Kaj je SEO in zakaj je pomemben za uspeh malih podjetij?

Je vaša spletna stran optimizirana za spletne iskalnike? Če še ni, je zdaj čas, da se posvetite SEO, saj je optimizacija še posebej pomembna za mala podjetja.

Brez primerne optimizacije Google vaše spletne strani ne bo indeksiral, posledično pa ne bo dobila obiska, ki ga potrebuje. Optimizacija je namreč potrebna, da lahko Google in ostali spletni iskalniki razumejo, kaj je bistvo vaše spletne strani in nanjo usmerijo prave uporabnike.

Ne glede na to kateri so cilji vaše spletne strani, potrebujete obisk, če jih želite doseči. Spletna stran, ki je nihče ne obišče, ni veliko vredna. Zato je SEO tako pomemben.

Kaj je SEO in kako deluje?

SEO predstavlja optimizacijo za spletne iskalnike (search engine optimization). Nanaša se na prakse in taktike, zasnovane za izboljšanje uvrstitve spletne strani v rezultatih organskega iskanja. Preprosto povedano, z SEO poskrbite, da Google vidi vašo spletno stran in jo posledično prikaže uporabnikom, ki Google uporabljajo za iskanje. Če ne uporabljate SEO, je manj verjetno, da bo Google našel in indeksiral vašo spletno stran in nanjo poslal osebe, ki iščejo informacije ali izdelke, ki jih vi ponujate.

On-site SEO

On-site optimizacijo (tudi on-page SEO) izvajamo na naši spletni strani, kar med drugim vključuje strateško uporabo ključnih besed, posebej izbranih glede na velikost obsega iskanja ter izboljšanje uporabniške izkušnje, na primer hitrost nalaganja strani.

Ključne besede so izrazi, ki jih vključimo v vsebino in meta podatke in predstavljajo številne poizvedbe, ki jih uporabniki vpišejo v iskalnike, ko iščejo informacije, povezane z vašim izdelkom, storitvijo in spletno stranjo.

Ključne besede prav tako pomagajo Googlu razumeti vsebino vaše spletne strani oz. posamezne strani (ali blog objave) znotraj nje. Ko bodo uporabniki vpisali iskalni izraz, povezan s to ključno besedo, bo Google vašo spletno stran prikazal v rezultatih iskanja.

Uspešen SEO

Uspešen SEO temelji na ključnih besedah in strukturi povezav, vključno z notranjimi povezavami na strani in zunanjimi povezavami z drugih spletnih mest (backlinks oz. povratne povezave).

Se sliši zapleteno? Pravzaprav ni tako težko, če ste pripravljeni vložiti nekaj časa. Če si ne morete privoščiti SEO strokovnjakov, se lahko optimizacije lotite tudi sami – poznati morate samo nekaj strategij in trikov.

Dobra novica je, da je vsaka stran lahko uspešna na Googlu, če ima kakovostno vsebino in dobro oblikovano SEO strategijo.

Zakaj vaše podjetje potrebuje SEO?

Obstajajo številni razlogi zakaj je uporaba SEO ključna za izboljšanje prisotnosti na spletu, ne glede na velikost in/ali prepoznavnost vašega podjetja. Tukaj so le nekateri od njih …

Organski obisk je brezplačen

Glavna motivacija za vključevanje SEO v marketinško strategijo malih podjetij je organski, torej brezplačen promet, ki običajno predstavlja glavni vir obiska spletne strani.

Majhna podjetja si v začetku običajno ne morejo privoščiti velikega zneska, ki bi ga lahko namenila oglaševanju in Googlu plačevala za obisk spletne strani. Zato se je treba nekoliko znajti in SEO je odlična brezplačna taktika pridobivanja obiskovalcev strani.

In še ena dobra stran: ko imate uspešno SEO strategijo in vam Google pošilja veliko brezplačnega obiska, bodo uspešnejši tudi oglasi, če se boste zanje odločili.

Večina uporabnikov ostane na prvi strani

Pri organskem prometu uporabniki obiščejo Google, vtipkajo vprašanja ali poizvedbe povezane z vašimi izdelki, storitvami ali podjetjem in kliknejo na rezultat iskanja, ki se jim zdi najbolj ustrezen. SEO pomaga Google prepričati, da za določeno ključno besedo vašo stran uvrsti med rezultate iskanja skupaj s plačanimi oglasi.

Večji obisk pomeni več prodaje

Če je vaša spletna stran tudi sicer dobro izdelana in oblikovana, bo večji obisk strani običajno pomenil tudi povečanje števila konverzij. To lahko pomeni več prodaj vaših izdelkov, pa tudi prenosov brezplačnih e-knjig, prijav na novičke ali drugih kvantitativnih ciljev, ki jih z SEO želite doseči.

Višja uvrstitev namiguje na strokovno znanje

Poleg obiska je SEO pomemben tudi za ustvarjanje zaupanja in kredibilnosti. Če se vaša stran pojavi visoko med Googlovimi rezultati, to uporabnikom pove, da je vredna obiska.

Višje kot je stran uvrščena, več uporabnikov bo videlo vašo stran, kar vas bo pomagalo pozicionitrati kot strokovnjaka vašega področja. Hkrati boste videti tudi kot zanesljivi prodajalec izdelkov ali storitev, ki jih ponujate.

SEO analiza ponuja boljše razumevanje strank

Dodatna korist je tudi to, da vam SEO pomaga bolje razumeti vaše stranke. Skozi raziskavo in analizo ključnih besed boste odkrili težave s katerimi se soočajo vaši kupci in katera vprašanja postavljajo.

S poročili znotraj Google Search Console lahko odkrijete, preko katerih poizvedb vas uporabniki na Googlu najdejo in katere strani (in ključne besede) prinašajo največ obiska.

Analiza statistike obiska vaše spletne strani pa vam dodatno nudi dragocene informacije o tem, kako obiskovalci uporabljajo vašo spletno stran in kje so njene prednosti ter pomankljivosti. To vam bo pomagalo izboljšati vašo marketinško strategijo tako na področju vsebinskega marketinga, kot tudi SEO.

SEO vam pomaga povečati obisk in avtoriteto, da lahko z istim trudom, ki ga vložite v svoj digitalni marketing, dosežete še več.

Najboljše SEO prakse nekoč in danes

SEO se je do danes precej spremenil. Nekoč se je močno opiral na pogostost ključnih besed in količino povratnih povezav. Če ste stani napolnili s ključno besedo, ki so jo uporabniki pogosto vpisovali v iskalnike, so le-ti indeksirali vašo stran in vam poslali veliko obiska.

Skozi leta je Google na področju spletnih iskalnikov prevladal predvsem na podlagi svojih pametnih algoritmov. To mu je uspelo s pošiljanjem uporabnikov na strani, ki so nudile največ vredno in glede na vpisan iskalni izraz relevantno vsebino ter dobro uporabniško izkušnjo.

Rezultat tega je, da metode, ki so nekoč zagotavljale veliko organskega obiska, preprosto ne delujejo več. Tudi uporabniška izkušnja danes ne pomeni več enako, kot je pred desetimi ali celo petimi leti. Danes bolj kot kadarkoli šteje kvaliteta nad kvantiteto.

Kaj to pomeni za vašo spletno stran? Tukaj je nekaj dejavnikov, ki jih Google upošteva, ko indeksira strani in določa, kako visoko bodo uvrščene med rezultati iskanja:

Sveža vsebina

Google ima rad strani, ki so pogosto posodobljene. Zato je dobra ideja, da statični spletni strani svojega podjetja dodate blog. Blog vam daje priložnost, da redno dodajate svežo vsebino, kar Googlu pove, da je stran ažurna, hkrati pa si v očeh bralcev ustvarjate avtoriteto na svojem področju.

Resnična vrednost

Vaša spletna stran ima resnično, pravo vrednost šele ko rešuje težave, odgovarja na vprašanja in obiskovalcem nudi potrebne informacije. Obiskovalci pridejo v iskanju določenih informacij in vaša stran uresniči svoje obljube. Ni polna puhle vsebine brez prave vrednosti, hkrati pa tudi ni samo promocijska.

Dobra uporabniška izkušnja

Dobra uporabniška izkušnja v osnovi pomeni, da je vašo stran enostavno uporabljati in zato uporabniki na njej ostanejo dlje in se pogosto vračajo. Je privlačna na pogled in ima veliko fotografij ter drugih grafičnih elementov. Uporabnikom nudi enostavno navigacijo in razumljivo vsebino.

Dobra uporabniška izkušnja pomeni tudi, da obiskovalcem jasno poveste, kje bodo našli vsebino, ki jo iščejo ter poskrbite za odlično izkušnjo, ne glede na vrsto naprave s katero dostopajo do vaše spletne strani.

Ustreznost tematik

Ustreznost tematik pomeni, da vsebina vaše spletne strani ustreza ključnim besedam, na katere cilja, in izdelkom ter storitvam, ki jih ponuja.

Kakovostne povratne povezave

Povezave, ki na vašo spletno stran vodijo iz drugih spletnih strani, so izjemno pomembne. A bolj kot število, je pomembno od kod prihajajo. Povratne povezave iz priznanih strani z visoko avtoriteto znotraj vašega področja bodo vedno vredne več kot ostale povezave, tudi če je slednji veliko več.

Kako optimizirati svojo stran?

Poskrbite, da vaša spletna stran upošteva vse navedeno v tem članku. Na kratko pa to pomeni, da bi vaša stran morala:

  • Ciljati ključne besede ustrezne njeni tematiki.
  • Ključne besede uporabljati naravno znotraj besedil in na ključnih mestih, ki jih Google smatra za pomembne.
  • Uporabljati povezane ključne besede kjer je to smiselno za več obiska.
  • Uporabljati ključne besede v URL povezavah, opisih, slikah in meta podatkih.
  • Imeti notranjo strukturo povezav, ki Googlu pomaga razumeti arhitekturo spletne strani.
  • Uporabljati off-page SEO, npr. povratne povezave iz strani z visoko avtoriteto.
  • Biti redno posodobljena z novo vsebino.

Ste se pripravljeni potopiti v SEO in res spremeniti način, kako oblikujete vsebino za svojo spletno stran?

Pridružite se SEO tečaju, v katerem se boste korak za korakom naučili vse, kar morate vedeti za povečanje obiska strani in doseganje poslovnih ciljev preko spletne strani.

Dodaj odgovor

Vaš elektronski naslov ne bo objavljen. Zahtevana polja so označena z *

Objavi komentar