Kaj je vsebinski marketing in kako ga uporabljati?

Če vsebinskega marketinga za večjo prepoznavnost svoje znamke ali podjetja še ne uporabljaš, zamujaš neverjetno priložnost!

Uvod: Kaj je vsebinski marketing?

Vsebinski marketing je preprosto ustvarjanje in deljenje koristnih, relevantnih in privlačnih vsebin svojemu zelo specifičnemu občinstvu z namenom prepričati uporabnike, da se odzovejo našemu klicu k akciji (call to action).

Vsebinski marketing je ena najpomembnejših oblik trženja, ki obstaja. Pogosto se ga zamenjuje z drugimi oblikami digitalnega marketinga, a ima v primerjavi z njimi nekaj ključnih razlik. Največja in najpomembnejša je, da gre pri vsebinskem trženju za ustvarjanje informacij, ki so koristne za stranko ali potencialno stranko (lead).

Glavni namen vsebinskega marketinga ni prodati, temveč pridobiti zaupanje in vzpostavitev trajnega odnosa s stranko ali potencialno stranko. To pa lahko, če je vsebinsko trženje učinkovito, kasneje seveda vodi do povečanja prodajo.

Trije stebri vsebinskega marketinga so:

  • Ustvarjanje koristne vsebine za ciljno občinstvo
  • Deljenje teh vsebin na profilih družbenih medijev
  • Optimizacija vsebin za spletne iskalnike (SEO)

Zakaj uporabljati vsebinski marketing?

S vsebinskim marketingom lahko pritegnemo pozornost ciljnega občinstva, zgradimo bazo strank, spodbudimo bralce, sledilce in stranke, da postanejo zagovorniki naše blagovne znamke in še veliko več. Ko gre za marketing, lahko skoraj vse, kar želimo doseči, dosežemo s vsebinskim marketingom.

Obstaja več vrst učinkovitega vsebinskega trženja, ki jih lahko vključiš v svojo strategijo. Zelo verjetno je, da nekaj od opisanih dejavnosti že počneš, a se nisi zavedala, da je to vsebinski marketing (ali vsaj del njega).

A samo ustvarjanje in objavljanje vsebine še ni vsebinski marketing! Za uspešno uporabo vsebinskega marketinga je namreč izjemno pomembno postaviti cilje, razumeti svoje občinstvo in svoje izdelke ter rezultate redno analizirati in prilagajati strategijo.

Vsebinski marketing je lahko zelo koristno orodje, ki ga uporabljamo za povečanje prepoznavnosti blagovne znamke, ustvarjanje potencialnih strank, usmerjanje prometa na spletno stran in povečanje prodaje.

Vsebinsko trženje je odličen način, da se podjetje s svojimi strankami poveže na čustveni ravni.

Vrste vsebinskega marketinga

Blog in vsebinski marketing

Pisanje bloga je ključna sestavina vsebinskega marketinga! Spletna stran tvojega podjetja potrebuje blog, kamor lahko redno dodajaš posodobljene informacije in privlačne vsebine in z njo prepričaš uporabnike o svoji kompetenci in avtoriteti znotraj svojega poslovnega področja.

Pravzaprav bi morala večina tvojih vsebin izvirati iz spletne strani/bloga in se od tam deliti na druge platforme. Bistvo je pritegniti ciljno publiko na tvojo spletno stran, saj imaš tam več nadzora in nisi omejena z algoritmi, kot na primer na družbenih omrežjih.

Optimizacija za družbena omrežja: tretja različica predogleda
Optimiziraj predogled povezave pri deljenju na Facebook

Vsebinski marketing na družbenih omrežjih

O uporabi vsebin na družbenih omrežjih za prepričevanje občinstva sploh ni treba razmišljati, saj se tam zadržuje tvoje občinstvo.

En del vsebinskega marketinga na družbenih omrežjih bi moralo biti povezovanje s publiko in krepitev dobrih odnosov, drug del pa objave, povezane s vsebino, ki si jo že ustvarila za svoj blog ali spletno stran. 

Uporaba družbenih omrežij za vsebinski marketing je zelo razširjena, bi pa po mojih izkušnjah podjetnice morale vložiti nekoliko več truda v to, katero vsebino delijo in kakšen je njen namen, saj je le tako lahko vsebinski marketing učinkovit.

Cilj družbenih omrežij je, da uporabnike čim dlje zadržijo na svoji strani, tvoj cilj pa bi moral biti, da jih prepelješ na svojo spletno stran in poskrbiš, da se redno vračajo. Če jim vse vsebine serviraš samo na družbenih omrežjih, nimajo razloga, da bi ti sledili še kje drugje, kar pomeni, da je ves tvoj vsebinski marketing odvisen izključno od določenega družbenega omrežja.

Profil slovenske znamke perila Lisca na Instagramu

Vsebinski marketing in elektronska pošta

Kaj imajo skupnega uporabniki vseh družbenih omrežij? Za prijavo uporabljajo elektronski naslov! Ne bi bilo krasno, če bi lahko zaobšla družbena omrežja in svoje sledilce dosegla neposredno?

To ti omogoča zbiranje e-naslovov in ustvarjanje t.i. mailing liste oz. seznama elektronskih naslovov. Pri tem moraš sicer upoštevati GDPR in druge zakone, a obstajajo ponudniki (npr. MailerLite), ki ti pravne zadeve zelo olajšajo. 

Naročnikom, ki so se prijavili na tvoj seznam oz. prejemanje e-novic, lahko periodično pošiljaš elektronska sporočila z zanimivo vsebino, lahko pa uporabiš tudi avtomatizacijo. To so sporočila, ki se naročnikom pošljejo avtomatsko. 

Najpogosteje se avtomatizacijo uporablja za pošiljanje “freebijev”, lahko pa jo uporabiš tudi za predstavitev izdelkov, ki jih niso kupili, jim pomagaš uporabljati izdelke, ki so jih kupili, itd. Avtomatizacija omogoča ogromno načinov uporabe in je lahko zelo uspešna.

Ko se ga uporablja pravilno, lahko email marketing izdatno izboljša zadovoljstvo strank in poveča prodajo.

 

Vsebinski marketing in video vsebine

Uporabniki imajo radi video in če je v živo ali se vsaj zdi kot da je v živo, še toliko bolje. Izjemna stvar pri ustvarjanju videoposnetkov in spletnih seminarjev je, da jih lahko preprosto spremeniš v druge formate z malo truda pa lahko iz enega posnetka napraviš ogromno vsebin, na primer kratke reelse, storije, TikToke, utrinke, napovednike, teaserje itd.

Poleg tega pomagajo razložiti težje razumljive koncepte na bolj enostaven način.

Druge vrste vsebinskega marketinga

  • Študije primerov in intervjuji
    To je odličen način za pripravo prepričljive vsebine. Študije primerov kažejo, da je tvoja teorija uresničljiva tudi v praksi in ti dajejo kredibilnost. Intervjuji prikazujejo resnične scenarije, ki pomagajo ljudem, da se postavijo na mesto osebe, ki ji s svojim znanjem pomagaš.

  • E-knjige in poročila
    Ko želiš podati več informacij, je uporaba daljših vsebin zelo koristna. E-knjige in e-poročila so lahko sestavljene iz številnih vrst informacij, ki uporabnike na določenem področju dodatno izobražujejo.

  • Kontrolni seznami in triki
    Kadar koli želiš svojemu občinstvu ponuditi koristno vsebino, so to vedno odlični dodatki, s katerimi lahko nekoga prepričaš, da se prijavi na tvoje novičke. Lahko jih tudi uporabiš kot bonus gradivo po nakupu določenega izdelka in dodatno razveseliš svoje stranke.

  • Infografike, GIF-i, memi in slike
    Vsaka grafika je v pomoč, ko želiš povedati svojo zgodbo in razložiti različne koncepte. Infografika pa pomaga razložiti tudi objave, osredotočene na večje količine podatkov, kot so e-knjige in e-poročila.

Brez učinkovite uporabe vsebinskega marketinga resnično zamujaš neverjetno priložnost za prepoznavnost svoje znamke!

Kako ustvariti učinkovito vsebinsko strategijo v 2022

Če se boš vsebinskega marketinga lotila pravilno, boš povečala doseg svoje blagovne znamke, izkazala svojo verodostojnost, izboljšala strokovno znanje o določenih temah, izobrazila občinstvo in še veliko več. 

A le, če boš zasnovala dobro stategijo, ki vključuje tudi jasno določene cilje vsebinskega marketinga. Tako se boš lahko izognila opravkom, ki tratijo tvoj čas in upočasnjujejo tvojo produktivnost ter se posvetila zadevam in vsebinam, ki so res pomembne .

Da bi zagotovila uspeh, je pomembno, da še pred ustvarjanjem vsebine ustvariš osnovni koncept, ki ti bo pomagal pri razvoju in implementaciji kampanje vsebinskega marketinga. Ta zajema:

  • namen vsebine,
  • ciljno publiko,
  • prostor za vsebino,
  • obliko vsebine,
  • promocijo vsebine,
  • cilj,
  • ključne kazalnike uspešnosti (KPI),
  • postavitev cilja v realni čas.

Da boš lažje določila cilj svoje vsebine, si pomagaj z odgovori na naslednja vprašanja …

Določi namen vsebine

Prvi korak pri postavljanju ciljev je ugotoviti namen vsebine (oz. kampanje znotraj katere je več različnih vsebin). Kaj želiš z njo doseči? Nekateri potencialni nameni vsebine vključujejo:

Namen vsebine je prvi korak na poti do cilja, za katerega želiš, da ga določena vsebina doseže.

Ciljna publika - komu je vsebina namenjena?

Kdo so osebe, ki sestavljajo ciljno publiko, kateri je tvoja vsebina namenjena?

Z vsako vsebino zagotovo ne ciljaš povsem enakih oseb. Ustvari profil ciljne publike in si zapiši njihove glavne karakteristike, kot so:

  • spol,
  • starost,
  • izobrazba,
  • poklic,
  • cilji,
  • vrednote,
  • hobiji …

Kje bo vsebina objavljena?

Ko definiraš cilje za vsebino, je pomembno tudi, kje bo vsebina objavljena. Pri tem moraš pozornost posvetiti namenu vsebine ter ciljni publiki.

Kje se tvoja ciljna publika zadržuje?

Na katerih družbenih omrežjih, kdaj?

Z odgovori na ta vprašanja boš lahko za svojo vsebino izbrala pravo platformo, kjer bo občinstvu najbolj privlačna in bo najbolje služila svojemu namenu.

V kakšni obliki bo vsebina?

Ko veš, kakšen je namen in kje bo vsebina objavljena, je lažje določiti prvotno obliko vsebine.

Če načrtuješ daljšo vsebino za YouTube, bo to video v ležeči obliki. Če načrtuješ YouTube shorts, TikTok ali reel za Instagram, bo video pokončen.

Če pa vsebino ustvarjaš za svoj blog, je to še vedno lahko videoposnetek, ampak mu je treba obvezno dodati besedilo, pa naj bo to prepis posnetka ali dodatne vsebine, ki razširijo tisto, kar je povedano ali prikazano v videu.

Ko razmišljaš o prvotni obliki vsebine, je dobro razmisliti tudi, kako jo boš lahko pretvorila v druge oblike ali uporabila na drug način

Kje in kako boš promovirala vsebino?

Vsebino je seveda treba tudi promovirati. Najboljša vsebina na svetu ti ne bo koristila, če zanjo ne bo nihče vedel. Preden pa se odločiš, kako boš vsebino promovirala, boš potrebovala odgovore na zgornja vprašanja. 

Za promocijo boš verjetno želela uporabiti kombinirani pristop, pri katerem boš uporabila različne tehnike in platforme, a še vedno bo največ odvisno od tega, komu je vsebina namenjena in kaj želiš z njo doseči. In to lahko veš le, če si vzameš čas za zastavljanje jasnih ciljev.

Za vsebine na blogu bi glavna promocija vedno morala biti optimizacija za iskalnike (SEO), ki se jo kombinira z objavami na družbenih omrežjih in v spletnih novičkah.

Pri tem pa je pomembno, da poskrbiš tudi za optimizacijo za družbena omrežja, da bodo povezave pritegnile čim več pozornosti

SMART metoda postavljanja ciljev

Vedno, ko si moraš za karkoli postaviti cilje, ti bo v pomoč SMART metoda postavljanja ciljev. Pomaga ti namreč ustvariti cilje tako, da izpostaviš tisto, kar je res pomembno ter ustvariš načrt, kako jih doseči.

SMART je kratica, ki pomeni

  • specifično (Specific),
  • merljivo (Measurable),
  • dosegljivo (Attainable),
  • ustrezno (Relevant) in
  • časovno omejeno (Timely).

Ko zagotoviš, da tvoji cilji pokrivajo ta področja, zagotoviš tudi, da so jasno opredeljeni in jim boš lažje sledila. To pa bo izboljšalo tudi možnosti za končni uspeh.

Določi ključne kazalnike uspešnosti

Ključni kazalniki uspešnosti (key performance indicators ali KPIs) so metrike, ki ti pomagajo slediti in meriti uspešnost kampanj vsebinskega marketinga. Če si cilje določala po SMART metodi, si kazalnike uspešnosti verjetno določila v drugem koraku (merljivost).

Ključnih kazalnikov uspeha je ogromno, določamo pa jih glede na namen in cilj, ki ga želimo doseči. To je lahko na primer: 

  • Število zbranih email naslovov (leadov): je ena od najpomembnejših metrik, ki jih želimo meriti, saj predstavlja število novih kontaktov ali leadov, ki jih je vsebina generirala (na primer kampanja na družbenih omrežjih, ali blog objava z možnostjo prenosa brezplačne vsebine v zameno za prijavo na e-novice).
  • Dohodek: koliko prodaje določenega izdelka ali storitve nam je prinesla določena vsebina ali kampanja.
  • Odziv na družbenih omrežjih: koliko odzivov (engagement) je določena vsebina dobila na družbenih omrežjih, kar je lahko kazatelj kakovosti oz. priljubljenosti vsebine. Odziv v obliki všečkov, komentarjev in delitev se običajno meri pri vsebinah in kampanjah, katerih namen in cilj je povečanje prepoznavnosti znamke.

Prenesi svoje cilje v realni čas

Če ne načrtuješ dela, ki ga moraš opraviti, da dosežeš postavljene cilje, se hitro zgodi, da dela ne opraviš.

Vse pomembne opravke in naloge, potrebne za doseganje cilja, zapiši v koledar ali planer in si daj na voljo dovolj časa, da jih opraviš do zastavljenega roka.

Pomembno je tudi, da redno spremljaš napredek in pomembne metrike, ki ti povedo, ali tvoj vsebinski marketing deluje.

Če si ustvariš jasno določene cilje in načrtuješ, kako jih boš dosegla, boš na koncu dosegla veliko boljše rezultate. Postavljanje ustreznih ciljev za vsebinski marketing bo zagotovilo, da vsebine ne ustvarjaš samo zaradi ustvarjanja vsebine. To ne deluje in te bo samo razočaralo.

Skoraj vsaka vsebina, ki jo ustvariš, mora imeti namen in ta namen moraš jasno opredeliti, preden jo sploh začneš razvijati. Ko to storiš, si veliko bližje končnemu uspehu!