Če bi opravili revizijo različnih spletnih strani, bi hitro ugotovili, da ni vsaka stran, ki izvaja SEO, tudi dobro uvrščena. Morda so pametno izbrali ključne besede in zanje optimizirali svojo vsebino, pa so kljub temu zakopani globoko v rezultatih iskanja, medtem ko se druge strani uvrščajo višje s samo omembo ključne besede.
Google naj bi za razvrščanje vsebine uporabljal več kot 200 kriterijev, med katerimi so ključne besede in kakovostna vsebina sicer izjemno pomembni, a niso dovolj.
Nove strani rastejo kot gobe po dežju, obstoječe pa postajajo vsak dan boljše, kar pomeni, da je konkurenca izjemno velika. Če želiš višje uvsrtitve na Googlu, mora tvoja stran biti boljša od konkurence še v drugih vidikih.
Predvsem sta pomembna ta dva SEO dejavnika:
Avtoriteta spletne strani
Takoj ko se nekoliko poglobimo v optimizacijo za iskalnike, običajno naletimo na avtoriteto spletne strani (site authority). Avtoriteta spletne strani je eden od pomembnih dejavnikov, ki vplivajo na to, kako visoko bo stran uvrščena med rezultati iskanja. Poglejmo, kaj lahko storiš, da povečaš avtoriteto svoje spletne strani.
Povratne povezave
Najbolj osnovni znak avtoritete je tisti, ki je bil uveden že v zgodnjih dneh Googla. Ideja je bila, da so največ vredne tiste strani, katerih vsebina je kakovostna in uporabnikom v pomoč, zato jo želijo deliti z drugimi in objavijo povezavo na to stran (ustvarijo t.i. povratno povezavo). Večkrat kot je bila stran omenjena na drugih straneh, višje se je uvrstila med rezultati iskanja.
Čeprav so se stvari od takrat zelo spremenile in je bilo zaradi zlorab tega koncepta vzpostavljenih veliko varnostnih ukrepov, je avtoriteta spletne strani še vedno v veliki meri odvisna od naravno pridobljenih, kakovostnih povratnih povezav. Torej takšnih, ki prihajajo s strani z visoko avtoriteto znotraj tvojega področja.
Kako dobiti povratne povezave? Z objavo in deljenjem odlične vsebine, ki jo nato razširiš med svojo ciljno publiko. Kako to storiš? Med drugim tudi s pomočjo družbenih medijev, kar nas pripelje do naslednje točke grajenja avtoritete.
Družbeni signali
Ustvari profile na družbenih omrežjih in jih poveži s spletno stranjo. Tam si ustvari svoje občinstvo in redno deli svoje najboljše vsebine. Ko bodo uporabniki všečkali, komentirali in delili, bo tvoja kredibilnost začela naraščati.
Družbeni signali so pomemben del avtoritete strani pri uporabnikih, hkrati pa tudi grajenja zaupanja, o katerem bomo govorili kasneje. Smo družabna bitja, ki v svojem krogu ljudi pogosto iščemo namige o tem, komu lahko zaupamo in komu se moramo izogibati.
Družbeni signali na SEO sicer ne vplivajo neposredno, imajo pa posredno korist. Ko se tvoja objava o najnovejši vsebini na blogu deli in všečka, to pomeni, da je vsebina kvalitetna. Kar pa poveča možnost, da bo tudi Google to vsebino ocenil kot kvalitetno in jo uvrstil višje.
Z družbenimi signali tudi izboljšaš prepoznavnost svoje znamke in spletne strani, s čimer povečaš možnost, da bodo uporabniki tvojo vsebino (ali spletno stran) začeli iskati tudi s pomočjo Googla.
Če želiš, da sledilci vsebino, ki jo deliš, dobro sprejmejo, ne pozabi poskrbeti tudi za optimizacijo za družbena omrežja.
Starost spletne strani
Sčasoma ti bo pomagala tudi starost spletne strani. Najboljši čas za registracijo domene je bil pred desetimi leti, naslednji najboljši čas je danes. Tudi če še ne načrtuješ lastne spletne strani, je dobro zakupiti domeno, preden jo kdo kupi namesto tebe.
Ko ustvariš spletno stran, poskrbi za objavo odličnih, kakovostnih vsebin in jih začni deliti s pravim občinstvom. Tako bo tvoja avtoriteta sčasoma začela rasti. Ustvarjanje prometa iz iskalnikov zahteva čas, pa na to ne vpliva samo starost spletne strani.
Namesto da bi se posvečala temu, česar ne moreš spremeniti, se raje posveti kakovosti svoje spletne strani in objavljenih vsebin in sčasoma bo uvrščanje med rezultate iskanja postalo enostavnejše. To je delno zaradi starosti in avtoritete strani, pa tudi zato, ker imaš z večjim naborom vsebine na strani tudi več možnosti, da se uvrstiš med rezultate za različne ključne besede.
Kaj Google upošteva kot starost spletne strani?
Je pomembno, kdaj je bila domena registrirana? Ja in in ne. Če si takoj (oz. zelo kmalu) postavila spletno stran, potem zagotovo. Če si kupila domeno in šele čez pet let postavila spletno stran pa niti najmanj.
Zakaj? Delujoča spletna stran, tudi če je popolnoma nova, bo uporabnikom (in Googlu) vedno več vredna kot samo registrirana domena, ki je brez dostopne spletne strani kot prazno zemljišče. Ima sicer potencial, a bo svojo uporabno vrednost dobila šele, ko nanjo nekaj postavimo!
Google zato starost spletne strani določi glede na datum, kdaj jo je prvič indeksiral. Zato je izjemno pomembno, da stran takoj ko je dostopna, povežeš z Google Search Console in dodaš zemljevid strani ter tako Googlu olajšaš indeksiranje.
V izboljšanje avtoritete strani je vključenih veliko različnih dejavnikov, a trije zgoraj navedeni so osnova, ki ti lahko pomaga. Dodatno pa ti lahko pri SEO prizadevanjih pomaga tudi izboljšanje uporabniške izkušnje.
Zagotovi dobro uporabniško izkušnjo
Veliko lahko narediš za to, da izboljšaš položaj svoje strani, predvsem tako da pokažeš iskalnikom in obiskovalcem strani, da imaš spletno stran, ki ji lahko zaupajo in ti uporabniška izkušnja veliko pomeni. Bolje kot se bodo uporabniki na strani počutili, dlje bodo ostali in večja verjetnost je, da se bodo vrnili.
Na kaj moraš biti pozorna za dobro uporabniško izkušnjo?
Varnost strani
Uporabljaj varno povezavo! Leta 2022 res ne želiš, da se tvoja stran še vedno nalaga preko običajne, http povezave. Https je zlati strandard, saj Google že od leta 2018 vse povezave preko http označi kot “not secure” ali ne-varne in s tem uporabnike opozarja, da je s stranjo lahko nekaj narobe.
Kaj lahko storiš? Velika verjetnost je, da tvoj ponudnik gostovanja nudi tudi brezplačen SSL certifikat, možno je pa celo, da je že nameščen. Najlažje ti bo pomagala oseba, ki je izdelala spletno stran, za pomoč pa lahko prosiš tudi ponudnika gostovanja ali Spletkarije.
Hitrost in odzivnost
Pomembna za uporabniško izkušnjo sta tudi čas nalaganja spletne strani in prilagodljivost mobilnim napravam (odziven dizajn). Te tehnične malenkosti postajajo vse pomembnejše, ko gre za dobro uvrstitev med rezultati iskanja. Zato je zelo pomembno, kako je spletna stran izdelana in kako so določeni deli optimizirani.
Hitrost nalaganja
Za optimizacijo hitrosti boš verjetno potrebovala strokovno pomoč (pomembno je tudi, kako je stran v osnovi izdelana), največ pa lahko narediš sama z optimizacijo fotografij. Nikoli ne nalagaj fotografij v polni velikosti, temveč jih zmanjšaj (npr. na dolžino 1500 px) in dodatno stisni (kompresiraj).
Pomagaš si lahko z orodjem TinyJPG, a pred nalaganjem na spletno stran vedno preveri kakovost fotografij (v nekaterih primerih lahko kompresija izdatno zmanjša kakovost). Če uporabljaš WordPress, je možno, da imaš že nameščen vtičnik za kompresijo fotografij (na primer Smush).
WordPress uporabnikom lahko za optimizacijo hitrosti izdatno pomaga tudi vtičnik WP Rocket, ki je primeren tudi za začetnike in že samo z namestitvijo, brez posebnih nastavitev, izboljša čas nalaganja strani.
Kako hitro se tvoja stran nalaga lahko preveriš na strani PageSpeed Insights.
Prijaznost mobilnim telefonom
Če pogledaš statistiko obiska svoje spletne strani, obstaja velika verjetnost, da večina prometa prihaja iz mobilnih telefonov. Zato je treba poskrbeti, da je vsebina pravilno (in privlačno) prikazana tudi na mobilnikih.
Še vedno je preveč strani, ki se osredotočajo samo na videz strani na velikih ekranih, zapostavljajo pa prikaz na mobilnih napravah. To je napaka, ki te lahko stane (boljše) uvrstitve med Googlovimi rezultati. Če tvoja spletna stran ni prilagojena mobilnim telefonom, razmisli o prenovi.
Transparentnost
Dodaj splošne pogoje, politiko zasebnosti in odgovore na pogosta vprašanja na svojo stran in poskrbi, da so vidni na vsaki (pod)strani. To najenostavneje zagotoviš, če povezave do njih vključiš v nogo strani.
Te strani iskalnikom sporočajo kredibilnost, hkrati pa uporabnikom in potencialnim strankam dajejo vedeti, da si resna in da za vsebino stoji legitimno podjetje (podatke podjetja obvezno vključi v splošne pogoje in politiko zasebnosti).
Verodostojna vsebina
Nenazadnje pa poskrbi za verodostojno vsebino in poskušaj pridobiti povratne povezave do spletne strani samo iz kvalitetnih virov. Pomembna je kvaliteta, ne kvantiteta! Bolje je imeti 10 dobrih povratnih povezav iz kvalitetnih strani, kot 1000 povezav iz raznih spamerskih spletnih registrov.
Morda se to bo zdelo mamljivo povečati obisk strani čez noč, a kupovanje prometa in povezav na dolgi rok ne koristi, temveč napravi ogromno škoda. Zato tudi ne nasedaj obljubam “strokovnjakov”, ki ti garantirajo prvo mesto med Googlovimi rezultati, še posebej v kratkem času. Tega ti ne more obljubiti nihče. In če je videti preveč lepo, da bi bilo res, običajno tudi je.
Pomoč pri SEO
Če boš razmišljala o sodelovanju z SEO strokovnjaki, izberi ugledna podjetja, ki ti lahko svojo kakovost dokažejo z rezultati, ki so jih dosegli pri drugih strankah. Dokler si strokovnjakov ne moreš privoščiti, pa raje delaj na kakovosti svojih vsebin in optimizaciji ter gradnji svojega dosega in povratnih povezav organsko.
Vso potrebno znanje, ki ga za to potrebuješ, lahko dobiš v spletnem tečaju SEO optimizacije.