Kako spremeniti uporabniško ime ali ime profila na družbenih omrežjih?

Kako spremenimo uporabniško ali prikazno ime poslovnega profila na družbenih omrežjih, kdaj je dobro, da to naredimo in kaj na moramo biti pozorni ...
Vsebina članka

Kakšna je razlika med imenom in uporabniškim imenom?

Kaj je ime strani oz. profila?

Ime poslovne strani ali profila je običajno ime podjetja ali blagovne znamke, a lahko v za to namenjen prostor vpišemo karkoli. Zato je to dobro mesto za okrepitev SEO strategije, s katero lahko vplivamo tudi na to, kako hitro nas bodo na določenem omrežju uporabniki našli.

Ime, ki je prikazano na profilu, je običajno lahko tudi daljše od uporabniškega imena.

Kaj je uporabniško ime?

Uporabniško ime je unikatno za vsakega uporabnika družbenega omrežja in je sestavni del povezave do profila (npr. facebook.com/spletkarije). Na nekaterih omrežjih ga lahko izbereš pri ustvarjanju uporabniškega računa, na drugih se generira avtomatsko in ga lahko kasneje spremeniš.

Je tudi sestavni del znamke in ključna beseda, po kateri bodo uporabniki na posameznem omrežju podjetje ali znamko našli in označevali. Zato je pomembno, da ga izbereš premišljeno!

Uporabniško ime ne sme vsebovati šumnikov in posebnih znakov, lahko pa običajno vsebuje pike in podčrtaje (a uporabo le-teh odsvetujem). Dovoljena dolžina uporabniškega imena je odvisna od družbenega omrežja.

Zakaj spremeniti ime profila ali poslovne strani?

Spremembo imena profila oz. Facebook strani priporočam v primeru optimizacije. Na Facebooku bo sprememba šla skozi potrditveni proces (dovoljene le manjše spremembe), medtem ko lahko na drugih omrežjih ime spremeniš kadarkoli v praktično karkoli, dokler ime ne krši pravil omrežja.

V imenu vedno uporabi ime podjetja ali znamke, ki mu nato dodaj še ključne besede, na katere želiš ciljati (na primer področje dela). Te lahko kasneje spremeniš, če ugotoviš, da ne dosegajo želenih rezultatov. Pri tem svetujem previdnost edino na Facebooku, saj so ključne besede v imenu lahko v nasprotju z njihovimi pravili.

Kakšne so omejitve pri dolžini imena in uporabniškega imena na različnih družbenih omrežjih?

Facebook
Ime: 75 znakov
Uporabniško ime: 50 znakov

Instagram
Ime: 30 znakov
Uporabniško ime: 30 znakov

Pinterest
Ime: ni omejitve*
Uporabniško ime: 3-30 znakov
*preizkušeno do 95 znakov

X
Ime: 50 znakov
Uporabniško ime: 15 znakov*
*ni možno spreminjati

V katerih primerih spremeniti uporabniško ime?

Sprememba uporabniškega imena je nekaj povsem drugega kot sprememba imena profila oz. prikaznega imena in se je moraš lotiti zelo premišljeno. To je pet primerov, v katerih strankam svetujem, da spremenijo uporabniško ime poslovnega profila.

Ne smeš pozabiti, da boš morala v primeru spremembe uporabniškega imena na vseh mestih, kjer si profil omenjala, spremeniti povezavo (npr. na spletni strani, v mailu, v e-novičkah itd.). 

Pogosto uporabniki ne vedo, da je uporabniško ime na Facebook straneh treba nastaviti ali izberejo napačnega, se zatipkajo, kasneje spremenijo ime podjetja itd. Kljub letom izkušenj na tem področju, se bila tudi sama med njimi.

Moja izkušnja s spremembo uporabniškega imena

Veš, kako so Spletkarije dobile ime? Še preden so postale podjetje, je bila v načrtu Facebook stran z imenom Spletkarji (kot ustvarjalci na spletu, ne tisti, ki spletkarijo). Ime ni bilo najboljše, a ko sem jo ustvarila, sem od navdušenja hitela registrirati domeno za spletno stran. In se ZATIPKALA.

Hitro sem ugotovila, da je ime Spletkarije 100x boljše od prvotnega in nisem mogla verjeti, da se ga nisem spomnila prej. Če pogledaš preteklost urejanja Facebook strani, lahko vidiš, da je bilo ime spremenjeno še isti dan, ko je bila stran ustvarjena. Istočasno je svoj prostor na spletu dobila tudi ta spletna stran, kmalu zatem pa še profili na ostalih družbenih omrežjih. Na vseh Spletkarije najdeš pod istim uporabniškim imenom – @spletkarije.

Če imaš srečo, kot sem jo imela jaz, svojo napako odkriješ še preden je stran javno objavljena in jo lahko popraviš. Kaj pa če stran in profile uporabljaš že nekaj časa?

Uporabniškega imena ni dobro kar tako spreminjati, a spremembo vedno svetujem v teh petih primerih …

#1 Na Facebooku uporabniško ime še ni ustvarjeno

Če se v povezavi do Facebook strani prikažejo številke, pomeni, da uporabniško ime ni ustvarjeno. V tem primeru je nujno, da ga ustvariš in številke spremeniš v ime.

#2 Podjetje je spremenilo ime

Spremeni uporabniško ime, če se je spremenilo ime podjetja. A samo v kolikor gre za majhno spremembo in se podjetje še vedno ukvarja z isto dejavnostjo. V nasprotnem primeru je treba ustvariti novo stran.

Pozor! Facebook ne dovoli spremembe imena ali uporabniškega imena strani brez njihove predhodne odobritve.

#3 Uporabljaš različna uporabniška imena

Vsi družbeni profili so del brandinga in spletne identitete podjetja, zato je pomembno, da je le-to povsod predstavljeno z enakim uporabniškim imenom. Konsistenca je ključna!

Ker se za označevanje vedno uporablja uporabniško ime, je najbolj optimalno, da na vseh omrežjih uporabljaš enakega in da ta ni preveč zapleten. Sicer se lahko zgodi, da bodo uporabniki želeli označiti tvoje podjetje, označili bodo pa konkurenco. Ne bi bilo dobro, kajne?

Preveri tudi, kako lahko izbira uporabniškega imena vpliva na tvoj uspeh na spletu.

#4 Uporabniško ime podjetja ali znamke ne predstavlja dovolj učinkovito

Lahko uporabniki družbenih omrežij že po uporabniškem imenu sklepajo, s čim se ukvarjaš?

Pogosto namreč opažam, da poslovni uporabniki v svoje uporabniško ime vključujejo besede, ki so povsem odveč. To velja predvsem za razne studie, salone in trgovine, pri katerih samo uporabniško ime ne razkriva veliko.

Če v svoje uporabniško ime vključiš na primer ‘salon’ ali ‘studio’, to ne pove nič, saj lahko gre za grafični studio, lepotni studio, fotografski studio … Pomeni samo daljše uporabniško ime, ki je prej slabost kot prednost, uporabniku (in iskalnikom) pa ne daje nobenih informacij o tvoji dejavnosti.

#5 Uporabniško ime je predolgo

Če je zaradi zgoraj omenjenega balasta ali drugih razlogov uporabniško ime predolgo za določena družbena omrežja, ga je treba skrajšati.

Dolžina uporabniškega imena je pomembna predvsem iz uporabnih razlogov. Zelo dolgih imen si uporabniki ne bodo zapomnili, z označevanjem na nekaterih omrežjih pa jemljejo tudi zelo dragoceni prostor. Na Twitterju, na primer, je prav zato dolžina uporabniškega imena omejena le na 15 znakov.

Kaj je treba upoštevati pred spremembo?

Pri spremembi imena ni potrebnih posebnih predpriprav, razen analize ključnih besed, če je tvoj cilj SEO optimizacija. Z razliko od uporabniškega imena tudi ni nujno, da je ime profila na vseh družbenih omrežjih popolnoma identično. Seveda naj zajema ime podjetja, sicer pa lahko prilagajaš ključne besede in izkoristiš dodatni prostor, ki ga nudijo določena omrežja (na primer Pinterest in Facebook).

Kot sem že omenila, pa je sprememba uporabniškega imena nekaj povsem drugega. Najprej je treba upoštevati dolžinske omejitve posameznega omrežja nato pa še razpoložljivost uporabniškega imena.

Kako izbrati uporabniško ime?

Če ime tvojega podjetja ali znamke samo po sebi ni dovolj prepoznavno, vključi še dejavnost. Na primer: ‘masazemateja’ je veliko bolj prepoznavno kot ‘studiomateja’ in bolj uporabnikom (in iskalnikom) prijazno kot ‘masaznistudiomateja’.

Dobro premisli, če uporabniško ime res služi svojemu namenu in tvojega loči od ostalih podjetij na družbenih omrežjih!

Izogibaj se splošnim izrazom, kot sta salon ali studio, ki sta preveč splošna, da bi uporabnikom dala kakršno koli informacijo o tvoji dejavnosti. Če po uporabniškem imenu uporabnik ne bo vedel, ali gre za salon pohištva ali za kozmetični salon, je ta beseda popolnoma odveč.

Pri uporabniških imenih šteje vsaka črka, zato ne zapravljaj dragocenega prostora za besede, ki tvojega podjetja ne ločijo od množice drugih salonov ali studiev.

Pri izbiri misli tudi na prihodnost. Bo tvoj blog vedno samo blog? Kako smiselno je v uporabniško ime vključevati blog, ki ga boš čez leto ali dve spremenila v spletno trgovino in bloga morda sploh ne boš pisala več?

Svetujem, da izbereš vsaj 3-5 uporabniških imen, ki bi lahko uspešno predstavljala tvoje podjetje. Pogosto se namreč zgodi, da želeno uporabniško ime ni na voljo na vseh omrežjih in si tako lahko že vnaprej pripravljena.

Po tem ko si izbrala uporabniško ime, naj bo prvi korak vedno preverjanje razpoložljivosti na vseh omrežjih, ki jih želiš uporabljati ali bi jih morda želela uporabljati v prihodnosti.

Preverjanje razpoložljivosti lahko poenostavijo strani, kot je Namechk, kamor vpišeš želeno uporabniško ime, stran pa vam prikaže vsa omrežja in aplikacije, ki jih ima na voljo, skupaj z razpoložljivostjo izbrane besede. Deluje tudi za domene spletnih strani.

Kako spremeniti uporabniško ime ali ime profila?

Ko izbereš ime in uporabniško ime, ki ga želiš uporabiti, je najtežji del že za tabo, saj je sprememba zelo preprosta. Če nisi vešča navigiranja po nastavitvah različnih omrežij, sem zate pripravila natančna navodila, kako to narediti. Pomembno je le, da vse korake začneš na svojem profilu in ne na vstopni strani.

Kako spremeniti ime na Facebooku

Vsako spremembo imena ali uporabniškega imena bo Facebook najprej preveril, nato pa potrdil ali zavrnil. Zato dobro premisli, kakšno spremembo želiš, ta pa naj se ne oddaljuje preveč od prvotnega imena/up. imena strani.

Občasno Facebook ob spremembi uporabniškega imena javi, da nimaš dovoljenja za spremembo, razlog za to pa zaenkrat ni znan. V tem primeru naj poskusi spremembo opraviti drug administrator. Če si edini administrator strani, dodaj osebo, ki ji zaupaš, da to opravi namesto tebe.

Na računalniku:
V stolpcu Upravljaj stran (na levi strani Facebook strani) klikni Uredi informacije o strani (Edit Page Info). Takoj na vrhu je razdelek Splošno, v katerem lahko urejaš ime ali uporabniško ime s klikom na Uredi (Edit). Vse spremembe se shranijo samodejno.

V aplikaciji:
Izberi stran, ki jo želiš spreminjati. V zgornjem desnem kotu klikni ikono za nastavitve in izberi Page Info. Tukaj lahko spreminjaš ime in kategorije strani, ne moreš pa spreminjati uporabniškega imena.

Kako spremeniti uporabniško ime ali ime na Instagramu

V aplikaciji pojdi na svoj profil in izberi Edit profile. Nato v okence Name vpiši novo ime, v okence Username pa uporabniško ime.

V nekaterih primerih lahko Instagram zahteva preverjanje spremembe uporabniškega imena in ta ne bo takojšnja.

Instagram te bo opozoril, če je uporabniško ime že v uporabi. Istočasno lahko urejaš tudi opis (bio), povezavo do spletne strani in zasebne podatke. Ko zaključiš, nove podatke potrdiš s klikom na Submit (računalnik) ali Done (aplikacija).

Opomba: Ime lahko na Instagramu spremeniš 2-krat v 14 dneh, dodatna sprememba uporabniškega imena pa ti bo za 14 dni onemogočena. Na to te Instagram v aplikaciji tudi opozori.

Kako spremeniti uporabniško ime ali ime na Pinterestu

Na računalniku:
Prijavi se v svoj uporabniški račun in izberi Settings, kjer lahko spreminjaš ime (display name), uporabniško ime (username) in druge nastavitve profila. Za potrditev sprememb klikni Save.

V aplikaciji:
S klikom na profilno sliko obišči svoj profil in v desnem zgornjem kotu klikni tri pikice. Nato izberi Settings ter Edit profile, kjer lahko spreminjaš ime, uporabniško ime in druge podatke, ki se prikažejo na profilu. Za potrditev sprememb, klikni Done.

Kako spremeniti ime na X-u

Na X-u sprememba uporabniškega imena ni možna!

Najprej moraš obiskati profil (najenostavneje s klikom na profilno sliko). Nato klikneš Edit profile pod naslovno fotografijo in tam lahko na enem mestu urejaš vse predstavitvene dele profila (profilno in naslovno sliko, ime, bio, kraj in povezavo do spletne strani). Ko zaključiš, ne pozabite potrditi sprememb s klikom na Save change.

V aplikacji je postopek enak.

Po spremembi uporabniškega imena ne pozabi spremeniti vseh povezav povsod, kjer so objavljene – npr. na spletni strani, v mailingu, na drugih družbenih omrežjih … Na družbenih omrežjih, kjer te uporabniki pogosto označujejo, je dobro, da tudi njih obvestiš o spremembi uporabniškega imena.

Dodaj odgovor

Vaš elektronski naslov ne bo objavljen. Zahtevana polja so označena z *

Objavi komentar