Glavna sestavina SEO: ključne besede

Ključne besede ponazarjajo več različnih besed, ki jih ciljna publika vpiše v svoj najljubši iskalnik (največkrat je to Google), da poišče več informacij o temah, ki jih zanimajo. Če jih v svoji vsebini pravilno uporabiš, bo tvoja stran lahko med rezultati uvrščena višje.

Kaj je zelo pomemben (in najbolj poznan) del SEO? Ključne besede. Le-te so temelj vsake SEO strategije. In kljub temu, da je najpomembnejša kakovostna vsebina, dobro izbrane ključne besede in način, kako jih vključiš v vsebino izjemno vplivajo na uspeh tvoje optimizacije.

Kaj so ključne besede?

Ključno besedo lahko definiramo kot določeno besedo ali besedno zvezo, ki opisuje in učinkovito povzema glavno vsebino spletne strani.

Google želi uporabnikom poiskati najboljšo vsebino za njihovo iskanje, kar pomeni najboljši odgovor na določeno iskano (ključno) besedo. Vsakič, ko uporabniki v iskalnik vpišejo vprašanje, jih Google napoti na stran, za katero meni, da jim bo dala najboljši odgovor. Pri tem so mu v pomoč ključne besede, ki delujejo kot namigi za spletne iskalnike.

Pomemben del SEO je tako vključevanje teh ključnih besed v vsebino, da iskalniki takoj in brez težav ugotovijo, kaj je glavna tema objavljene vsebine in jo lahko ustrezno uvrstijo med rezultate iskanja.  

Kako uporabljati ključne besede?

Preden nadaljujemo je potrebno opozoriti, da v primeru ključnih besed ne govorimo samo o posameznih besedah. Če imaš majhno, butično spletno trgovino, se boš težko uvrstila na vrh rezultatov za poizvedbo “čevlji”, tudi če tvoja trgovina prodaja čevlje in jih tvoje stranke iščejo. Namesto tega je bolje, da stran optimiziraš za daljše ključne besede, za katere veš, da jih vaše stranke iščejo.

Veš, na primer, da stranke pogosto zanima, kako čistiti bele čevlje, še posebej superge. Ključna beseda, ki bi jo ciljala v objavi na blogu, bi tako lahko bila “kako očistiti bele superge” in podobno.

Postavi se v kožo svojih strank in ugotovi, kaj iščejo, kaj jih zanima, kakšno težavo jim lahko pomagaš rešiti. Kot sem že povedala, ključna beseda ni nujno samo ena beseda – ko je le možno v ključno besedo vključi tudi “kako”, “zakaj”, “najboljši način za”, ker takšna vprašanja stranke pogosto vpisujejo v iskalnike.

Kje poiskati ključne besede?

Naslednje vprašanje je seveda kje in kako poiskati te ključne besede. Kako lahko ugotoviš, kaj tvoja ciljna publika vpisuje v svoj najljubši iskalnik?

Želiš optimizirati obstoječo vsebino in ne veš, katero ključno besedo izbrati? Omenila sem že, da so ključne besede kot hitri namigi iskalnikom, o čem govori vsebina na določeni strani. Torej – če bi morala svojo vsebino opisati v treh do petih besedah, katere bi izbrala? Ko odgovoriš na to vprašanje, si že na dobri poti.

Če vsebine še nimaš, se iskanje ključnih besed običajno začne z ugibanjem. Upam, da veš dovolj o svoji temi in niši, da lahko sestaviš seznam z več ključnimi besedami in poizvedbami, za katere misliš, da jih vaši bralci uporabljajo pri iskanju vsebin in odgovorov na svoja vprašanja.

Od tu naprej imaš več možnosti. Eno najboljših in brezplačnih orodij je Google. Začni z vnosom ene od svojih ključnih besed in poglej, koliko rezultatov Google najde (več rezultatov pomeni večjo konkurenco) in kaj se prikaže pri samodejnem izpolnjevanju. Poigraj se z različnimi izrazi in rezultate dodaj na svoj seznam ključnih besed, nato pa izberi tiste, za katere meniš, da so najbolj smiselne zate in vsebino, ki jo želiš ustvariti.

Google ti lahko s predlogi pomaga izbrati ključne besede
Google ti lahko s predlogi pomaga izbrati ključne besede

Druga možnost so orodja za iskanje in analizo ključnih besed. Če uporabljaš Google Ads ali imaš vsaj Googlov uporabniški račun, lahko uporabiš Google Keyword Planner Tool. To je brezplačno orodje, ki ti postreže z mnogimi informacijami, na primer, kolikokrat mesečno uporabniki iščejo določeno ključno besedo in kakšna je konkurenca. Tvoj cilj je poiskati ključne besede, ki imajo razmeroma velik obseg iskanja in sorazmerno nizko raven konkurence.

Google Keyword Planner: orodje za analizo ključnih besed
Google Keyword Planner

Pri iskanju ključnih besed in optimizaciji ti lahko pomaga tudi Google Search Console. Preveri, za katere poizvedbe se tvoja vsebina že uvršča med iskalne rezultate in z dodatno optimizacijo izboljšaj njen položaj. Pogosto pa ti GSC lahko služi tudi kot inspiracija za ključne besede okrog katerih lahko ustvariš nove vsebine.

Kako vključiti ključne besede?

Uporabi ključne besede, kjer je to smiselno. Običajno v naslovu in vsebini objav, člankov, opisov videoposnetkov in podobno. Ne vsiljuj ključne besede v vse dele besedila, saj se mora le-to brati naravno in neprisiljeno.

Vedno najprej piši za svojega bralca, šele nato za iskalnike. Glavno ključno besedo večkrat uporabi v svoji vsebini, dodaj pa tudi različice glavne ključne besede in sopomenke. Ne pretiravaj in ključno besedo vključi le toliko, da pomagašsvojim bralcem in iskalnikom razumeti, o čem govori tvoja vsebina.

Ključno besedo vedno dodaj v:

Pozor! Vsaka vsebina mora biti optimizirana za eno samo glavno ključno besedo in ta ključna beseda je na spletni strani lahko uporabljena samo enkrat. Ne želimo namreč, da si naše vsebine delajo konkurenco!

Dodaj odgovor

Vaš elektronski naslov ne bo objavljen. Zahtevana polja so označena z *

Objavi komentar