Glavna sestavina SEO: ključne besede

Ključne besede ponazarjajo več različnih besed, ki jih vaša ciljna publika vpiše v svoj najljubši iskalnik (največkrat je to Google), da poišče več informacij o temah, ki jih zanimajo. Če jih v svoji vsebini pravilno uporabljate, bo vaša stran lahko med rezultati uvrščena višje.

Kaj je zelo pomemben (in najbolj poznan) del SEO? Ključne besede. Le-te so temelj vsake SEO strategije. In kljub temu, da je najpomembnejša kakovostna vsebina, dobro izbrane ključne besede in kako jih vključite v vsebino izjemno vplivajo na uspeh vaše optimizacije.

Kaj so ključne besede?

Ključno besedo lahko definiramo kot določeno besedo ali besedno zvezo, ki opisuje in učinkovito povzema glavno vsebino spletne strani.

Google želi uporabnikom poiskati najboljšo vsebino za njihovo iskanje, kar pomeni najboljši odgovor na določeno iskano (ključno) besedo. Vsakič, ko uporabniki v iskalnik vpišejo vprašanje, jih Google napoti na stran, za katero meni, da jim bo dala najboljši odgovor. Pri tem so mu v pomoč ključne besede, ki delujejo kot namigi za spletne iskalnike.

Pomemben del SEO je tako vključevanje teh ključnih besed v vsebino, da iskalniki takoj in brez težav ugotovijo, kaj je glavna tema objavljene vsebine in jo lahko ustrezno uvrstijo med rezultate iskanja.  

Kako uporabljati ključne besede?

Preden nadaljujemo je potrebno opozoriti, da v primeru ključnih besed ne govorimo samo o posameznih besedah. Če imate majhno, butično spletno trgovino, se boste težko uvrstili na vrh rezultatov za poizvedbo “čevlji”, tudi če vaša trgovina prodaja čevlje in to vaše stranke iščejo. Namesto tega je bolje, da stran optimizirate za daljše ključne besede, za katere veste, da jih vaše stranke iščejo.

Veste, na primer, da stranke pogosto zanima, kako čistiti bele čevlje, še posebej superge. Ključna beseda, ki bi jo želeli ciljati v objavi na blogu, bi tako lahko bila “kako očistiti bele superge” in podobno.

Postavite se v kožo svojih strank in ugotovite, kaj iščejo, kaj jih zanima, kakšno težavo jim lahko pomagate rešiti. Kot sem že povedala, ključna beseda ni nujno samo ena beseda – ko je le možno v ključno besedo vključite tudi “kako”, “zakaj”, “najboljši način za”, ker takšna vprašanja stranke pogosto vpisujejo v iskalnike.

Kje poiskati ključne besede?

Naslednje vprašanje je seveda kje in kako poiskati te ključne besede. Kako lahko ugotovite, kaj vaša ciljna publika vpisuje v svoj najljubši iskalnik?

Želite optimizirati obstoječo vsebino in ne veste, katero ključno besedo izbrati? Omenila sem že, da so ključne besede kot hitri namigi iskalnikom, o čem govori vsebina na določeni strani. Torej – če bi morali svojo vsebino opisati v petih besedah, katere bi izbrali? Ko odgovorite na to vprašanje, ste že na dobri poti.

Če vsebine še nimate, se iskanje ključnih besed običajno začne z ugibanjem. Upam, da veste dovolj o svoji temi in branži, da lahko sestavite seznam z več ključnimi besedami in poizvedbami, za katere mislite, da jih vaši bralci uporabljajo pri iskanju vsebin in odgovorov na svoja vprašanja.

Od tu naprej imate več možnosti. Eno najboljših in brezplačnih orodij je Google. Začnite z vnosom ene od svojih ključnih besed in poglejte, kaj se vam prikaže pri samodejnem izpolnjevanju. Poigrajte se z različnimi izrazi in rezultate dodajte na svoj seznam ključnih besed, nato pa izberite tiste, za katere menite, da so najbolj smiselne za vas in vsebino, ki jo želite ustvariti.

Druga možnost so orodja za iskanje in analizo ključnih besed. Če uporabljate Google Ads, ali imate vsaj Googlov uporabniški račun, lahko uporabite Google Keyword Planner Tool. To je brezplačno orodje, ki vam postreže z mnogimi informacijami, na primer, kolikokrat mesečno uporabniki iščejo določeno ključno besedo in kakšna je konkurenca. Vaš cilj je poiskati ključne besede, ki imajo razmeroma velik obseg iskanja in sorazmerno nizko raven konkurence.

Pri iskanju ključnih besed in optimizaciji vam lahko pomaga tudi Google Search Console. Preverite, za katere poizvedbe se vaša vsebina že uvršča med iskalne rezultate in z dodatno optimizacijo izboljšajte njen položaj. Pogosto pa vam GSC lahko služi tudi kot inspiracija za ključne besede okrog katerih lahko ustvarite nove vsebine.

Kako vključiti ključne besede?

Uporabite ključne besede, kjer je to smiselno. Običajno v naslovu in vsebini vaših objav, člankov, opisov videoposnetkov in podobno. Ne vsiljujte ključne besede v vse dele besedila, saj se mora le-to brati naravno in neprisiljeno.

Vedno najprej pišite za svojega bralca, šele nato za iskalnike. Glavno ključno besedo večkrat uporabite v svoji vsebini, dodajajte pa tudi različice glavne ključne besede in sopomenke. Ne pretiravajte in ključno besedo vključite le toliko, da pomagate svojim bralcem in iskalnikom razumeti, o čem govori vaša vsebina.

Ključno besedo vedno dodajte v:

Pozor! Vsaka vsebina mora biti optimizirana za eno samo glavno ključno besedo in ta ključna beseda je na spletni strani lahko uporabljena samo enkrat. Ne želimo namreč, da si naše vsebine delajo konkurenco!

Dodaj odgovor

Vaš elektronski naslov ne bo objavljen. Zahtevana polja so označena z *

Objavi komentar