Učinkovita spletna stran v 7 korakih

Učinkovita spletna stran ni samoumevna, saj se delo na njej ne zaključi, ko je javno objavljena. Redno je treba preverjati, ali vse deluje kot mora.

Dobro je, da greš skozi vseh sedem korakov vsaj enkrat mesečno in preveriš, ali tvoja spletna  stran deluje pravilno. Na kaj moraš biti pozorna?

Varna povezava (SSL)

Se tvoja spletna stran nalaga preko varne povezave? Kako jo prikaže Google?

Varna povezava (https) je zdaj že obvezna oprema vsake spletne strani, se pa pogosto zgodi, da je varna povezava nastavljena, stran pa se vseeno odpre na navadni, http povezavi. Če se to dogaja tudi na tvoji spletni strani, je treba urediti preusmeritve.

Tudi ni redko, da se ob vpisu tvoje strani v Google prikaže povezava do http strani namesto do https. Tudi v tem primeru je pomembno, da se poskrbi za ustrezno preusmeritev.

Posodobitve

Uporabljaš WordPress? Že vrabčki čivkajo, kako pomembno je redno posodabljati sam WordPress, pa tudi vse teme in vtičnike. Teme in vtičniki, pri katerih je bila odkrita varnostna ranljivost, je treba posodobiti takoj, ko je to možno. Za ostale posodobitve zadošča posodabljanje enkrat mesečno.

Vsi neposodobljeni deli WordPressa lahko pomenijo ranljivost za vdore, s tem pa tudi možnost okužbe za obiskovalce tvoje strani in slabšo uvrstitev na Googlu.

Pred posodobitvijo obvezno napravi varnostno kopijo vseh datotek in podatkovne baze. Če ne znaš ali ne želiš sama posodabljati svoje spletne strani, lahko za vzdrževanje spletne strani najameš Spletkarije.

Hitrost nalaganja spletne strani

Hitrost spletne strani je pomembna! Dalj časa kot se stran nalaga, večja je verjetnost, da jo bodo obiskovalci zapustili in se nikoli vrnili. Hitrost nalaganja spletne strani Google upošteva tudi pri uvrstitvah spletnih strani na svojih straneh rezultatov iskanja.

Preveriti je treba hitrost vsake posamezne strani znotraj tvoje spletne strani. Za to lahko uporabiš brezplačna spletna orodja, kot so:

Nimaš časa preverjati vsake posamezne strani? Uporabi Google Search Console (GSC). Če je tvoja spletna stran povezana z GSC (kar močno priporočam), bo Google redno preverjal hitrost vseh indeksiranih strani in jih uvrstil v eno od treh kategorij povezav: 

  • dobre (good),
  • potrebne izboljšave (needs improvement),
  • slabe (poor). 

Pri slabih povezavah in tistih, ki potrebujejo izboljšave, ti bo GSC tudi povedal, kaj je treba popraviti oz. izboljšati.

Hitrost strani lahko preveriš v razdelku Page Experience – Core Web Vitals.

Prikaz spletne strani na mobilnih napravah

Večina spletnega prometa danes poteka preko mobilnih naprav, zato je treba poskrbeti, da se stran na telefonih in tablicah pravilno prikaže.

Preveri, ali se vsi elementi prikažejo pravilno in se med seboj ne prekrivajo. Poskrbi, da del strani ni odrezan ipd. Pri tem so ti lahko v pomoč Developer tools, kjer lahko spreminjaš prikaz strani glede na napravo ali velikost ekrana.

Napake pri prikazovanju spletne strani na mobilnih napravah lahko preveriš tudi na GSC: Page Experience – Mobile Usability. 

Google ti bo tukaj sporočil, če pri preverjanju strani preko mobilnega telefona zazna kakšne napake.

Delovanje obrazcev in prijave na e-novice

Kontaktni obrazec je ključen za stik z uporabniki in potencialni strankami, zato je pomembno, da pravilno deluje. Lastniki spletnih strani pogosto sploh ne opazijo, da nekaj na strani ne deluje pravilno, ker delovanja ne preverjajo. Zato si vsak mesec vzami minutko in si preko kontaktnega obrazca pošlji sporočilo.

Še bolj pomembno pa je, da preveriš prijavo na novičke (mailing listo), še posebej če ta vključuje tudi freebije. V tem primeru poleg obrazca preveri še avtomatsko pošiljanje sporočil in se prepričaj, da uporabniki obljubljeni freebie res dobijo.

Delovanje obrazcev je dobro preveriti tako preko namiznega računalnika kot tudi preko mobilnih naprav.

Piškotki

Če stran uporablja veliko vtičnikov, ki v brskalnike uporabnikov shranjujejo piškotke, se hitro zgodi, da ti zunanji (third-party) servisi pričnejo uporabljati nov piškotek, ki ga je treba zabeležiti in po potrebi blokirati, dokler obiskovalci ne dovolijo njegove uporabe.

Če se piškotki ne uporabljajo pravilno, tvoja spletna stran krši GDPR, zato je dobro občasno preverjati, kateri piškotki se ob obisku strani shranijo v brskalnik in kakšna je njihova vloga.

Priporočljivo je namestiti vtičnik, ki redno samodejno skenira stran in opozori na pojav novih piškotkov. Če so nastavitve v vtičniku pravilno urejene, llahko poskrbiš, da se piškotki vedno uporabljajo v skladu z GDPR.

Zanimivost: Ogromno spletnih strani piškotkov ne uporablja pravilno in s tem kršijo GDPR in zasebnost obiskovalcev! Če nočeš, da je med njimi tudi tvoja spletna stran, ti lahko pomagam pravilno uporabljati piškotke.

Stran ni bila najdena (napaka 404)

Če spremeniš povezavo (URL) strani ali stran izbrišeš in obiskovalec želi priti na to stran, mu bo sistem javil napako, da stran ni bila najdena. Temu se lahko izogneš s preusmeritvijo stare povezave na novo (obstajajo vtičniki, ki za to poskrbijo avtomatsko), se pa pogosto zgodi, da kakšna stran ostane pozabljena.

Zato je treba spremljati napake! Obiskovalci ne bodo dolgo ostali na strani, kjer se pogosto pojavljajo napake ali ne najdejo strani, ki so jo iskali. Dobro je, da imaš nameščen sistem (vtičnik), ki beleži vse 404 napake, ki se pojavijo.

Enkrat mesečno preveri seznam napak! Povsem normalno je, da se na njem znajdejo strani, ki dejansko ne obstajajo ali do katerih uporabniki nimajo dostopa (pogosto v primeru poskusov vdorov). Če pa se med napakami pojavljajo strani, ki bi morale delovati, ali so bile samo premaknjene, lahko to popraviš.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest