3 razlogi, zakaj Facebook ne more nadomestiti spletne strani

Ne glede na število všečkov, ki ste jih dobili, Facebook nikakor ne more nadomestiti spletne strani. Zakaj? Razlogov je veliko, a za začetek so tukaj trije veliki, ki jih morate upoštevati.

#1 Facebook je šef

Predstavljaj si, da odpiraš trgovino. Bi jo odprla v zelo obiskanem trgovskem centru samo na podlagi dogovora, brez najemne pogodbe? Sicer ti trgovski center pod določenimi pogoji brezplačno nudi odličen obisk (a ga ne zagotavlja) in prodajo, a te lahko vsak trenutek izseli, prestavi trgovino v kotiček, kjer je nihče ne bo našel (to se zadnja leta dejansko dogaja na Facebooku, ko organski doseg drastično pada) ali ti postavi dodatne pogoje za uporabo prostorov.

To je sicer zelo banalna primerjava, a nekako tako deluje, ko ustvariš Facebook stran za podjetje. Facebook je šef! Podjetju ponuja “prostor” na svoji platformi v obliki “najema” Facebook strani in dostopa do svojih uporabnikov, v zameno pa od tebe dobi pravico do uporabe vseh vsebin, ki jih na tej strani objaviš.

V zameno za ta “brezplačen” dostop (upam, da se zavedaš, da prav nič ni zares brezplačno) se moraš držati tudi njihovih pogojev uporabe, standardov skupnosti ter vseh pravil in pogojev, navedenih v katerem od njihovih 10 dodatnih pravilnikov (ki so navedeni v 5. točki pogojev uporabe). Ti pogoji sicer niso zahtevni, so pa pa zelo obsežni.

Treba se je tudi zavedati, da jih lahko Facebook kadarkoli spremeni in običajno to niso spremembe na bolje. Poleg tega Facebook uporabljaš s svojim osebnim računom, kar pomeni, da lahko vse, kar z njim počneš, vpliva tudi na poslovno stran.

Če zazna kakršno koli kršitev, bodisi na strani ali osebnem profilu, ti lahko Facebook kadarkoli onemogoči dostop do strani ali celo blokira celoten uporabniški račun. Ker pravila postavlja Facebook, ti lahko kadarkoli postavi tudi dodatne pogoje, ki ti ne ustrezajo ali celo onemogoči nadaljnje upravljanje strani ali določenih funkcionalnosti.

#2 Nad delovanjem Facebooka nimaš nobenega nadzora

Na lastni spletni strani ti nadziraš uporabniško izkušnjo in poskrbiš, da je videz in občutek, ki ga obiskovalec dobi na njej, v skladu z identiteto in vizijo podjetja. Na Facebooku sicer lahko prilagodiš profilno in naslovno fotografijo, a je stran še vedno Facebookova. Tudi funkcionalnosti lahko ima stran samo tiste, ki ti jih Facebook dovoli uporabljati.

Pomanjkljivi so tudi statistični podatki. Facebook ima sicer odlično statistiko za posamezno objavo in splošen doseg strani, precej pomanjkljiva pa je statistika dogajanja na strani sami. Tu ti Facebook omogoča samo statistiko za klik gumba ‘navodila za pot’, klik do spletnega mesta, klik na telefonsko številko ali klik na gumb strani (pod naslovno fotografijo), ne pokaže pa, koliko oseb je kliknilo na določen zavihek, več informacij o podjetju itd.

Omejen je tudi nadzor nad uporabniki. Ti sicer nadziraš svoj profil in vsebine, ki so na njem objavljene, a dejstvo je, da večina ‘všečkarjev’ na tvoj profil sploh ne pride (kar klikni na vpogledi oz. insights in preveri, koliko oseb je v zadnjem tednu obiskalo tvojo Facebook stran), saj vse interakcije v večini potekajo na časovnici ali sami objavi – če jo uporabniki sploh vidijo.

Koliko sledilcev bo videlo objavo?

Zadnja leta je bilo veliko govora o spremembah Facebookovega algoritma in s tem padcu organskega dosega (organic reach), ki se samo še nadaljuje. Kaj to pomeni?

Ne glede na to kako kakovostno vsebino pripraviš, je od Facebooka (oz. njegovega algoritma) odvisno, koliko oseb bo objavo videlo. Ker Facebook funkcionalnosti in z njimi povezana ‘pravila’ prilagaja uporabnikom (in svojim interesom), strani vedno težje ostajajo konkurenčne in v koraku s časom.

V juliju 2018 je bil povprečen organski doseg Facebook objave 6,4 % glede na število sledilcev strani. To statistično pomeni, da je na 1.000 sledilcev posamezno objavo manj kot 100 ljudi. Tukaj je treba poudariti, da gre le za statistične podatke in ni nujno, da veljajo tudi za tvojo stran. Izkušnje in statistika namreč kažejo, da imajo strani z manjšim številom sledilcev procentualno večji doseg, pa tudi večji engagement v primerjavi s stranmi z nekaj deset ali celo sto tisoč sledilci.

A dejstvo je, da te številke izrazito padajo, kar ti lahko prikažem tudi na resničnem primeru. Na Facebook strani s približno 9.000 sledilci je imela posamezna objava v juliju in avgustu 2018 povprečno 17 % organski doseg, septembra pa so številke pričele strmo padati.

V novembru 2018 so objave v povprečju dosegle 14 %, v decembru 13 %, v januarju 2019 pa le še 11 % sledilcev. V manj kot pol leta je doseg padel za 6 odstotkov! In številke so v letu 2019 samo še dodatno padle, ta trend pa se samo še nadaljuje. Jasno je, da je Facebook postal prenasičen s stranmi, ki posledično dosežejo manj uporabnikov.

Če na svoji spletni strani opaziš upad obiskovalcev, imaš več možnosti, kako to popraviti. Lahko izboljšaš SEO optimizacijo, hitrost strani, posodobiš določene funkcije, optimiziraš deljenje strani itd. Na Facebook strani pa ne moreš popolnoma nič. Tvoje roke so zvezane. Lahko sicer poskusiš objavljati več ter vključite več ‘clickbait’ objav, a k tvojemu cilju to ne bo kaj prida pripomoglo.

Objave o podjetju, znamki, izdelkih bodo še vedno imele slabši doseg, saj je Facebook tisti, ki nad njim drži roko. Seveda ti še vedno preostane oglaševanje (kar je tudi Facebookov namen), a s tem se nekako izgubi celotna privlačnost Facebooka kot platforme za “brezplačno reklamo”.

Kako zelo bi tvoj posel trpel, če naenkrat ostaneš brez dostopa do Facebook strani ali ne moreš uporabljati funkcij, na katere se najbolj zanašaš?

Zakaj ‘to’ več ne deluje?

Vsaj ob vsaki večji posodobitvi (pogosto pa tudi kar tako), dobivam vprašanja, zakaj [vstavi poljubno] ne deluje več ali kje se najde to in to funkcijo. Ker gre za brezplačno storitev, ti Facebook ne garantira popolnega delovanja in vseh funkcionalnosti, na katere se zanašaš. Dokler vse deluje brezhibno, niti ne veš, kakšno moč lahko ima Facebook nad tvojo komunikacijo s strankami.

Vzemimo za primer majhno trgovinico, ki s svojimi strankami komunicira preko zasebnih sporočil. Na prvi pogled je to odlična rešitev. Stranka trgovini pošlje zasebno sporočilo, po dogovoru in plačilu pa trgovina njej izdelek. Kaj pa če zasebna sporočila naenkrat nehajo delovati? Ali Facebook neha pošiljati obvestila o sporočilih? Ali trgovini onemogoči odgovarjanje na sporočila?

To ni hipotetičen primer, to se dejansko dogaja. In razen da upaš, da bo Facebook svojo napako popravil, ne moreš veliko storiti.

#3 Kdor išče … na Facebooku ne bo našel

Kdor išče, ta najde. A ne na Facebooku. V primerjavi z nekaterimi drugimi družbenimi omrežji (predvsem tukaj izstopata Pinterest in YouTube), Facebook ni omrežje, ki bi bilo optimizirano za iskanje. 

Facebook je sicer odlično optimiziran za SEO, kar pomeni, da bo Google stran (dokler redno objavljaš nove vsebine) uvrstil visoko med rezultate iskanja, a njegov interni iskalnik ni namenjen splošnemu iskanju.

Da bi tvoje podjetje uporabniki našli s pomočjo Facebook iskalnika, morajo poznati ime strani, zagotovo pa ga ne bodo našli, če bodo vpisali dejavnost, ki jo opravljaš (če je nimate v imenu).

 Veliko verjetneje je, da ga bodo na Facebooku uporabniki ‘našli’ preko Facebook oglasa ali objave, ki jo je na svojem profilu delil eden od prijateljev – če jo bodo videli. In smo spet v začaranem krogu – kot že omenjeno vedno manj oseb vidi tvojo objavo, posledično je manj delitev in posledično še manj doseženih oseb, ki te še ne poznajo (oz. všečkajo).

Kaj lahko storiš?

Ali to pomeni, da je Facebook mrtev? Ga moraš nehati uporabljati? Seveda ne! Facebook je še vedno pomembna platforma za podjetja, treba pa se je zavedati, da je v današnjem času še bolj kot kadarkoli prej pomembno, da Facebook ni tvoj edini način komuniciranja s potencialnimi strankami. Ne stavi vsega na eno karto!

Pogosto slišim tarnanje, kako uporabniki ne morejo dostopati do svoje Facebook strani, prebrati ali odgovoriti na zasebna sporočila na Facebook strani, ali kako je padel doseg objav. Če ti Facebook zablokira osebni profil, s katerim urejaš stran, ni prav veliko storiti. Lahko počakaš, da se trajanje blokade izteče ali podaš pisni ugovor. Največkrat ne rešiš veliko, ta čas pa bodo stranke zaman čakale tvoj odziv, trpi pa lahko tudi poslovanje, če na primer izdelke prodajaš strankam neposredno preko Facebook strani.

Vprašaj se, kako zelo bi tvoj posel trpel, če katera od funkcij ne bi več delovala ali ti Facebook onemogoči dostop do strani? Če bi to zelo vplivalo, je čas, da svoj posel in komunikacijo razširiš na druge kanale, pri čemer so najboljša izbira seveda tisti, ki jih lahko v največji meri nadziraš sama (spletna stran/trgovina in mailing lista).

Optimalno je, da ti spletna stran podjetja služi kot središče za vso spletno komunikacijo, družbena omrežja pa uporabljaš za mreženje, deljenje vsebin s spletne strani ter ustvarjanje ozaveščenosti o podjetju oziroma znamki. Cilj naj bodo kakovostne objave, ki bodo jasno predstavljale vašo znamko. Bolj kot bo vsebina kakovostna in zanimiva uporabnikom, večji bo njen doseg.

Seveda pa ne pozabi zaščititi svojih profilov na družbenih omrežjih, če ne želiš, da vam nepridipravi onemogočijo dostop ali izbrišejo vsebine. Ja, tudi to se žal lahko zgodi!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Dodaj odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Objavi komentar