Optimizacija za družbena omrežja

Se izogibaš objavi povezav na Facebooku, ker jih sledilci ne klikajo? Optimizacija za družbena omrežja ti pomaga poskrbeti, da bo predogled vsebine bolj opazen in »klikabilen«.

Optimizacija za družbena omrežja ti lahko pomaga, da bo povezava na spletno stran ali blog hitreje opazna, bolj privlačna in jo bodo uporabniki z veseljem kliknili.

Kaj je optimizacija za družbena omrežja?

Optimizacija za družbena omrežja je proces, v katerem določimo, kako se bo vsebina z naše spletne strani ob deljenju povezave prikazala na družbenih omrežjih.

Optimizacijo sestavljata dva dela – tehnični in vsebinski. Tehnični del zahteva dodajanje Open Graph meta oznak na vsako stran tvoje spletne strani, vsebinski pa urejanje in prilagajanje vsebine znotraj teh meta oznak.

Če je tvoja spletna stran že optimizirana za SEO, je tehnični del optimizacije najverjetneje že urejen.

Kaj je Open Graph?

Open Graph je Facebookov protokol, ki v svojih meta oznakah določa, kako se bo URL povezava prikazala ob deljenju na družbenih omrežjih. Poleg Facebooka ga uporabljajo tudi Pinterest, LinkedIn in Twitter (če na spletni strani ne najde Twitter Cards). Deluje na enakem principu kot meta oznake za SEO.

S tem ko prilagodimo vsebino znotraj Open Graph meta oznak, prilagodimo tudi videz predogleda povezave.

				
					<meta property="og:title" content="Delo od doma: 4 nasveti za večjo varnost službenih podatkov">
<meta property="og:description" content="Ste poskrbeli za zaščito službenih podatkov?">
<meta property="og:image" content="https://www.spletkarije.si/delo-od-doma-4-nasveti-varnost-podatkov.jpg">
				
			

Zgornja koda se bo na Facebooku prikazala takole:

Optimizacija za družbena omrežja - Open Graph meta oznake | Spletkarije

Kako uporabljati Open Graph meta oznake za optimizacijo?

Facebook v svoji uradni dokumentaciji navaja kar nekaj Open Graph meta oznak, a so obvezne le prve štiri med vsemi, predstavljenimi spodaj.

og:url

URL povezava do strani, ki jo želiš deliti.

				
					<meta property="og:url" content="https://www.spletkarije.si/blog/delo-od-doma-nasveti-varnost-podatkov/">
				
			

Na kaj je treba biti pozoren?

Uporabi kanonični URL – glavno povezavo brez spremenljivk ali parametrov za identifikacijo. V primeru, da se objavijo duplikati URL povezave, kanonični URL poskrbi za združitev podatkov, kot so všečki in delitve.

og:title

Naslov strani.

				
					<meta property="og:title" content="Delo od doma: 4 nasveti za večjo varnost podatkov">
				
			

Na kaj je treba biti pozoren?

  • Osredotoči se na jasnost, točnost in vrednost, ki jo ima vsebina za uporabnika. Z naslovom ne zavajaj!
  • Dolžina je omejena! Na računalniku se v prvi vrstici pokaže približno 60, na telefonu pa 40 znakov. Če je naslov daljši, bo v drugi vrstici nadomestil opis.
  • Uporabi samo naslov brez brandinga (naslova strani). To je ključna razlika optimizacije naslova za družbena omrežja od SEO.

og:description

Opis strani.

				
					<meta property="og:description" content="Ste poskrbeli za zaščito službenih podatkov?">
				
			

Na kaj je treba biti pozoren?

  • Facebook priporoča kratek opis vsebine v enem ali dveh stavkih, a izkušnje kažejo, da je manj več.
  • Priporočena dolžina je 60-65 znakov, a se opis pogosto skrajša ali pa sploh ni prikazan (izrine ga lahko naslov).
  • Pomembne vsebine ne zapisuj v opis, ampak v naslov. Opis naj služi le kot dodatna informacija.

og:image

URL povezava do fotografije ali grafike, ki jo želiš deliti v predogledu povezave.

				
					<meta property="og:image" content="https://www.spletkarije.si/delo-od-doma-4-nasveti-varnost-podatkov.jpg">
				
			

Na kaj je treba biti pozoren?

  • To je najpomembnejša meta oznaka od vseh! Fotografija zavzame največji del predogleda in zato tudi najbolj pritegne pozornost.
  • Velikost je pomembna! Če bo uporabljena prevelika fotografija, jo bo Facebook avtomatsko obrezal. Fotografijo, manjšo od 600 x 315 px, bo Facebook prikazal na levi strani, s tem pa se bo izgubila vsa prednost velikega predogleda vsebine.
  • Optimalna velikost fotografije je 1200 x 630 px.

og:locale

Definira jezik, v katerem je vsebina napisana.

				
					<meta property="og:locale" content="sl_SI">
				
			

Na kaj je treba biti pozoren?

Če na strani ne bo nastavljen slovenski jezik, bo Facebook sklepal, da je vsebina v privzetem jeziku – ameriški angleščini (en_US).

og:type

Vrsta vsebine, ki jo deliš (npr. članek, blog objava, spletna stran itd.).

				
					<meta property="og:type" content="article">
				
			

Na kaj je treba biti pozoren?

  • Privzeta vrsta vsebine je spletna stran (website). Če deliš članke in blog objave, je dobro uporabiti tip članek (article).
  • Pri člankih in blog objavah lahko označiš tudi avtorja objave.

Kako nastavim Open Graph oznake?

Je treba vse te kode vedeti na pamet? Seveda ne! Izdelovalec spletne strani lahko kode za Open Graph vstavi v zasnovo spletne strani, kot vsako drugo kodo. 

Mora pa seveda biti omogočeno, da lahko znotraj administracije ti nato nastavljaš in spreminjaš vsebino znotraj njih. Nekateri sistemi omogočajo spreminjanje le določenih podatkov, drugi pa v OG oznake avtomatsko prepišejo obstoječe podatke (npr. naslov strani ipd.).  

A tebe ne zanima tehnična plat, temveč vsebinska. Kako vsebinsko nastaviti Open Graph oznake, je v prvi vrsti odvisno od sistema, ki ga uporabljaš. Spodaj sem zajela nekaj najbolj priljubljenih.

OpenGraph v WordPressu

Če ga še nimaš, potrebuješ SEO vtičnik za WordPress, na primer All in One SEO, RankMath, SEOPress ali Yoast, ki bo poskrbel za tehnični del optimizacije. Torej za dodajenje OG meta oznak vsaki vsebini na spletni strani. 

Za vsebinsko optimizacijo moraš poskrbeti sama, saj se pri vseh vtičnikih v OG oznake avtomatsko prepiše vsebina, ki je nastavljena za SEO optimizacijo. To pa ni bistvo optimizacije za družbena omrežja!

Vsi našteti vtičniki omogočajo splošne OG nastavitve ter nastavitev privzete fotografije na vseh straneh, kjer fotografija za deljenje na družbenih omrežjih ni posebej nastavljena.

V vseh vtičnikih lahko v zavihku “social” posebej nastaviš vsebino znotraj meta oznak za Facebook, ki bodo uporabljene tudi na LinkedInu in Pinterestu, ter Twitter cards za uporabo na Twitterju.

Vsi našteti vtičniki, razen Yoast, omogočajo predogled povezave na Facebooku in Twitterju.

Optimizacija za družbena omrežja - kako urediti og meta oznake z Rank Math | Spletkarije
Optimizacija za družbena omrežja - Rank Math
Optimizacija za družbena omrežja - kako urediti og meta oznake z SEOPress | Spletkarije
Optimizacija za družbena omrežja - SEOPress
Optimizacija za družbena omrežja - kako urediti og meta oznake z Yoast SEO | Spletkarije
Optimizacija za družbena omrežja - Yoast SEO

OpenGraph in Wix

Znotraj “Social share” nastavitev lahko za vsako stran posebej nastaviš OG naslov, opis in fotografijo.

Wix omogoča tudi, da nastaviš privzeto OG fotografijo za celotno spletno stran. Za nastavitev pojdi na: Settings > Social Share.

OpenGraph in Shopify

Shopify ne omogoča nastavitve OG meta oznak, lahko pa za vsak izdelek posebej nastaviš naslov in opis za SEO (Search engine listing preview > Edit website SEO). Če to ne bo nastavljeno, bo pri deljenju uporabljena privzeta fotografija, privzet naslov in opis izdelka/strani.

Edina OG oznaka, ki jo Shopify omogoča, je nastavitev privzete fotografije za deljenje na družbenih omrežjih, a to pomeni, da se bo pri vseh povezavah prikazala enaka fotografija. Za nastavitev pojdi na: Online Store > Preference > Social sharing image > Add image.

Blogger in WordPress.com

Če uporabljaš Blogger ali WordPress.com (in nimaš zakupljenega vsaj Business plana) meta oznak za SEO in OG ne moreš posebej nastavljati. To pomeni, da moraš še več pozornosti posvetiti naslovu in prvim 60-70 znakom besedila v objavah ter na vseh straneh nastaviti naslovno fotografijo.

Pozor! Če bo naslovna fotografija večja od 1200 x 630 px, jo bo Facebook avtomatsko prilagodil/obrezal na to velikost.

Optimizacija za družbena omrežja: zakaj jo potrebujem, če že imam SEO?

Kljub temu da imata obe optimizaciji enak cilj – obisk tvoje spletne strani – enak princip optimizacije ne bo enako deloval. Pri SEO optimizaciji je pomembno, kako najprej spletni iskalniki preberejo stran, nato pa še uporabniki.

Običajno pri optimizaciji meta naslova sledimo formuli: »glavna ključna besedadruga ključna beseda | podjetje/naslov strani«, več informacij pa uporabniku predstavimo v opisu.

Ta formula bo na družbenih omrežjih, kjer je v ospredju uporabnik, imela veliko manjši učinek.

Optimizacija za družbena omrežja - prej in potem | Spletkarije

Pri optimizaciji za družbena omrežja lahko (skoraj) pozabiš ključne besede, saj je veliko bolj pomembno, da se osredotočiš na uporabnika. Kako hitro bo opazil prikazano vsebino in ali mu bo dovolj zanimiva, da bo povezavo kliknil, torej obiskal tvojo spletno stran?

Če uporabljaš WordPress in katerega od SEO vtičnikov, bodo besedila, nastavljena za SEO, avtomatsko uporabljena tudi za OG. Glede na to da so pri SEO omejitve dolžine besedil drugačne, je možno, da bo na družbenih omrežjih vsebine krajšana in lahko sploh ne bo imela smisla.

Če že imaš sistem, ki omogoča spreminjanje meta podatkov, si vedno vzemi čas in sestavi naslov ter opis posebej za družbena omrežja. Vzelo ti bo samo dodatno minutko ali dve, lahko pa ima odločilno vlogo pri tem, ali bo uporabnik povezavo kliknil, ali ne. 

Kaj se zgodi, če ne uporabim Open Graph oznak?

Facebook za generiranje predogleda povezave uporabi vsebino, ki mu je dostopna. Prednost ima vedno vsebina znotraj OG meta oznak. Če teh na strani ni določenih, so pa definirane druge meta oznake (npr. naslov in opis za SEO), bo uporabil te.

Če na strani ni meta oznak, bo uporabil naslov strani in prvih 60-70 znakov vsebine (lahko tudi več, če fotografija ni definirana ali je premajhna za velik predogled). 

Če meta oznaka og:image ni definirana, bo Facebook avtomatsko uporabil naslovno fotografijo. Če ta ni nastavljena, pa prvo fotografijo, ki jo bo na strani našel. Možno je tudi, da se fotografija sploh ne bo prikazala.

To pomeni, da je lahko precej prepuščeno naključju in zanemarjan pomemben del vizualne predstavitve tvoje spletne vsebine. Lahko se ti, na primer, zgodi tudi tole:

Optimizacija za družbena omrežja: prikaz neoptimizirane povezave na Facebooku | Spletkarije

Ni tako redko, da se namesto opisa dejanske vsebine prikaže vsebina iz opozorila o uporabi piškotkov ali pravno opozorilo o komentiranju vsebine.

Tudi če ti ne deliš svoje vsebine na družbena omrežja, je vedno možnost, da jo bo delil nekdo drug. In to si v bistvu vsak ustvarjalec vsebin tudi želi. 

Še posebej če gre za zanimivo, uporabno vsebino. Če je vsebina dovolj zanimiva, bodo uporabniki nanjo seveda kliknili tudi brez optimiziranega predogleda, a zakaj bi kvarili prvi vtis, ko pa optimizacija dobesedno vzame le minuto ali dve.

Preveri, kako bo povezava prikazana!

Ko na spletni strani objaviš novo vsebino, je vedno dobro preveriti, kako se bo prikazala na različnih družbenih omrežjih. Vsako od njih je za to razvilo svoje orodje.

Facebook: https://developers.facebook.com/tools/debug/
Twitter: https://cards-dev.twitter.com/validator
LinkedIn: https://www.linkedin.com/post-inspector/

Ta orodja uporabi tudi vsakič, ko spremeniš katerega od meta podatkov, npr. naložiš novo fotografijo. Družbena omrežja namreč ne indeksirajo tvoje strani tako pogosto in možno je, da se bo še nekaj časa prikazovala stara vsebina. 

Če omrežju z uporabo zgornjega orodja poveš, da mora vsebino ponovno preveriti, bo poskrbljeno, da bo vedno prikazana najnovejša različica.  

Optimizacija za družbena omrežja: dobra praksa

Potrebuješ pomoč pri optimizaciji?

Če tvoja spletna stran ali trgovina deluje v WordPressu in imaš težave z nameščanjem in nastavitvami vtičnika za optimizacijo ali nastavljanjem meta oznak, lahko Spletkarije priskočijo na pomoč! 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest