Kako bodo Mailchimpove spremembe vplivale na vaše podjetje?

Mailchimp je v sredini maja spremenil način svojega delovanja in zaračunavanja storitev. V kolikšni meri bodo te spremembe vplivale na vas in vaše podjetje?
spletkarije-mailchimp-spremembe-vpliv-brezplacno-posiljanje-1

Simpatični opičjak je dolgo veljal za najboljšega in najugodnejšega ponudnika pošiljanja spletnih novičk za majhna in srednje velika podjetja.

Z uporabo Mailchimpa smo lahko brez stroškov pošiljali novičke zajetni bazi prejemnikov, na brezplačnem računu pa so bile omogočene tudi številne premium funkcije, na primer segmentiranje in avtomatizacija. Ko je pred enim letom začel veljati GDPR, ki je marsikomu povzročil veliko sivih las, se je Mailchimp odzval z novo funkcionalnostjo in večini uporabnikov prihranil marsikatero skrb glede kompatibilnosti z novim, nepriljubljenim zakonom.

Eno leto kasneje pa nam je sam Mailchimp postregel s spremembo, ki bo mnogim uporabnikom zagrenila izkušnjo s sicer izjemno solidnim ponudnikom email marketinga. 14. maja 2019 so uporabnikom preko emaila sporočili, da bo Mailchimp postal ‘all-in-one Marketing Platform’. Seveda so to zapakirali v ličen paketek prednosti za uporabnike, a ko novosti pogledamo pobližje, hitro ugotovimo, da se za večino pojavi več slabosti.

Spremembe v obračunavanju naročnine

Mailchimp je z ‘vedno brezplačnim’ paketom, ki je majhnim podjetjem omogočal brezplačno pošiljanje kampanj 2.000 uporabnikom (dokler število poslanih mesečnih mailov ni presegalo 12.000), slovel po svoji dobrodušnosti in se uveljavil kot najboljša brezplačna rešitev na trgu. Za majhna podjetja in posameznike je Mailchimp postal standard, ki je brezplačno ponujal premium storitve za pošiljanje email kampanj. Če ga ne uporabljate sami, zagotovo poznate nekoga, ki ga uporablja.

A to se bo najverjetneje kmalu spremenilo. Da ne bo pomote, brezplačni paket je še vedno na voljo, a v precej okrnjeni različici. Že prej Mailchimpovi plačljivi paketi niso bili med ugodnejšimi, a za veliko manjših podjetij (še posebej tistih, ki ne uporabljajo veliko avtomatizacije) je brezplačen paket povsem zadoščal. In prav ta podjetja bodo zdaj najbolj občutila Mailchimpove spremembe.

Iz možnosti plačila po porabi (pay-as-you go) in mesečne naročnine, katere cena je bila odvisna od števila prijavljenih uporabnikov (subscriberjev), so pri Mailchimpu zdaj celotno zadevo razširili na 3 plačljive pakete z različnimi funkcijami, znotraj katerih še vedno ostaja sistem zaračunavanja glede na število kontaktov, in pay-as-you-go.

Mailchimp je najprej trdil, da bodo nove cene veljale za vse – tudi za obstoječe uporabnike, a so si kasneje, najverjetneje zaradi negativnih odzivov in pritiska uporabnikov, premislili in pojasnili, da bodo spremembe v cenah vplivale le na nove uporabnike, dokler ne boste spremenili izbranega paketa ali naročili katerega od dodatkov (add-ons).

Kateri kontakti štejejo?

A največja sprememba, ki bo tudi vplivala na največ uporabnikov in podjetij, se je pojavila pri obračunavanju glede na uporabnike. Prej so šteli le subscriberji, torej kontakti, ki so dovolili pošiljanje novic in se niso odjavili, zdaj pa se je to nekoliko spremenilo.

V Mailchimpu zdaj ni več prijavljenih in odjavljenih uporabnikov, temveč imamo občinstva (audiences). Ta vključujejo vse kontakte v vaši bazi, ne glede na to, ali imate dovoljenje za pošiljanje spletnih novic (bodisi navadno prijavo ali GDPR), saj jih po Mailchimpovem mnenju lahko dosežete na drug način (nove funkcije, ki jih tukaj ne bom opisovala, lahko si pa več o njih preberete na Mailchimpovi strani).

Mailchimpove spremembe: na boljše ali slabše?

Spremembe v cenah in obravnavanju kontaktov pomenijo, da bodo le-te najbolj občutili tisti na brezplačnem paketu, ko bo število kontaktov preraslo čez 2.000, kar se po novih pravilih lahko zgodi veliko hitreje kot prej. Če bo po 15. juniju število kontaktov na vašem seznamu večje od 2.000, boste morali izbrati plačljivi paket.

Za najcenejši mesečni paket (Essentials Plan) boste po presegu meje 2.000 plačevali približno 27,08 €* mesečno dokler ne presežete 2.500 uporabnikov. Naslednja meja je nato 5.000 kontaktov, kar pomeni, da boste lep čas plačevali 45,14 €/mesec*.

*Cene v evrih so prepisane iz Mailchimpove strani (maj 2019) in so informativne narave.

Katere spremembe še vplivajo na uporabnike brezplačnega paketa?

Število občinstev

Po novem lahko imate na brezplačnem paketu le eno občinstvo, torej seznam prejemnikov. Če želite imeti več različnih seznamov, boste morali nadgraditi svoj paket v Essentials, kjer so dovoljena 3 občinstva, in mesečno plačevati od 9,05 €* (za 500 uporabnikov). Če želite ostati na brezplačnem paketu, boste morali sezname združiti ali dodatne sezname pobrisati.

Templates

Mailchimp je tudi uporabnikom brezplačnega paketa omogočal izbiro med številnimi grafičnimi predlogami za pošiljanje kampanj, lahko pa ste uvozili tudi lastno html predlogo. Zdaj so na voljo le najbolj preproste predloge, vnaprej oblikovane predloge kampanj pa so na voljo le na plačljivih paketih. Lastno HTML predlogo pa lahko uporabljajo le tisti na Standard in Premium paketih.

Avtomatizacija

Mailchimp je slovel po tem, da omogoča odlično avtomatizacijo tudi brezplačno. Zdaj so možnosti okrnjene in lahko nastavite samo avtomatizacijo z enim pošiljanjem kampanje (Single-Step Automations).

Samo en downgrade

Mailchimp je omogočal, da lahko s plačljivega paketa preidete nazaj na brezplačnega, če vam število uporabnikov pade pod 2.000. Po novem lahko to storite samo enkrat – naslednjič boste morali ostati na plačljivem paketu, tudi če bo v vašem občinstvu ponovno manj kot 2.000 kontaktov.

Kaj lahko storite?

Razen da celoten sistem preselite k drugemu ponudniku, nimate veliko možnosti. Če imate malo število uporabnikov (pozor, zdaj štejejo vsi kontakti, tudi odjavljeni!) in vam funkcije, ki so ostale, zadoščajo, potem seveda ostanite pri Mailchimpu. Če se število kontaktov približuje številki 2.000 ali ste jo celo presegli, priporočam brisanje ali arhiviranje teh kontaktov še pred 15. junijem.

Vsekakor pa bodite pozorni na število kontaktov, če ste blizu 2.000, da vas naslednji uvoz ali nekaj novih subscriberjev po 15. juniju ne bo hitro potisnil preko magične točke. Takrat vam ne bo preostalo drugega kot plačati 27 € mesečne naročnine (če se odločite za letni plan je cena nekoliko ugodnejša) ali celotno bazo preseliti drugam. Glede na vse spremembe ne vem, kakšna je zdaj njihova politika pri prekoračenju omejitve števila uporabnikov, a precej možno, da vam onemogočijo pošiljanje kampanj ali celo izvoz kontaktov, dokler ne plačate stroškov.

Alternative Mailchimpu

Sama sem Mailchimp uporabljala približno 5-6 let in ga redno priporočala tudi drugim, saj je bil po funkcionalnostih v brezplačnem paketu daleč pred ostalimi. Ko sem postavljala email sistem za Spletkarije, pa sem začela z raziskovanjem in ugotovila, da ni več edini in najboljši.

Po mojih raziskavah (če kdo najde kaj boljšega, se priporočam za informacije v komentar) mu je najboljša konkurenca MailerLite. Brezplačen paket je z omejenimi (a še vedno precej obširnimi) možnostmi na voljo do 1.000 uporabnikov, pošljete pa lahko 12.000 mailov mesečno.

MailerLite ima enostaven sistem, ki omogoča hiter prevod vseh nastavitev (to je pri Mailchimpu lahko kar zamudno, saj so avtomatski prevodi vse prej kot optimalni), možnost neomejenega števila različnih prijavnih obrazcev in drag-and-drop urejevalnik emailov s čistim slogom in številnimi možnostmi prilagoditev.

Vsi plačljivi paketi imajo enake možnosti, cena se spreminja le glede na število kontaktov. Všeč mi je tudi, da Mailerlite v plačljivem paketu (od 9 €/mesec do 1.000 kontaktov) avtomatsko ponuja možnost lastne domene za pristajalne strani (pri Mailchimpu je to dodatna možnost, ki te poleg naročnine letno stane še okrog 90 €). Dodatna prednost je tudi nastavitev jezika za posamezno kampanjo, kar je izjemno priročno za večjezične spletne strani in blogerje, ki pišejo v slovenskem in tujem jeziku.

Po Mailchimpovih spremembah MailerLitov brezplačni paket v vseh funkcijah (razen v številu kontaktov) prekaša Mailchimp. Tudi če je vaš namen imeti bazo z več kot 2.000 kontakti, je Mailer Lite boljša izbira, saj boste do 2.500 subscriberjev odšteli 13 €, do 5.000 pa 26 € mesečno (19 € manj kot pri Mailchimpu) za več email funkcij.

Zanimiv in konkurenčen je tudi SendinBlue, ki na nobenem paketu nima omejitev pri številu kontaktov, ima pa omejitve pri številu mesečno poslanih sporočil (na brezplačnem paketu jih lahko pošljete 300 dnevno). Plačljivi paketi se začnejo pri 19 € na mesec (do 40.000 poslanih sporočil mesečno).

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Dodaj odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Objavi komentar