Kako bodo Mailchimpove spremembe vplivale na tvoje podjetje?

Mailchimp je v sredini maja spremenil način svojega delovanja in zaračunavanja storitev. V kolikšni meri bodo te spremembe vplivale nate in tvoje delo?

Simpatični opičjak je dolgo veljal za najboljšega in najugodnejšega ponudnika pošiljanja spletnih novičk za majhna in srednje velika podjetja.

Z uporabo Mailchimpa smo lahko brez stroškov pošiljali novičke zajetni bazi prejemnikov, na brezplačnem računu pa so bile omogočene tudi številne premium funkcije, na primer segmentiranje in avtomatizacija. Ko je pred enim letom začel veljati GDPR, ki je marsikomu povzročil veliko sivih las, se je Mailchimp odzval z novo funkcionalnostjo in večini uporabnikov prihranil marsikatero skrb glede kompatibilnosti z novim, nepriljubljenim zakonom.

Eno leto kasneje pa nam je sam Mailchimp postregel s spremembo, ki bo mnogim uporabnikom zagrenila izkušnjo s sicer izjemno solidnim ponudnikom email marketinga. 14. maja 2019 so uporabnikom preko emaila sporočili, da bo Mailchimp postal ‘all-in-one Marketing Platform’. Seveda so to zapakirali v ličen paketek prednosti za uporabnike, a ko novosti pogledamo pobližje, hitro ugotovimo, da se za večino pojavi več slabosti.

Spremembe v obračunavanju naročnine

Mailchimp je z ‘vedno brezplačnim’ paketom, ki je majhnim podjetjem omogočal brezplačno pošiljanje kampanj 2.000 uporabnikom (dokler število poslanih mesečnih mailov ni presegalo 12.000), slovel po svoji dobrodušnosti in se uveljavil kot najboljša brezplačna rešitev na trgu. Za majhna podjetja in posameznike je Mailchimp postal standard, ki je brezplačno ponujal premium storitve za pošiljanje email kampanj. Če ga ne uporabljaš, zagotovo poznaš nekoga, ki ga uporablja.

A to se bo najverjetneje kmalu spremenilo. Da ne bo pomote, brezplačni paket je še vedno na voljo, a v precej okrnjeni različici. Že prej Mailchimpovi plačljivi paketi niso bili med ugodnejšimi, a za veliko manjših podjetij (še posebej tistih, ki ne uporabljajo veliko avtomatizacije) je brezplačen paket povsem zadoščal. In prav ta podjetja bodo zdaj najbolj občutila Mailchimpove spremembe.

Iz možnosti plačila po porabi (pay-as-you go) in mesečne naročnine, katere cena je bila odvisna od števila prijavljenih uporabnikov (subscriberjev), so pri Mailchimpu zdaj celotno zadevo razširili na 3 plačljive pakete z različnimi funkcijami, znotraj katerih še vedno ostaja sistem zaračunavanja glede na število kontaktov, in pay-as-you-go.

Mailchimp je najprej trdil, da bodo nove cene veljale za vse – tudi za obstoječe uporabnike, a so si kasneje, najverjetneje zaradi negativnih odzivov in pritiska uporabnikov, premislili in pojasnili, da bodo spremembe v cenah vplivale le na nove uporabnike, dokler obstoječi uporabnik ne spremeni izbranega paketa ali naroči katerega od dodatkov (add-ons).

Kateri kontakti štejejo?

A največja sprememba, ki bo tudi vplivala na največ uporabnikov in podjetij, se je pojavila pri obračunavanju glede na uporabnike. Prej so šteli le subscriberji, torej kontakti, ki so dovolili pošiljanje novic in se niso odjavili, zdaj pa se je to nekoliko spremenilo.

V Mailchimpu zdaj ni več prijavljenih in odjavljenih uporabnikov, temveč imamo občinstva (audiences). Ta vključujejo vse kontakte v bazi, ne glede na to, ali imaš dovoljenje za pošiljanje spletnih novic (bodisi navadno prijavo ali GDPR), saj jih po Mailchimpovem mnenju lahko dosežeš na drug način (nove funkcije, ki jih tukaj ne bom opisovala, lahko si pa več o njih prebereš na Mailchimpovi strani).

Mailchimpove spremembe: na boljše ali slabše?

Spremembe v cenah in obravnavanju kontaktov pomenijo, da bodo le-te najbolj občutili tisti na brezplačnem paketu, ko bo število kontaktov preraslo čez 2.000, kar se po novih pravilih lahko zgodi veliko hitreje kot prej. Če bo po 15. juniju število kontaktov na tvojem seznamu večje od 2.000, bo treba izbrati plačljivi paket.

Za najcenejši mesečni paket (Essentials Plan) bo po presegu meje 2.000 treba plačati približno 27,08 €* mesečno dokler ne presežeš 2.500 uporabnikov. Naslednja meja je nato 5.000 kontaktov, kar pomeni, da bo lep čas treba plačevati 45,14 €/mesec*.

*Cene v evrih so prepisane iz Mailchimpove strani (maj 2019) in so informativne narave.

Katere spremembe še vplivajo na uporabnike brezplačnega paketa?

Število občinstev

Po novem lahko imaš na brezplačnem paketu le eno občinstvo, torej seznam prejemnikov. Če želiš imeti več različnih seznamov, bo treba nadgraditi paket v Essentials, kjer so dovoljena 3 občinstva, in mesečno plačevati od 9,05 €* (za 500 uporabnikov). Če želiš ostati na brezplačnem paketu, bo treba sezname združiti ali dodatne sezname pobrisati.

Templates

Mailchimp je tudi uporabnikom brezplačnega paketa omogočal izbiro med številnimi grafičnimi predlogami za pošiljanje kampanj in celo uvozi lastne html predloge. Zdaj so na voljo le najbolj preproste predloge, vnaprej oblikovane predloge kampanj pa so na voljo le na plačljivih paketih. Lastno html predlogo pa lahko uporabljajo le tisti na Standard in Premium paketih.

Avtomatizacija

Mailchimp je slovel po tem, da omogoča odlično avtomatizacijo tudi brezplačno. Zdaj so možnosti okrnjene in lahko nastaviš samo avtomatizacijo z enim pošiljanjem kampanje (Single-Step Automations).

Samo en downgrade

Mailchimp je omogočal, da lahko s plačljivega paketa preideš nazaj na brezplačnega, če število uporabnikov pade pod 2.000. Po novem lahko to storiš samo enkrat – naslednjič bo treba ostati na plačljivem paketu, tudi če bo v občinstvu ponovno manj kot 2.000 kontaktov.

Kaj lahko storiš?

Razen da celoten sistem preseliš k drugemu ponudniku, nimaš veliko možnosti. Če imaš malo število uporabnikov (pozor, zdaj štejejo vsi kontakti, tudi odjavljeni!) in ti funkcije, ki so ostale, zadoščajo, potem seveda ostani pri Mailchimpu. Če se število kontaktov približuje številki 2.000 ali je celo višja celo presegli, priporočam brisanje ali arhiviranje teh kontaktov še pred 15. junijem.

Vsekakor pa je treba biti pozoren na število kontaktov, če je le-to blizu 2.000, da te naslednji uvoz ali nekaj novih subscriberjev po 15. juniju ne bo hitro potisnil preko magične točke. Takrat ti ne bo preostalo drugega kot plačati 27 € mesečne naročnine (če se odločiš za letni plan je cena nekoliko ugodnejša) ali celotno bazo preseliti drugam. Glede na vse spremembe ne vem, kakšna je zdaj njihova politika pri prekoračenju omejitve števila uporabnikov, a precej možno je, da ti onemogočijo pošiljanje kampanj ali celo izvoz kontaktov, dokler ne plačaš stroškov.

Alternative Mailchimpu

Sama sem Mailchimp uporabljala približno 5-6 let in ga redno priporočala tudi drugim, saj je bil po funkcionalnostih v brezplačnem paketu daleč pred ostalimi. Ko sem postavljala email sistem za Spletkarije, pa sem začela z raziskovanjem in ugotovila, da ni več edini in najboljši.

Po mojih raziskavah (če kdo najde kaj boljšega, se priporočam za informacije v komentar) mu je najboljša konkurenca MailerLite. Brezplačen paket je z omejenimi (a še vedno precej obširnimi) možnostmi na voljo do 1.000 uporabnikov, pošlješ pa lahko 12.000 mailov mesečno.

MailerLite ima enostaven sistem, ki omogoča hiter prevod vseh nastavitev (to je pri Mailchimpu lahko kar zamudno, saj so avtomatski prevodi vse prej kot optimalni), možnost neomejenega števila različnih prijavnih obrazcev in drag-and-drop urejevalnik emailov s čistim slogom in številnimi možnostmi prilagoditev.

Vsi plačljivi paketi imajo enake možnosti, cena se spreminja le glede na število kontaktov. Všeč mi je tudi, da Mailerlite v plačljivem paketu (od 9 €/mesec do 1.000 kontaktov) avtomatsko ponuja možnost lastne domene za pristajalne strani (pri Mailchimpu je to dodatna možnost, ki te poleg naročnine letno stane še okrog 90 €). Dodatna prednost je tudi nastavitev jezika za posamezno kampanjo, kar je izjemno priročno za večjezične spletne strani in blogerje, ki pišejo v slovenskem in tujem jeziku.

Po Mailchimpovih spremembah MailerLitov brezplačni paket v vseh funkcijah (razen v številu kontaktov) prekaša Mailchimp. Tudi če je tvoj namen imeti bazo z več kot 2.000 kontakti, je Mailer Lite boljša izbira, saj bo za do 2.500 subscriberjev treba odšteti 13 €, do 5.000 pa 26 € mesečno (19 € manj kot pri Mailchimpu) za več email funkcij.

Zanimiv in konkurenčen je tudi SendinBlue, ki na nobenem paketu nima omejitev pri številu kontaktov, ima pa omejitve pri številu mesečno poslanih sporočil (na brezplačnem paketu jih lahko pošlješ 300 dnevno). Plačljivi paketi se začnejo pri 19 € na mesec (do 40.000 poslanih sporočil mesečno).

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Dodaj odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Objavi komentar