Pogoste začetniške napake na spletni strani

To so napake, ki se jim moraš izogniti, če želiš, da je tvoja spletna stran dobro obiskana in uspešna.

Spletna stran je veliko bolj zapleten in kompleksen projekt, kot se marsikdo zaveda. Pa tule sploh ne govorim o oblikovanju spletne strani. Vsak lahko ima spletno stran in dandanes že skoraj vsak lahko izdela spletno stran.

A niso vse spletne strani enake in ogromno jih ne dosega svojega neizmernega potenciala. Večina lastnikov spletnih strani se sploh ne zaveda, da njihova spletna stran ni tako dobra, kot so morda mislili.

Spodaj predstavljam pet najpogostejših napak, ki se jih je dobro zavedati, še preden se odločiš za svojo spletno stran in se jim lahko vsaj v neki meri izogneš.

Prvi dve sta povezani že z načrtovanjem spletne strani, ostale tri pa s vsebino in različnimi funkcionalnostmi, ki lahko vplivajo na uspešnost tvoje spletne strani in podjetja na spletu.

Napačen namen spletne strani

Namen spletne strani je ključnega pomena, saj mu mora biti podrejeno vse, kar se na njej dogaja. Pogosto opazim, da podjetnice pred izdelavo ne določijo namena spletne strani ali pa je stran oblikovana v nasprotju z namenom, ki bi ga naj dosegla.

Pred izdelavo spletne strani je zato zelo pomembno, da ugotoviš, kaj je namen tvoje strani. Kaj želiš z njo doseči in katere akcije pričakuješ od obiskovalcev strani?

Akcije so lahko, na primer:

  • prijava na e-novice,
  • ogled fizične lokacije (in kasneje obisk le-te),
  • pošiljanje povpraševanja,
  • rezervacija …

Vse to, vključno s pravilno določeno ciljno publiko oz. strankami, vpliva na izdelavo in oblikovanje spletne strani.

Struktura strani, navigacija, uporabljeni elementi, grafično oblikovanje in ostalo je treba prilagoditi namenu spletne strani, če želimo zagotoviti njen uspeh.

Tudi vsebino spletne strani moramo navsezadnje prilagoditi namenu, zato je res pomembno, da ga določimo in da ga določimo pravilno.

Spletna stran, ki prodaja

Namenu spletne strani mora biti prilagojeno tudi oblikovanje

Zadnje čase v oglasih za izdelavo spletnih strani pogosto zasledim opise, kot je “spletna stran, ki prodaja”.

To je odličen buzzword, a treba je vedeti, da v osnovi spletne strani ne prodajajo, to je funkcija spletnih trgovin.

Če želiš stran, ki prodaja, potrebuješ sistem za spletno prodajo (eCommerce). Seveda se trgovino lahko zasnuje in uporabnikom predstavi kot spletno stran, a v ozadju je to še vedno trgovina, ki uporabnikom omogoča takojšnje nakupe, podjetju pa prodajo.

Spletne strani so precej bolj pogosto namenjene predstavitvi podjetja, grajenju prepoznavnosti blagovne znamke in podajanju informacij (potencialnim) strankam. Povsem napačno boš pričakovala prodajo na spletni strani, ki nima neke vrste sistema, ki to omogoča.

Seveda ti spletna stran lahko pomaga tudi prodati, npr. izdelke v fizični trgovini ali storitve, a ta postopek poteka v veliko več korakih kot običajna spletna prodaja. Če uporabnik izpolni obrazec za povpraševanje, to za spletno statistiko sicer šteje kot konverzija in je en korak bližje k naročilu storitve, a je ta storitev realno še daleč od prodane. 

Od koraka, v katerem obiskovalec pošlje povpraševanje, do konca prodaje, ko za storitev dejansko prejmeš plačilo, obstaja ogromno možnosti za zapustitev.

Vsak dodaten korak izdatno zmanjša možnosti, da bo do prodaje dejansko prišlo!

Se še spomniš, kako je bilo potovati pred GPS-om in mobilnimi telefoni?

Zdaj pa si predstavljaj, da si izgubljena v neznanem mestu, nikjer ni žive duše, ki bi jo lahko vprašala za smer, tvoj zemljevid pa nima označenih ulic … Ure in ure lahko hodiš v krogu in ne veš, da si le minuto proč od svojega cilja.

Problem je, da obiskovalci ne bodo ure in ure tavali po tvoji spletni strani, da bi našli, kar iščejo, ampak jo bodo po nekaj sekundah zapustili!

Zato je prav navigacija najpomembnejši del oblikovanja spletne strani!

Navigacijo po strani sestavljajo:

  • glavni meni (na vrhu strani),
  • dodatni meniji (npr. v nogi ali stranskem stolpcu),
  • notranje povezave znotraj besedil,
  • gumb za vrnitev na vrh strani.

Je pa glavni meni seveda najpomembnejši in zato pogosto tudi sinonim za navigacijo. Največ napak se zato pojavlja prav na tem mestu.

Cilj navigacije je uporabnike čim bolj učinkovito voditi po spletni strani! Kar pomeni, da jim morajo biti informacije, ki jih potrebujejo, vedno na dosegu prstov. Pomembno pa je, da do svoje destinacije pridejo s čim manj kliki.

Slaba glavna navigacija ali njena nedostopnost sta pogosto razlog za visoko zapustno stopnjo (bounce rate) strani.

Domov

Oznaka Domov v meniju je popolnoma odveč in samo krade prostor, saj so uporabniki navajeni, da jih bo klik na logotip odpeljal na domačo stran. Uporabna je le v primeru, da v meniju ni logotipa, pa še v tem primeru (za prikaz na računalniku) raje svetujem uporabo ikone za bolj čist videz.

Glavni meni ni v skladu z namenom strani

O tem sem govorila že zgoraj. Treba je določiti namen strani in le-temu prilagoditi tudi navigacijo. Če imaš trgovino, naj bodo v meniju najpomembnejše kategorije izdelkov (če jih imaš), ne zgolj napis “trgovina”, enako pri blogu. Če predstavljaš storitve, naj bodo te v glavnem planu.

Cilj navigacije je, da uporabnike popelje po poti, ki jo ti določiš glede na namen, kateremu spletna stran služi. Če je tvoj glavni cilj kontakt, mora biti gumb do kontakta najpomembnejši in najbolj viden element v glavi strani.

Meni ne ostane na vrhu strani

Razen če imajo posamezne strani res malo vsebine, kar ni priporočljivo z vidika SEO, je “sticky” meni, torej tak, ki ob premikanju po strani ostane na vrhu, nujen. Z njim omogočimo uporabnikom, da lahko kadarkoli hitro obiščejo najpomembnejše vsebine na spletni strani.

Manjkajoče povezave do pomembnih strani

Obstajajo pomembne strani, ki pa niso dovolj pomembne, da bi svoje mesto našle v glavnem meniju. To so na primer pogoji poslovanja oz. uporabe strani, politika zasebnosti in uporaba piškotkov ipd. Te strani je najbolje prikazati v nogi, saj jih uporabniki tam tudi pričakujejo.

Tvoja spletna stran nima bloga

Vsebina je najpomembnejši del spletne strani in ne glede na to, kako dobro imaš napisane strani z opisi storitev in ostalo vsebino, le-ta običajno ne bo dovolj. To je vsebina, ki večino časa ostaja ista, se ne spreminja. Tudi storitev verjetno ne boš tako redno dodajala, da bi spletna stran v očeh Googla ostajala relevantna in posodobljena.

Zato tvoja spletna stran potrebuje blog! Poleg domače strani, strani s storitvami (ali izdelki) in drugih informacij potrebuješ tudi prostor, kjer lahko redno objavljaš novo vsebino in komuniciraš s svojimi obiskovalci.

Ne misli, da je blog izguba časa! Lahko je namreč izjemno učinkovito marketinško orodje.

Ko imaš na spletni strani redno posodobljen blog, ponujaš novo vsebino, s čimer daješ uporabnikom razlog, da stran redno obiskujejo. S tem tudi gradiš avtoriteto spletne strani in podjetja. Blog ti pomaga tudi pri pridobivanju obiska z iskalnikov, saj ima Google rad spletne strani, ki pogosto posodabljajo svojo vsebino.

Blog ti daje tudi več možnosti za hitro in dokaj enostavno recikliranje oz. ponovno uporabo vsebin na družbenih omrežjih, kar ti lahko prihrani precej časa.

Napake pri ustvarjanju bloga

Pri podjetnicah, ki blog imajo, najpogosteje opažam naslednje napake …

Napačna izbira vsebin

Vsebine morajo vedno služiti uporabnikom strani, ne lastniku. To pomeni, da morajo biti zanimive, polne koristnih informacij in v večini zimzelene. Torej takšne, ki bodo čim bolj dolgo aktualne in se bodo uporabniki vedno znova vračali k njim.

Vsebin ne posodabljaš

Stvari se v današnjem svetu spreminjajo bliskovito hitro in lahko se zgodi, da bodo tudi v sicer zimzeleni vsebini nekatere informacije zastarele. Zato je treba vsebine (še posebej tiste, ki dobivajo veliko organskega prometa) redno preverjati in posodabljati, da ostanejo ažurne in relevantne.

Vsebine niso optimizirane za družbena omrežja

Kako je predogled povezave videti na Facebooku, Twitterju in LinkedInu je ključno pri tem, ali bodo uporabniki povezavo kliknili in obiskali tvojo stran. Optimizacija za družbena omrežja je najlažji del optimizacije, ki lahko napravi veliko razliko.

Vsebin ne deliš dovolj pogosto

SEO je super, a se ne smemo se zanašati samo na Google. Zagotovo lahko tvoje vsebine služijo več uporabnikom kot samo tistim, ki jih aktivno iščejo.

Pri tem je ključno deljenje na družbenih omrežjih in v spletnih novičkah, saj lahko z rednim izpostavljanjem vsebin dosežemo tudi uporabnike, ki morda sploh ne vedo, da določene informacije potrebujejo.

Pomankljiv klic k akciji (CTA)

Klic k akciji oz. call to action (CTA) je še en pomemben del spletne strani, ki mora biti podrejen namenu strani in specifičen za vsako obiskano stran na spletni strani.

Dobro zasnovan klic k akciji obiskovalca strani prepriča, da svoj obisk tvoje spletne strani nadaljuje po poti, ki je bila skrbno načrtovana in zasnovana v skladu s cilji in nameni spletne strani. 

Uporabnike (oz. potencialne stranke) prepriča, da naredijo korak naprej in čim kasneje zapustijo stran. Po možnosti po tem, ko so zaključili z glavno akcijo, ki ste jo od njih želeli, na primer pošiljanje kontaktnega obrazca oz. povpraševanja (temu pravimo konverzija).

Pri klicu k akciji sta najpogostejši dve napaki:

  • stran jih ne vsebuje ali jih ne vsebuje dovolj, torej na vsaki strani
  • klic k akciji ni dovolj jasen

Vsaka stran potrebuje CTA!

Pomembno si je zapomniti, da vsaka stran potrebuje CTA, neke vrste akcijo! In to je treba imeti v mislih že ko pripravljamo vsebino za spletno stran.

Ni nujno, da je CTA vedno v obliki gumba, recimo v blog objavah. A dejstvo je, da gumbi pritegnejo več pozornosti, zato so najboljša izbira, ko je to možno. 

Vsaka stran oz. vsebina potrebuje jasen klic k akciji, le-ta pa je odvisen od tvoje vsebine in seveda namena spletne strani. V primeru predstavitvenih strani so konverzije, na primer, poslana povpraševanja ali prijave na novičke, kar pomeni, da mora čim več akcij biti usmerjenih v povpraševanje ali na prijavo na novičke.

CTA mora biti jasen!

Uporabniki morajo takoj vedeti, kaj želiš od njih in kam jih bo klik na gumb peljal. Bolj kot bo akcija jasna, večja bo verjetnost, da bo tudi uspešna. Dobra praksa je pisanje besedila za CTA v prvi osebi ter dodajanje ključnih besed za SEO. CTA mora izstopati, zato za gumbe uporabi kontrastne barve (ki pa naj bodo še vedno v slogu z znamko).

Ne zbiraš e-naslovov

Si že slišala za rek: “denar je v seznamu”? Res je! 10.000 sledilcev na Facebooku ali Instagramu ti ne pomaga veliko, če jih lahko dosežeš samo ko in če ti to omrežje dovoli. Preko emaila jih lahko dosežeš kadarkoli in nisi omejena z algoritmi. Zato bi vsi podjetniki morali več pozornosti posvetiti gradnji kakovostnega seznama za pošiljanje (mailing list) e-novičk.

Email marketing je preverjeno učinkovita metoda z izjemno visokim ROI (return on investment). V povprečju vsak porabljen dolar prinese 36 dolarjev (vir: Litmus), za spletne trgovine pa je ta številka še višja. Da je učinkovit, se ga je seveda treba lotiti pravilno, a vse se začne z zbiranjem (pravih) naslovov.

To je prvi korak, ki ga vedno svetujem vsem, tudi če še nimaš spletne strani. Je pa treba seveda zagotoviti, da zbiraš maile pravih ljudi, torej tvojih ciljnih strank. Samo številka ni dovolj.

Bolje je imeti 1.000 kakovostnih naslovov kot 10.000 naslovov oseb, ki od tebe nikoli ne bodo nič kupile. In seveda ne boš začela s tisoč naslovi, a tudi na družbenih omrežjih nisi začela s tisoč sledilci. Je pa oblikovanje email seznama seveda veliko lažje tistim, ki na družbenih omrežjih že imajo veliko zvestih sledilcev.

Email je tudi odličen način, da svoje spletne stranke redno opominjaš na svoj obstoj. Če jih želiš doseči na Googlu, morajo najprej iskati tvoje podjetje oz. storitve, izdelke ali informacije, ki jih ponujaš.

Na družbenih omrežjih se tvoj profil lahko izgubi v poplavi vseh ostalih, ki jim uporabnik sledi, hkrati pa si, kot že rečeno, vedno prepuščena na milost in nemilost algoritmom.

Pa še en pomemben dejavnik, na katerega ne pomislimo dovolj pogosto. Kaj je skupno vsem družbenim omrežjem? Uporabniki za prijavo potrebujejo e-naslov.

Zbiranje le-teh na spletni strani tako izpodrine posrednika, ti pa nisi omejena s padcem priljubljenosti določenega omrežja ali številom sledilcev.