3 razlogi, zakaj Facebook ne more nadomestiti spletne strani

Ne glede na število všečkov, ki ste jih dobili, Facebook nikakor ne more nadomestiti spletne strani. Zakaj? Razlogov je veliko, a za začetek so tukaj trije veliki, ki jih morate upoštevati.
3-razlogi-zakaj-facebook-ne-more-nadomestiti-spletne-strani-20

Ne glede na število všečkov, ki ste jih dobili, Facebook nikakor ne more nadomestiti spletne strani. Zakaj?

Razlogov je veliko, a za začetek so tukaj trije veliki, ki jih morate upoštevati, preden boste naslednjič uporabili ‘saj pa imamo Facebook stran’ kot izgovor, zakaj vaše podjetje nima svoje spletne strani.

#1 Facebook je šef

Predstavljajte si, da odpirate trgovino. Bi jo odprli v zelo obiskanem trgovskem centru samo na podlagi dogovora, brez najemne pogodbe? Sicer vam trgovski center pod določenimi pogoji brezplačno nudi odličen obisk in prodajo, a vas lahko vsak trenutek izseli, prestavi vaš prostor v kotiček, kjer vas nihče ne bo našel (to se zadnja leta dejansko dogaja na Facebooku, ko organski doseg drastično pada) ali vam postavi dodatne pogoje za uporabo prostorov.

To je sicer zelo banalna primerjava, a nekako tako deluje, ko ustvarite Facebook stran za vaše podjetje. Facebook je šef! Vašemu podjetju ponuja “prostor” na svoji platformi v obliki “najema” Facebook strani in dostopa do svojih uporabnikov, v zameno pa od vas dobi pravico do uporabe vseh vsebin, ki jih na tej strani objavite.

V zameno za ta “brezplačen” dostop (upam, da se zavedate, da prav nič ni zares brezplačno) se morate držati tudi njihovih pogojev uporabe, standardov skupnosti ter vseh pravil in pogojev, navedenih v katerem od njihovih 10 dodatnih pravilnikov (ki so navedeni v 5. točki pogojev uporabe). Ti pogoji sicer niso zahtevni, so pa pa zelo obsežni.

Treba se je tudi zavedati, da jih lahko Facebook kadarkoli spremeni (večja sprememba je napovedana s 1. oktobrom 2020) – in običajno to niso spremembe na bolje. Poleg tega Facebook uporabljate s svojim osebnim računom, kar pomeni, da lahko vse, kar z njim počnete, vpliva tudi na vašo stran.

Če zazna kakršno koli kršitev, bodisi na strani ali osebnem profilu, vam lahko Facebook kadarkoli onemogoči dostop do vaše strani ali celo blokira celoten uporabniški račun. Ker pravila postavlja Facebook, vam lahko kadarkoli postavi tudi dodatne pogoje, ki vam ne ustrezajo ali celo onemogočajo nadaljnje upravljanje strani ali določenih funkcionalnosti.

#2 Nad delovanjem Facebooka nimate nobenega nadzora

Na lastni spletni strani vi nadzirate uporabniško izkušnjo in poskrbite, da je videz in občutek, ki ga obiskovalec dobi na njej, v skladu z identiteto in vizijo vašega podjetja. Na Facebooku sicer lahko prilagodite profilno in naslovno fotografijo, a je stran še vedno Facebookova. Tudi funkcionalnosti lahko ima stran samo tiste, ki vam jih Facebook dovoli uporabljati.

Pomanjkljivi so tudi statistični podatki. Facebook ima sicer odlično statistiko za posamezno objavo in splošen doseg strani, precej pomanjkljiva pa je statistika dogajanja na strani sami. Tu vam Facebook omogoča samo statistiko za klik gumba ‘navodila za pot’, klik do spletnega mesta, klik na telefonsko številko ali klik na gumb strani (pod naslovno fotografijo), ne pokaže vam pa, koliko oseb je kliknilo na določen zavihek, več informacij o podjetju itd.

Omejen je tudi nadzor nad uporabniki. Vi sicer nadzirate svoj profil in vsebine, ki jih na njem objavljate, a dejstvo je, da večina ‘všečkarjev’ na vaš profil sploh ne pride (kar kliknite na vpogledi oz. insights in preverite, koliko oseb je v zadnjem tednu obiskalo vaš profil), saj vse interakcije v večini potekajo na časovnici ali sami objavi – če jo sploh vidijo.

Koliko sledilcev bo videlo vašo objavo?

Zadnja leta je bilo veliko govora o spremembah Facebookovega algoritma in s tem padcu organskega dosega (organic reach), ki se samo še nadaljuje. Kaj to pomeni?

Ne glede na to kako kakovostno vsebino pripravite, je od Facebooka (oz. njegovega algoritma) odvisno, koliko oseb bo vašo objavo videlo. Ker Facebook funkcionalnosti in z njimi povezana ‘pravila’ prilagaja uporabnikom (in svojim interesom), strani vedno težje ostajajo konkurenčne in v koraku s časom.

V juliju 2018 je bil povprečen organski doseg Facebook objave 6,4 % glede na število sledilcev strani. To statistično pomeni, da je na 1.000 sledilcev posamezno objavo manj kot 100 ljudi. Tukaj je treba poudariti, da gre le za statistične podatke in ni nujno, da veljajo tudi za vašo stran. Izkušnje in statistika namreč kažejo, da imajo strani z manjšim številom sledilcev procentualno večji doseg, pa tudi večji engagement v primerjavi s stranmi z nekaj deset ali celo sto tisoč sledilci.

A dejstvo je, da te številke izrazito padajo, kar vam lahko prikažem tudi na resničnem primeru. Na Facebook strani s približno 9.000 sledilci je imela posamezna objava v juliju in avgustu 2018 povprečno 17 % organski doseg, septembra pa so številke pričele strmo padati.

V novembru 2018 so objave v povprečju dosegle 14 %, v decembru 13 %, v januarju 2019 pa le še 11 % sledilcev. V manj kot pol leta je doseg padel za 6 odstotkov! In številke so v letu 2019 samo še dodatno padle, ta trend pa se nadaljuje tudi v letu 2020. Jasno je, da je Facebook postal prenasičen s stranmi, ki posledično dosežejo manj uporabnikov.

Če na svoji spletni strani opazite upad obiskovalcev, imate več možnosti, kako to popraviti. Lahko izboljšate SEO optimizacijo, hitrost strani, posodobite določene funkcije, optimizirate deljenje strani itd. Na Facebook strani pa ne morete popolnoma nič. Vaše roke so zvezane. Lahko sicer poskusite objavljati več ter vključite več ‘clickbait’ objav, a k vašemu cilju to ne bo kaj prida pripomoglo.

Objave o vašem podjetju, znamki, izdelkih bodo še vedno imele slabši doseg, saj je Facebook tisti, ki nad njim drži roko. Seveda vam še vedno preostane oglaševanje (kar je tudi Facebookov namen), a s tem se nekako izgubi celotna privlačnost Facebooka kot platforme za “brezplačno reklamo”.

Zakaj ‘to’ več ne deluje?

Vsaj ob vsaki večji posodobitvi (pogosto pa tudi kar tako), dobivam vprašanja, zakaj “vstavi poljubno” ne deluje več ali kje se najde to in to funkcijo. Ker gre za brezplačno storitev, vam Facebook ne garantira popolnega delovanja in vseh funkcionalnosti, na katere se zanašate. Dokler vam vse deluje brezhibno, niti ne veste, kakšno moč lahko ima Facebook nad vašo komunikacijo s strankami.

Vzemimo za primer majhno trgovinico, ki s svojimi strankami komunicira preko zasebnih sporočil. Na prvi pogled je to odlična rešitev. Stranka vam pošlje zasebno sporočilo, po dogovoru o plačilu pa vi njej izdelek. Kaj pa če zasebna sporočila naenkrat nehajo delovati? Ali vam Facebook neha pošiljati obvestila o sporočilih? Ali vam onemogoči odgovarjanje?

To ni hipotetičen primer, to se dejansko dogaja. In razen da upate, da bo Facebook svojo napako popravil, ne morete veliko storiti.

“Kako zelo bi vaš posel trpel, če bi naenkrat ostali brez dostopa do Facebook strani ali ne bi mogli uporabljati funkcij, na katere se najbolj zanašate?”

Kako zelo bi vaš posel trpel, če bi naenkrat ostali brez dostopa do Facebook strani ali ne bi mogli uporabljati funkcij, na katere se najbolj zanašate?

#3 Kdor išče … vas na Facebooku ne bo našel

Kdor išče, ta najde. A ne na Facebooku. V primerjavi z nekaterimi drugimi družbenimi omrežji (predvsem tukaj izstopata Pinterest in YouTube), Facebook ni omrežje, ki bi bilo optimizirano za iskanje. Facebook je sicer odlično optimiziran za SEO, kar pomeni, da bo Google vašo stran (dokler redno objavljate nove vsebine) uvrstil visoko med rezultate iskanja, a njegov interni iskalnik ni namenjen splošnemu iskanju.

Da bi vas uporabniki našli s pomočjo Facebook iskalnika, morajo poznati ime vaše strani, zagotovo pa vas ne bodo našli, če bodo vpisali dejavnost, ki jo opravljate (če je nimate v imenu). Veliko verjetneje je, da vas bodo na Facebooku uporabniki ‘našli’ preko Facebook oglasa ali objave, ki jo je na svojem profilu delil eden od njihov prijateljev – če jo bodo videli. In smo spet v začaranem krogu – kot že omenjeno vedno manj oseb vidi vašo objavo, posledično je manj delitev in posledično še manj doseženih oseb, ki vas še ne poznajo (oz. všečkajo).

Kaj lahko storite?

Ali to pomeni, da je Facebook mrtev? Ga moramo nehati uporabljati? Seveda ne! Facebook je še vedno pomembna platforma za podjetja, treba pa se je zavedati, da je v današnjem času še bolj kot kadarkoli prej pomembno, da Facebook ni vaš edini način komuniciranja s potencialnimi strankami. Ne stavite vsega na eno karto!

Pogosto slišim tarnanje, kako uporabniki ne morejo dostopati do svoje Facebook strani, prebrati ali odgovoriti na zasebna sporočila na Facebook strani, ali kako je padel doseg objav. Če vam Facebook zablokira osebni profil, s katerim urejate stran, ni prav veliko storiti. Lahko počakate, da se trajanje blokade izteče ali podate pisni ugovor. Največkrat ne boste rešili veliko, ta čas pa bodo stranke zaman čakale vaš odziv, trpi pa lahko tudi poslovanje, če na primer izdelke prodajate strankam neposredno preko Facebook strani.

Vprašajte se, kako zelo bi vaš posel trpel, če katera od funkcij ne bi več delovala ali bi vam Facebook onemogočil dostop do vaše strani? Če bi to zelo vplivalo na vas, je čas, da svoj posel in komunikacijo razširite na druge kanale, pri čemer so najboljša izbira seveda tisti, ki jih lahko v največji meri nadzirate sami (spletna stran/trgovina in mailing lista).

Optimalno je, da vam spletna stran podjetja služi kot središče za vso spletno komunikacijo, družbena omrežja pa uporabljajte za mreženje, deljenje vsebin s spletne strani ter ustvarjanje ozaveščenosti o vašem podjetju oziroma znamki. Cilj naj vam bodo kakovostne objave, ki bodo jasno predstavljale vašo znamko. Bolj kot bo vsebina kakovostna in zanimiva uporabnikom, večji bo njen doseg.

Seveda pa ne pozabite zaščititi svojih profilov na družbenih omrežjih, če ne želite, da vam nepridipravi onemogočijo dostop ali izbrišejo vsebine. Ja, tudi to se vam žal lahko zgodi!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Dodaj odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Objavi komentar