Pomembni SEO dejavniki

Google naj bi za razvrščanje vsebine uporabljal več kot 200 kriterijev. Kateri pa so tisti pomembni SEO dejavniki, ki lahko vplivajo, ali se bo vaša spletna stran prikazala na prvi ali deseti strani?

Če bi opravili revizijo različnih spletnih strani, bi hitro ugotovili, da ni vsaka stran, ki izvaja SEO, tudi dobro uvrščena. Morda so pametno izbrali ključne besede in zanje optimizirali svojo vsebino, pa so kljub temu zakopani globoko v rezultatih iskanja, medtem ko se druge strani uvrščajo višje s samo omembo ključne besede.

Google naj bi za razvrščanje vsebine uporabljal več kot 200 kriterijev, med katerimi so ključne besede in kakovostna vsebina sicer izjemno pomembni, a niso dovolj.

Nove strani rastejo kot gobe po dežju, obstoječe pa postajajo vsak dan boljše, kar pomeni, da je konkurenca izjemno velika. Če želite, da Google vašo stran uvrsti višje, mora vaša stran biti boljša od konkurence še v drugih vidikih.

Prredvsem sta pomembna ta dva SEO dejavnika:

Avtoriteta spletne strani

Takoj ko se nekoliko poglobimo v optimizacijo za iskalnike, običajno naletimo na avtoriteto spletne strani (site authority). Avtoriteta spletne strani je eden od pomembnih dejavnikov, ki vplivajo na to, kako visoko bo stran uvrščena med rezultati iskanja. Poglejmo, kaj lahko storite, da povečate avtoriteto svoje spletne strani.

Povratne povezave

Najbolj osnovni znak avtoritete je tisti, ki je bil uveden že v zgodnjih dneh Googla. Ideja je bila, da so največ vredne tiste strani, katerih vsebina je kakovostna in uporabnikom v pomoč, zato jo želijo deliti z drugimi in objavijo povezavo na to stran (ustvarijo t.i. povratno povezavo). Večkrat kot je bila stran omenjena na drugih straneh, višje se je uvrstila med rezultati iskanja.

Čeprav so se stvari od takrat zelo spremenile in je bilo zaradi zlorab tega koncepta vzpostavljenih veliko varnostnih ukrepov, je avtoriteta spletne strani še vedno v veliki meri odvisna od naravno pridobljenih, kakovostnih povratnih povezav.

Kako dobiti povratne povezave? Z objavo in deljenjem odlične vsebine, ki jo nato razširite med svojo ciljno publiko. Kako to storite? Med drugim tudi s pomočjo družbenih medijev, kar nas pripelje do naslednje točke grajenja avtoritete.

Družbeni signali

Ustvarite profile na družbenih omrežjih in jih povežite s spletno stranjo. Tam si ustvarite svoje občinstvo in redno delite svoje najboljše vsebine. Ko bodo uporabniki všečkali, komentirali in delili, bo vaša kredibilnost začela naraščati.

Družbeni signali so pomemben del avtoritete strani, hkrati pa tudi grajenja zaupanja, o katerem bomo govorili kasneje. Smo družabna bitja, ki v svojem krogu ljudi pogosto iščemo namige o tem, komu lahko zaupamo in komu se moramo izogibati.

Ko drugi pričnejo deliti vašo vsebino, to ustvari povratne povezave, hkrati pa pošlje t.i. družbene signale. Ko se vaša objava o najnovejši objavi na blogu deli in všečka, vaša vsebina in z njo tudi vaša spletna stran pridobivata avtoriteto. Več ko boste objavljali in bolj kakovostna kot bo vaša vsebina, več družbenih signalov bo prejela, s tem pa bo počasi rasla tudi avtoriteta vaše spletne strani.

Če želite, da vaši sledilci vsebino, ki jo delite, dobro sprejmejo, ne pozabite poskrbeti tudi za optimizacijo za družbena omrežja.

Starost spletne strani

Sčasoma vam bo pomagala tudi starost spletne strani. Najboljši čas za registracijo domene je bil pred desetimi leti, naslednji najboljši čas je danes. Tudi če še ne načrtujete lastne spletne strani, je dobro zakupiti domeno, preden jo kdo kupi namesto vas.

Ko ustvarite spletno stran, poskrbite za objavo odličnih, kakovostnih vsebin in jih začnite deliti s pravim občinstvom. Tako bo vaša avtoriteta sčasoma začela rasti. Ustvarjanje prometa iz iskalnikov zahteva čas, pa na to ne vpliva samo starost vaše strani.

Namesto da bi se posvečali temu, česar ne morete spremeniti, se raje posvetite kakovosti svoje spletne strani in objavljenih vsebin in sčasoma bo uvrščanje med rezultate iskanja postalo enostavnejše. To je delno zaradi starosti in avtoritete vaše strani, pa tudi zato, ker imate z večjim naborom vsebine na strani tudi več možnosti, da se uvrstite med rezultate za različne ključne besede.

V izboljšanje avtoritete strani je vključenih veliko različnih dejavnikov, a trije zgoraj navedeni so osnova, ki vam lahko pomaga. Dodatno pa vam lahko pri vaših SEO prizadevanjih pomaga tudi izboljšanje uporabniške izkušnje.

Zagotovite dobro uporabniško izkušnjo

Veliko lahko naredite za to, da izboljšate položaj svoje strani, predvsem tako, da pokažete iskalnikom in obiskovalcem strani, da imate spletno stran, ki ji lahko zaupajo ter da vam uporabniška izkušnja veliko pomeni. Bolje kot se bodo uporabniki na vaši strani počutili, dlje bodo ostali in večja verjetnost je, da se bodo vrnili.

Na kaj morate biti pozorni za dobro uporabniško izkušnjo?

Varnost strani

Uporabljajte varno povezavo. Leta 2022 res ne želite, da se vaša stran še vedno nalaga preko običajne, http povezave. Https je zlati strandard, saj Google že od leta 2018 vse povezave preko http označi kot “not secure” ali ne-varne in s tem uporabnike opozarja, da je s stranjo lahko nekaj narobe.

Kaj lahko storite? Velika verjetnost je, da vaš ponudnik gostovanja nudi tudi brezplačen SSL certifikat, možno je pa celo, da je že nameščen. Najlažje vam bo pomagala oseba, ki je izdelala spletno stran, za pomoč pa lahko prosite tudi ponudnika gostovanja (ali Spletkarije).

Hitrost in odzivnost

Pomembna za uporabniško izkušnjo sta tudi čas nalaganja spletne strani in prilagodljivost mobilnim napravam (odziven dizajn). Te tehnične malenkosti postajajo vse pomembnejše, ko gre za dobro uvrstitev med rezultati iskanja. Zato je zelo pomembno, kako je vaša spletna stran izdelana in kako so določeni deli optimizirani.

Hitrost nalaganja

Za optimizacijo hitrosti boste verjetno potrebovali strokovno pomoč, največ pa lahko naredite sami z optimizacijo fotografij. Nikoli ne nalagajte fotografij v polni velikosti, temveč jih zmanjšajte (npr. na dolžino 1500 px) in dodatno stisnite (kompresirajte).

Pomagate si lahko z orodjem TinyJPG, a pred nalaganjem na spletno stran vedno preverite kakovost fotografij (v katerih primerih lahko kompresija izdatno zmanjša kakovost). Če uporabljate WordPress, je možno, da imate že nameščen vtičnik za kompresijo fotografij (na primer Smush).

WordPress uporabnikom lahko za optimizacijo hitrosti izdatno pomaga tudi vtičnik WP Rocket, ki je primeren tudi za začetnike in že samo z namestitvijo, brez posebnih nastavitev, izboljša čas nalaganja strani.

Kako hitro se vaša strani nalaga lahko preverite na strani PageSpeed Insights.

Prijaznost mobilnim telefonom

Če pogledate statistiko obiska svoje spletne strani, obstaja velika verjetnost, da večina prometa prihaja iz mobilnih telefonov. Zato je treba poskrbeti, da je vsebina pravilno (in privlačno) prikazana tudi na mobilnikih.

Še vedno je preveč strani, ki se osredotočajo samo na videz strani na velikih ekranih, zapostavljajo pa prikaz na mobilnih napravah. To je napaka, ki vas lahko stane (boljše) uvrstitve med Googlovimi rezultati. Če vaša spletna stran ni prilagojena mobilnim telefonom, razmislite o prenovi.

Bodite transparentni

Dodajte splošne pogoje, politiko zasebnosti in odgovore na pogosta vprašanja na svojo stran in poskrbite, da so vidni na vsaki (pod)strani. To najenostavneje zagotovite, če povezave do njih vključite v nogo strani.

Te strani iskalnikom sporočajo kredibilnost, hkrati pa uporabnikom in vašim potencialnim strankam dajejo vedeti, da ste resni in da za vsebino stoji legitimno podjetje (podatke podjetja obvezno vključite v splošne pogoje in politiko zasebnosti).

Verodostojna vsebina

Nenazadnje pa poskrbite za verodostojno vsebino in poskušajte pridobiti povratne povezave do vaše spletne strani samo iz kvalitetnih virov. Pomembna je kvaliteta, ne kvantiteta! Bolje je imeti 10 dobrih povratnih povezav iz kvalitetnih strani, kot 1000 povezav iz raznih spamerskih spletnih registrov.

Morda se vam bo zdelo mamljivo povečati obisk strani čez noč, a kupovanje prometa in povezav na dolgi rok ne koristi, temveč napravi ogromno škoda. Zato tudi ne nasedajte obljubam “strokovnjakov”, ki vam garantirajo prvo mesto med Googlovimi rezultati, še posebej v kratkem času. Tega vam ne more obljubiti nihče. In če je videti preveč lepo, da bi bilo res, običajno tudi je.

Če boste razmišljali o sodelovanju z SEO strokovnjaki, izberite ugledna podjetja, ki vam lahko svojo kakovost dokažejo z rezultati, ki so jih dosegli pri drugih strankah. Dokler si strokovnjakov ne morete privoščiti, pa raje delajte na kakovosti svojih vsebin in optimizaciji ter gradite svoj doseg in povratne povezave organsko.

Pomoč pri SEO

Če boste razmišljali o sodelovanju z SEO strokovnjaki, izberite ugledna podjetja, ki vam lahko svojo kakovost dokažejo z rezultati, ki so jih dosegli pri drugih strankah. Dokler si strokovnjakov ne morete privoščiti, pa raje delajte na kakovosti svojih vsebin in optimizaciji ter gradite svoj doseg in povratne povezave organsko.

Vso potrebno znanje, ki ga za to potrebujete, lahko dobite v spletnem tečaju SEO od A do Ž.

Dodaj odgovor

Vaš elektronski naslov ne bo objavljen. Zahtevana polja so označena z *

Objavi komentar