Najboljša formula za vaš uspeh na spletu

Želite uspeti na spletu? Preverite, katere so skrivnosti strokovnjakov za spletne komunikacije in tudi vi preizkusite formulo za uspeh na spletu!
najboljsa-formula-za-vas-uspeh-na-spletu

Če te ni na spletu, te ni! Drži, a v poplavi spletnih strani in profilov na družbenih omrežjih danes za podjetja in blagovne znamke ni več dovolj samo BITI.

Biti moraš boljši, bolj zanimiv, bolj iznajdljiv in bolj prijazen uporabnikom kot drugi!

Kar je veljalo nekoč ne velja več. Število uporabnikov interneta sicer iz dneva v dan raste, a enako velja za poslovne profile na družabnih omrežjih in spletne strani. Spletno komuniciranje se hitro razvija in spreminja, konkurenca pa je iz dneva v dan večja. Hitra formula, s katero bi uspeh dosegli v treh klikih, ne obstaja.

Prisotnost na spletu in vso spletno komunikacijo je treba zasnovati celovito. Ni dovolj, da se posvetite le eni stvari, na primer Facebooku. In to je napaka, ki jo dela veliko podjetij. Za uspeh na spletu je potrebno izkoristiti in obvladati čim več različnih vidikov in spletnih tehnologij, ki v sinergiji služijo vašemu končnemu cilju.

Za začetek sem na enem mestu zbrala 5 dejavnikov, ki vam in vašemu podjetju lahko pomagajo zgraditi trdne temelje spletne komunikacije, na katerih lahko nato gradite dalje in dosežete želen uspeh. Ti nasveti vam lahko pomagajo, tudi če že imate ustaljeno spletno strategijo, ki pa ne dosega pričakovanih ciljev.

#1 DOBRA VSEBINA

Brez kakovostne vsebine vam še tako tehnološko dovršena spletna stran ali dragi oglasi ne bodo pomagali.

Vsebina je kralj vsega! Poskrbite, da bo vsa vaša vsebina napisana jasno in nedvoumno, da boste obiskovalce pritegnili k branju. Poskrbite tudi, da bodo potencialni kupci imeli informacije, ki jih iščejo, takoj na voljo – saj vendar ne želite, da zapustijo vašo spletno trgovino, ker ne najdejo podatka o ceni poštnine. Pred objavo vedno preverite, ali so v besedilu slovnične napake.

Pomembno je tudi, da redno objavljate nove vsebine ali posodabljate stare. Tako boste zagotovili, da bodo iskalniku ob pregledu strani vedno opazili kaj novega, kar lahko vpliva na to, kako visoko boste uvrščeni v rezultatih iskanja (ranking). Če je vaša stran že pol leta popolnoma enaka, se Google ne bo trudil s pogostim indeksiranjem. In če vas Google ne opazi, kako vas naj opazijo vaše stranke?

Vsebina je morda res kralj, a distribucija je kraljica in ona nosi hlače, kot je povedal Jonathan Perelman (BuzzFeed). To pomeni, da vam vsebina ne bo veliko koristila, če je ne boste IZKORISTILI. In prav tukaj se običajno pojavi težava. Da bi vsebina bila uspešna, jo je treba predstaviti čim večji publiki.

Kako to storiti? Delite, delite, delite. Družbena omrežja so v tem primeru vaši najboljši prijatelji. Pomislite, kdaj ste nazadnje delili blog objavo, ki ste jo napisali pred enim letom? Vaš odgovor bi moral biti včeraj, prejšnji teden ali vsaj prejšnji mesec.

Ključno za uspešno distribucijo je načrtovanje objav in spremljanje statistike posamezne vsebine.

#2 DRUŽBENA OMREŽJA

Izkoristite njihov doseg, a naj ne bodo vaš edini vir in stik z uporabniki!

To je del, ki je mnogim najbolj poznan in domač. Veliko samostojnih podjetnikov, manjših podjetij in posameznikov, ki se ukvarjajo s ‘hobi’ dejavnostjo, se za samopromocijo najprej obrne na družbena omrežja in o svoji spletni strani sploh ne razmišlja.

Facebook in druga družbena omrežja ne morejo nadomestiti spletne strani in je tudi ne bi smeli! Družbena omrežja bi morala podpirati spletno stran podjetja in druge spletne dejavnosti ter biti DEL spletne strategije in komunikacije, ne pa celotna strategija.

Na koliko družbenih omrežjih ima vaše podjetje svoj profil? Na enem, dveh, petih? Izbira družbenih omrežij je povsem subjektivna, priporočam pa, da se omejite na dva, največ tri profile, ki jih redno posodabljate.

Ob registraciji domene (URL naslov vaše spletne strani) lahko ustvarite uporabniške račune na vseh večjih platformah: FacebookInstagramTwitterYouTubePinterestLinkedIn in Snapchat, da si zagotovite svoje uporabniško ime, a morate takoj izpolniti profil, naložiti profilno sliko in objavljati vsaj na nekaj mesecev, da omrežje vašega računa ne izbriše zaradi neaktivnosti.

Koliko časa imate na voljo za družbena omrežja? Manj kot ga je, manj omrežij izberite. Osnova je seveda Facebook, saj ima največ uporabnikov, povprečen uporabnik pa se na njem zadržuje vsaj 35 minut dnevno.

Dobra alternativa je tudi Instagram, ki je za Facebookom drugo vsakodnevno najbolj obiskano omrežje, ima pa 10-krat večji engagement (komentiranje, všečkanje, v glavnem povezovanje) z znamkami kot Facebook, 54-krat večji kot Pinterest in 84-krat večji kot Twitter.

Družbena omrežja morajo biti del spletne strategije podjetja, ne celotna strategija.

Ne glede na to katero omrežje boste izbrali, naj bo vaš cilj kakovostna komunikacija z uporabniki – potencialnimi strankami. Ne boste dosegli veliko, če boste na vsakem omrežju enkrat tedensko (ali mesečno) objavili eno fotografijo ali povezavo na svojo spletno stran.

Uporabniki morajo imeti občutek povezanosti, kar pomeni, da mora biti komunikacija dvostranska. Treba je odgovarjati na komentarje in zasebna sporočila ter spremljati omembe (tage) svoje znamke, vse to pa zahteva veliko časa. Zato se raje popolnoma posvetite enemu omrežju kot da zapravljate čas s ‘polovičarstvom’ na petih različnih platformah.

#3 EMAIL MARKETING

Direktna komunikacija s strankami preko e-pošte je eno od najbolj zapostavljenih, a hkrati najbolj uspešnih orodij.

Mislite, da te vrste komunikacije s (potencialnimi) strankami ne potrebujete, ker imate množično všečkane profile na družabnih omrežjih? Žal sami všečki ne pomenijo veliko, še posebej v času, ko družbena omrežja redno spreminjajo svoje algoritme.

S tem omrežje določa, kdo bo vsebino videl, tako pa se vedno bolj zmanjšuje organski doseg objav. Na kratko to pomeni, da vaših 10.000 všečkov ne pomeni prav veliko, če bo vašo objavo videlo le 500 ali morda 1.000 oseb.

Če pa te osebe prepričate, da vam zaupajo svoj e-naslov in se prijavijo na ‘novičke’, lahko slehernega od njih nagovorite kadarkoli VI želite. Tako moč ni več v rokah ogromnega družbenega omrežja, temveč v vaših. Pošiljate jim lahko novice o ponudbi, novostih, akcijah, naročnike pa lahko razvajate tudi z ekskluzivnimi vsebinami in popusti, ki jih običajni uporabniki ne dobijo.

Sicer ima tudi komunikacija preko emaila svoje pomanjkljivosti, a lahko na mnoge od njih vplivate s vsebino, prilagajanjem časa pošiljanja, segmentacijo itd.

#4 AŽURNOST

Bodite v koraku s časom tako z objavo vsebin kot tudi s spletno strategijo.

Najslabše so zastarane informacije. Poskrbite, da bodo vse informacije, na primer sprememba delovnega časa, lokacije, telefonske številke ipd., istočasno posodobljene na vseh platformah. Ni hujšega kot na treh profilih odkriti tri različne telefonske številke, ko želiš kontaktirati podjetje. Zagotavljam vam, da se uporabnik ne bo ukvarjal s tem, katera številka je prava – preprosto bo poklical drugo podjetje, ki se ukvarja z isto dejavnostjo.

K ažurnosti sodi tudi že omenjeno dodajanje novih vsebin na spletno stran in deljenje le-teh na družbenih omrežjih. Če nimate novih vsebin, ponovno uporabite stare, v primeru, da so še vedno aktualne, seveda.

Ažurnost pa se ne nanaša le na vsebinsko komuniciranje, temveč tudi na način, kako komuniciramo. Tehnologija se spreminja s svetlobno hitrostjo, prav tako pa tudi storitve in možnosti, ki jih nudijo družbena omrežja ter druga spletna orodja. Treba je ostati v koraku s časom in se prilagajati komunikacijskim trendom. S strategijami, ki so delovale pred petimi leti, si danes ne boste mogli kaj prida pomagati.

#5 OPTIMIZACIJA

Optimizacija še zdaleč ni le SEO, temveč je treba optimizirati prav vsako spletno aktivnost, saj pogosto vplivajo ena na drugo.

Optimizacija je najpomembnejši dejavnik od vseh, saj z njo poskrbite, da je vsaka vaša predstavitev in komunikacija na spletu optimalna za dosego želenih rezultatov.

Optimizacija spletne strani

Prvi korak je optimizacija same spletne strani oz. trgovine, najbolje še preden je javno dostopna. Preveriti je treba, s kakšno hitrostjo se nalaga, kako deluje navigacija, koliko klikov mora uporabnik napraviti, da pride do želenih informacij, kako stran deluje na mobilnih telefonih (je vaša stran mobile-friendly ali responsive?) … in vse te dejavnike optimizirati za čim boljše delovanje strani.

Hitrost nalaganja strani in optimizacija za mobilne naprave sta dejavnika, ki izdatno vplivata na to, kako visoko bo Google vašo stran umestil v rezultate iskanja. Ostali dejavniki optimizacije so pomembni predvsem za uporabnike, ki bodo stran hitro zapustili, če se jim bo zdelo, da je prepočasna ali ‘prezahtevna’ za uporabo. Ne pozabite, uporabniki želijo čim več, čim bolje in čim prej!

SEO optimizacija

Najprej je za spletne iskalnike potrebno optimizirati vse splošne strani (o nas, pogoji poslovanja …) ali nastaviti, da jih iskalniki ne indeksirajo. Ko na spletno stran dodajate nove vsebine (strani, blog objave, izdelke v spletni trgovini ipd.), pa je tudi za vsako od njih potrebna SEO optimizacija oz. urejanje meta podatkov.

S tem poskrbite, da bodo iskalniki vaše vsebine našli, pomembno pa je tudi, da vsebine optimizirate za deljenje na družbenih omrežjih. Optimizirati je treba vsako podstran in vsebino posebej in ji določiti prijazen URL.

Na primer:

  • moja-domena.xyz/kako-optimizirati-spletno-stran je veliko bolje kot
  • mojadomena.xyz/?p=123 ali
  • mojadomena.xyz/2018/12/31/kako-optimizirati-spletno-stran.

Hkrati je za vsak URL s pomočjo meta podatkov treba določiti, kako se bo prikazal na družbenih omrežjih (najpogosteje na Facebooku in Twitterju). Če vam vaš CMS (sistem za upravljanje s vsebinami) to omogoča, lahko spreminjate naslov, opis (vsi od naštetih v opisu povezave uporabljajo različno število znakov; Facebook število prikazanih znakov v povezavi redno spreminja), pa tudi prikazno fotografijo.

Zakaj je to pomembno? Ker nekaj, kar bo prepričalo Google (ali kateri drug iskalnik), da bo povezavo v rezultatih iskanja umestil čim višje, ne bo nujno delovalo tudi na Facebooku, poleg tega ne želite, da bi pri predogledu povezave opis ‘odrezalo’.

Pri WordPressu vam SEO podporo, na primer, nudijo vtičniki Yoast, All in one SEO ali SEOPress, s katerim lahko spreminjate vse omenjene parametre. Če imate drug CMS, ki ne omogoča določanja različnih meta podatkov, prosite razvijalca, da vam te možnosti omogoči.

Optimizacija za družbena omrežja

Ko je spletna stran primerno optimizirana, je čas da se lotimo tudi optimizacije samih družbenih profilov in seveda njihovih objav. Priporočljivo je, da imajo vsi vaši profili enako uporabniško ime (ki je enako tudi domeni spletne strani), torej povezavo, na kateri vas uporabniki brez težav najdejo.

Postavite se v vlogo uporabnika in poglejte, kako so videti različna uporabniška imena:

  • Spletna stran: mojaspletka.com
  • Facebook: mojatopspletka
  • Instagram: mojaspletka_123
  • Twitter: mojaspletka
  • Pinterest: tojemojaspletka

Bi vas to prepričalo, da podjetje obiščete na katerem od omrežij?

Poskrbite tudi za čim bolj natančen in ažuren opis svojega podjetja. Pri objavah na družbenih omrežjih je pomembno, da vključujejo tudi ključne besede, pomembne za vaš SEO, da so prilagojene za posamezno omrežje, predvsem pa je potrebno optimizirati čas objav. Ugotoviti je treba, kdaj so uporabniki najbolj aktivni in jim najbolj privlačne vsebine ponuditi ob tem času.

Optimizacija se vedno razvija

Največji korak naprej naredimo, ko so vsi deli spletne identitete podjetja in orodja, ki jih uporabljamo, optimizirani za čim boljše delovanje in sodelovanje. Vsi skupaj morajo namreč služiti enemu samemu namenu – cilju, ki ste si ga zadali (na primer povečana prodaja, boljša prepoznavnost, več obiskovalcev na spletni strani, več naročnikov na novice ipd.).

A tu se optimizacija ne konča. Optimizacija je tisti del koncepta, ki se nenehno spreminja, prilagaja. Zato je vedno treba spremljati svetovne spletne trende ter seveda analizo vseh vaših ključnih dejavnikov (obiska spletne strani, profilov na družbenih omrežjih, email kampanj) in glede na rezultate optimizacijo prilagoditi.

Optimizacijo pa je treba spremeniti, tudi ko se spremenijo spletni trendi in algoritmi družbenih omrežij ali iskalnikov, saj enak način dela ne bo več prinašal enakih rezultatov.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Dodaj odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Objavi komentar