Kaj je SEO in zakaj je pomemben za uspeh malih podjetij?

Je tvoja spletna stran optimizirana za spletne iskalnike? Če še ni, je zdaj čas, da se posvetiš SEO, saj je optimizacija še posebej pomembna za mala podjetja.
Vsebina članka

Brez primerne optimizacije Google spletne strani ne bo indeksiral, posledično pa ne bo dobila obiska, ki ga potrebuje. Optimizacija je namreč potrebna, da lahko Google in ostali spletni iskalniki razumejo, kaj je bistvo spletne strani in nanjo usmerijo prave uporabnike.

Ne glede na to kateri so cilji spletne strani, potrebuješ obisk, če jih želiš doseči. Spletna stran, ki je nihče ne obišče, ni veliko vredna. Zato je SEO tako pomemben!

Kaj je SEO in kako deluje?

SEO predstavlja optimizacijo za spletne iskalnike (search engine optimization). Nanaša se na prakse in taktike, zasnovane za izboljšanje uvrstitve spletne strani v rezultatih organskega iskanja. 

Preprosto povedano, z SEO poskrbiš, da Google vidi tvojo spletno stran in jo posledično prikaže uporabnikom, ki Google uporabljajo za iskanje. Če ne uporabljaš SEO, je manj verjetno, da bo Google našel in indeksiral tvojo spletno stran in nanjo poslal osebe, ki iščejo informacije ali izdelke, ki jih ponujaš.

On-page SEO

On-page optimizacijo (tudi on-site SEO) izvajamo na posamezni strani naše spletne strani, kar med drugim vključuje strateško uporabo ključnih besed, posebej izbranih glede na velikost obsega iskanja ter izboljšanje uporabniške izkušnje, na primer hitrost nalaganja strani.

Ključne besede so izrazi, ki jih vključimo v vsebino in meta podatke in predstavljajo številne poizvedbe, ki jih uporabniki vpišejo v iskalnike, ko iščejo informacije, povezane z vašim izdelkom, storitvijo in spletno stranjo.

Ključne besede prav tako pomagajo Googlu razumeti vsebino vaše spletne strani oz. posamezne strani (ali blog objave) znotraj nje. Ko bodo uporabniki vpisali iskalni izraz, povezan s to ključno besedo, bo Google vašo spletno stran prikazal v rezultatih iskanja.

Off-site SEO

Off-site optimizacijo predstavljajo dejavnosti izven naše spletne strani. Najbolj poznana je gradnja povratnih povezav (link building), a je le ena od njih (čeprav zelo pomembna).

Ostale vključujejo:

  • aktivnosti, ki gradijo prepoznavnost blagovne znamke,
  • lokalni SEO (npr. Google My Business),
  • zbiranje ocen izdelkov in storitev na različnih platformah,
  • vsebinski marketing,
  • vplivnostni marketing,
  • prisotnost na družbenih omrežjih,
  • ustvarjanje ali gostovanje v podcastih,
  • gostujoče objave,
  • PR itd.

Tehnični SEO

Tehnična optimizacija oz. tehnični SEO (technical SEO) kot že ime pove, pomeni izboljšanje tehničnih delov spletne strani. Velik del tehničnega SEO se začne že pri izdelavi spletne strani, zato je pomembno, da ima stran dobro, trdno osnovo.

Tehnični del vključuje hitrost nalaganja strani, uporabo varnega protokola (https), dodajanje zemljevida strani, omogočanje indeksiranja, dodajanje strukturiranih podatkov, izogibanje podvojeni vsebini, optimizacijo slik itd. 

V bistvu vse, kar uporabnikom olajša uporabo strani (dobra uporabniška izkušnja), iskalnikom pa olajša indeksiranje in razumevanje vsebine.

Uspešen SEO

Uspešen SEO temelji na ključnih besedah in strukturi povezav, vključno z notranjimi povezavami na strani in povratnimi povezavami, pomembno pa je tudi delovanje spletne strani. To pomeni, da je treba poskrbeti za dobro optimizacijo vseh treh vidikov SEO – tehnično, na strani, zunaj strani.

Se sliši zapleteno? Pravzaprav ni tako težko, če si pripravljena vložiti nekaj časa. Če si ne moreš privoščiti SEO strokovnjakov, se lahko optimizacije lotiš sama – poznati moraš samo nekaj strategij in trikov.

Dobra novica je, da je vsaka stran lahko uspešna na Googlu, če ima kakovostno vsebino in dobro oblikovano SEO strategijo.

Zakaj tvoje (malo) podjetje potrebuje SEO?

Obstajajo številni razlogi zakaj je uporaba SEO ključna za izboljšanje prisotnosti na spletu, ne glede na velikost in/ali prepoznavnost podjetja. Tukaj so le nekateri od njih …

Organski obisk je brezplačen

Glavna motivacija za vključevanje SEO v marketinško strategijo malih podjetij je organski, torej brezplačen promet, ki običajno predstavlja glavni vir obiska spletne strani.

Majhna podjetja si v začetku običajno ne morejo privoščiti velikega zneska, ki bi ga lahko namenila oglaševanju in Googlu plačevala za obisk spletne strani. Zato se je treba nekoliko znajti in SEO je odlična brezplačna taktika pridobivanja obiskovalcev strani.

In še ena dobra stran: ko imaš uspešno SEO strategijo in ti Google pošilja veliko brezplačnega obiska, bodo uspešnejši tudi oglasi, če se boš zanje odločila.

Večina uporabnikov ostane na prvi strani

Pri organskem prometu uporabniki obiščejo Google, vtipkajo vprašanja ali poizvedbe povezane z izdelki, storitvami ali podjetjem in kliknejo na rezultat iskanja, ki se jim zdi najbolj ustrezen. SEO pomaga Google prepričati, da za določeno ključno besedo prav tvojo stran uvrsti med rezultate iskanja skupaj s plačanimi oglasi.

Večji obisk pomeni več prodaje

Če je spletna stran tudi sicer dobro izdelana in oblikovana, bo večji obisk strani običajno pomenil tudi povečanje števila konverzij. To lahko pomeni več prodaj tvojih izdelkov, pa tudi prenosov brezplačnih e-knjig, prijav na novičke ali drugih kvantitativnih ciljev, ki jih z SEO želiš doseči.

Višja uvrstitev namiguje na strokovno znanje

Poleg obiska je SEO pomemben tudi za ustvarjanje zaupanja in kredibilnosti. Če se stran pojavi visoko med Googlovimi rezultati, to uporabnikom pove, da je vredna obiska.

Višje kot je stran uvrščena, več uporabnikov jo bo videlo, kar te bo pomagalo pozicionirati kot strokovnjakinjo tvojega področja. Hkrati boš videti tudi kot zanesljivi prodajalec izdelkov ali storitev, ki jih ponujaš.

SEO analiza ponuja boljše razumevanje strank

Dodatna korist je tudi to, da ti SEO pomaga bolje razumeti svoje stranke. Skozi raziskavo in analizo ključnih besed boš odkrila težave, s katerimi se soočajo tvoji kupci in katera vprašanja postavljajo.

S poročili znotraj Google Search Console lahko odkriješ, preko katerih poizvedb uporabniki na Googlu najdejo tvojo spletno stran in katere strani (in ključne besede) prinašajo največ obiska.

Analiza statistike obiska spletne strani pa ti dodatno nudi dragocene informacije o tem, kako obiskovalci uporabljajo tvojo spletno stran in kje so njene prednosti ter pomankljivosti. To ti bo pomagalo izboljšati marketinško strategijo tako na področju vsebinskega marketinga, kot tudi SEO.

SEO ti pomaga povečati obisk in avtoriteto, da lahko z istim trudom, ki ga vložiš v svoj digitalni marketing, dosežeš še več.

Najboljše SEO prakse nekoč in danes

SEO se je do danes precej spremenil. Nekoč se je močno opiral na pogostost ključnih besed in količino povratnih povezav. Če smo strani napolnili s ključno besedo, ki so jo uporabniki pogosto vpisovali v iskalnike, so le-ti indeksirali našo stran in nam poslali veliko obiska.

Skozi leta je Google na področju spletnih iskalnikov prevladal predvsem na podlagi svojih pametnih algoritmov. To mu je uspelo s pošiljanjem uporabnikov na strani, ki so nudile največ vredno in glede na vpisan iskalni izraz relevantno vsebino ter dobro uporabniško izkušnjo.

Rezultat tega je, da metode, ki so nekoč zagotavljale veliko organskega obiska, preprosto ne delujejo več. Tudi uporabniška izkušnja danes ne pomeni več enako, kot je pred petimi ali celo desetimi leti. Danes bolj kot kadarkoli šteje kvaliteta nad kvantiteto.

Kaj to pomeni za tvojo spletno stran? Tukaj je nekaj dejavnikov, ki jih Google upošteva, ko indeksira strani in določa, kako visoko bodo uvrščene med rezultati iskanja:

Sveža vsebina

Google ima rad strani, ki so pogosto posodobljene. Zato je dobra ideja, da statični spletni strani svojega podjetja dodaš blog. Blog ti daje priložnost, da redno dodajaš svežo vsebino, kar Googlu pove, da je stran ažurna, hkrati pa si v očeh bralcev ustvarjaš avtoriteto na svojem področju.

Resnična vrednost informacij

Tvoja spletna stran ima resnično, pravo vrednost šele ko rešuje težave, odgovarja na vprašanja in obiskovalcem nudi potrebne informacije. Obiskovalci pridejo v iskanju določenih informacij in vaša stran uresniči svoje obljube. Ni polna puhle vsebine brez prave vrednosti, hkrati pa tudi ni samo promocijska.

Dobra uporabniška izkušnja

Dobra uporabniška izkušnja v osnovi pomeni, da je spletno stran enostavno uporabljati in zato uporabniki na njej ostanejo dlje in se pogosto vračajo. Je privlačna na pogled in ima veliko fotografij ter drugih grafičnih elementov. Uporabnikom nudi enostavno navigacijo in razumljivo vsebino.

Dobra uporabniška izkušnja pomeni tudi da obiskovalcem jasno poveš, kje bodo našli vsebino, ki jo iščejo, ter poskrbiš za odlično izkušnjo, ne glede na vrsto naprave s katero dostopajo do tvoje spletne strani.

Ustreznost tematik

Ustreznost tematik pomeni, da vsebina spletne strani ustreza ključnim besedam, na katere cilja, in izdelkom ter storitvam, ki jih ponuja. Kaj to pomeni v praksi?

Če se ukvarjaš s fotografiranjem, na svojem blogu ne boš pisala o računovodstvu, osebni rasti ali vzgoji psov, ampak bodo tvoje vsebine namenjene osebam, ki iščejo fotografa za določeno priložnost. 

Kakovostne povratne povezave

Povezave, ki na tvojo spletno stran vodijo iz drugih spletnih strani, so izjemno pomembne. A bolj kot število, je pomembno od kod prihajajo.

Povratne povezave iz priznanih strani z visoko avtoriteto znotraj tvojega področja bodo vedno vredne več kot ostale povezave, tudi če je slednjih veliko več.

Kako optimizirati svojo stran?

Poskrbi, da spletna stran upošteva vse navedeno v tem članku. Na kratko pa to pomeni, da bi tvoja stran morala:

  • Ciljati ključne besede ustrezne njeni tematiki.
  • Ključne besede uporabljati naravno znotraj besedil in na ključnih mestih, ki jih Google smatra za pomembne.
  • Uporabljati povezane ključne besede kjer je to smiselno za več obiska.
  • Uporabljati ključne besede v URL povezavah, opisih, slikah in meta podatkih.
  • Imeti notranjo strukturo povezav, ki Googlu pomaga razumeti arhitekturo spletne strani.
  • Uporabljati off-page SEO, npr. povratne povezave iz strani z visoko avtoriteto.
  • Biti redno posodobljena z novo vsebino.

Si se pripravljena potopiti v SEO in res spremeniti način, kako oblikuješ vsebino za svojo spletno stran?

Pridruži se SEO tečaju, v katerem se boš korak za korakom naučila vse, kar moraš vedeti za povečanje obiska strani in doseganje poslovnih ciljev preko spletne strani.

Dodaj odgovor

Vaš elektronski naslov ne bo objavljen. Zahtevana polja so označena z *

Objavi komentar