Najboljša velikost fotografij za družbena omrežja

To ni še en seznam dimenzij slik za Facebook in druga omrežja. To je ultimativni seznam velikosti in razmerij, ki dejansko delujejo!
Vsebina članka

Zakaj se je treba ukvarjati z velikostjo slik? Ker je prava velikost grafik na družbenih omrežjih tisto, kar lahko že na prvi pogled loči profesionalca od amaterja. Nič ti ne pomaga profesionalno oblikovana slika, če je zaradi napačne velikosti odrezan del besedila. Če želiš na družbenih omrežjih izstopati, naj to ne bo zaradi slabe grafične podobe!

Kako deluje ta seznam? Podobnih seznamov, vodnikov in nasvetov o pravilnih dimenzijah je na spletu ogromno, a so običajno sestavljeni le iz priporočil družbenih omrežij in ‘strokovnjakov’. In njihova priporočila niso vedno najboljša izbira.

Preizkusila sem že veliko priporočenih dimenzij, ki pa se, še posebej na Facebooku, običajno niso obnesle. Zato ob priporočenih velikostih navajam tudi preizkušene optimalne velikosti oz. razmerja, s katerimi se trenutno dosegajo najboljši rezultati. Dimenzije se pogosto spreminjajo, se bom pa potrudila, da bo ta seznam redno osvežen.

Facebook profilna slika

Najmanjša velikost: 160 x 160 px

Optimalna velikost: 960 x 960 px
Razmerje: 1:1

Na računalniškem zaslonu bo prikazana v velikosti 170 x 170, na mobilnih napravah pa 128 x 128 px. Za optimalen prikaz naloži sliko v formatu .jpg ali .png v velikosti 720×720 ali 960 x 960 (do 100 KB), da se izogneš kompresiji in zagotoviš odlično prikazovanje tudi v prihodnosti.

Če uporabljaš logotip, poskrbi, da so vsi elementi znotraj kroga s premerom dolžine stranice (npr. 960 px), da se izogneš obrezu elementov (velja tudi za profilne slike na ostalih omenjenih omrežjih).

 

Facebook naslovnica (cover)

Najmanjša velikost: 400 x 150 px

Optimalna velikost: 1920 x 1080 px
Razmerje: 16:9

Naslovna slika za Facebook je tista, pri kateri je zelo pomembno, da ne upoštevaš priporočene oz. dejanske velikosti, še posebej, če vključuje tudi besedila. Trenutno je na računalniškem zaslonu ( ločljivosti 1920×1080 px) prikazana v velikosti 1250 x 463, na mobilnih napravah pa v velikosti 640 x 360.

Zakaj je to pomembno? Ker gre za dve različni razmerji med dolžino in višino, bo Facebook to razliko samodejno prilagodil, kar pomeni, da se bo ob straneh izgubila vsebina, kar je lahko precej moteče pri raznih kolažih in besedilih, ki niso poravnani v sredino. Hkrati pa slika izgubi tudi na kakovosti.

Da se izognemo obrezu pomembnih elementov, je naslovnico vedno treba oblikovati v razmerju 16:9, npr. 1250 x 703, 1640 x 923 ali 1920 x 1080. Manjše od 1250 x 703 px ne priporočam, saj jo bo Facebook na računalniku raztegnil na to velikost in bo izgubila na kakovosti.

Pri obrezu fotografije in postavitvi elementov upoštevaj, da na računalniškem ekranu ne bo vidna celotna višina, jo pa lahko ob nalaganju na računalniku prilagajaš in izbereš postavitev, ki ti najbolj ustreza. Priporočam tudi, da preizkusiš par postavitev, ki najbolje izpadejo na računalniku, saj bo na telefonu v vsakem primeru prikazana celotna naslovnica. 

Slike, ki vključujejo tekst, je priporočljivo naložiti v formatu .png, velikost pa za optimalen prikaz naj ne presega 100 KB.

 

Če za oblikovanje Facebook naslovnice uporabljaš Canvo, bodi pazljiva!

Canva za Facebook cover sicer uporablja dobro velikost in pravo razmerje (1640 x 923 px; 16:9), a moraš pri oblikovanju upoštevati, da bo celotna naslovnica vidna samo na telefonu. Na računalniku bo pri tej velikosti slika odrezana za ca. 315 px po višini.

Obrez sicer lahko prilagajaš sama, a ga vseeno moraš upoštevati že pri oblikovanju!

 

Facebook slika

Najmanjša velikost: 600 x 315 px

Optimalna velikost: 1200 x 1500 px
Razmerje: 4:5 ali 1:1

Pri nalaganju običajnih slik praktično ni omejitev, je pa večje seveda boljše (trenutno je podprto do 2048 x 2048 px). Če objavljaš manjše fotografije, naj bodo široke vsaj 500 px, saj se v tej velikosti prikažejo na časovnici in profilu in bodo v nasprotnem primeru raztegnjene na to velikost.

Ker se družbena omrežja večinoma uporablja na mobilnih napravah, so ležeče fotografije v objavah manj primerne. Raje izberi kvadratni (razmerje 1:1) ali pokončni format. Priporočeno razmerje pokončnih fotografij ali videov je 4:5, lahko pa uporabiš razmerja vse do 2:3.

Če je le možno, priporočam uporabo pokončnih fotografij v razmerju 4:5 (npr. 1080 x 1350 px ali 1200 x 1500 px).

 

Facebook slika povezave (predogled)

Najmanjša velikost: 200 x 200 px

Optimalna velikost: 1200 x 630 px
Razmerje: 1.91:1

Ko optimiziraš objave na spletni strani, vedno optimiziraj tudi fotografijo za prikaz na Facebooku, ki naj bo v velikosti 1200 x 630 za dober prikaz tudi na napravah z visoko resolucijo.

Pomembno je, da se držiš tega razmerja, saj bo pri višjih fotografijah (npr. 1200 x 800) Facebook le-te avtomatsko odrezal spodaj in zgoraj, kar je lahko neugodno, če glavni element slike ni v strogi sredini.

Najmanjša velikost, pri kateri bo Facebook prikazal velik, podolgovat predogled slike, je 600 x 315. Facebook pravi, da bo pri slikah, manjših od 600 x 315, še vedno prikazal fotografijo, a manjšo različico na levi strani.

Po mojih izkušnjah se velik predogled lahko prikaže tudi pri slikah, krajših od 600, če je slika višja od 315 (npr. 460 x 330). A je to odvisno od razmerja, poleg tega pa lahko pride do neželenih obrezov, zato je pred objavo vedno najboljše preveriti, kako bo povezava videti na Facebooku in po potrebi spremeniti fotografijo.

 

Facebook vrtiljak (carousel)

Najmanjša velikost: 600 x 600 px

Optimalna velikost: 1080 x 1080 px
Razmerje: 1:1

Vrtiljak je odličen način grafične predstavitve povezave z več fotografijami. Pri slikah pa je bolj kot velikost (priporočena je 1080 x 1080, ki se preverjeno dobro obnese) pomembno razmerje. Če slike ne bodo obrezane v kvadrat (1:1), jih bo Facebook obrezal ali raztegnil samodejno.

 

Facebook slika dogodka

Najmanjša velikost: 470 x 174 px

Optimalna velikost: 1920 x 1080 px
Razmerje: 16:9

Slike ožje od 1920 px bodo raztegnjene do te velikosti, slike širše od 1920 px, pa bodo obrezane z obeh strani. Slike višje od 1080 px bodo obrezane spodaj in zgoraj.

 

Facebook story

Najmanjša velikost: 500 x 500 px

Optimalna velikost: 1080 x 1920 px
Razmerje: 9:16

Lahko naložiš tudi manjše slike, a tvegaš slabšo kakovost prikaza. Če naložena slika ne bo v razmerju 9:16, jo bo Facebook avtomatsko postavil v sredino in prilagodil ozadje. Postavitve slike in njenih dimenzij znotraj storyja ni mogoče spreminjati.

Izogibaj se besedilom in pomembnim grafičnim elementom zgoraj in spodaj (približno 14 % oz. 250 px), saj jih bodo prekrivale funkcionalnosti in elementi storyja.

Velikosti slik za Instagram

Instagram profilna slika

Najmanjša velikost: 110 x 110 px

Optimalna velikost: 500 x 500 px
Razmerje: 1:1

Za optimalen prikaz naloži sliko v velikosti 500 x 500. Če uporabljaš logotip, poskrbi, da so vsi elementi znotraj kroga s premerom dolžine stranice, da se izogneš obrezu elementov.

 

Instagram objava

Najmanjša velikost: vsaj 320 px širine

Optimalna velikost: 1080 x 1080 px, 1080 x 1350 px
Razmerje: 1:1 ali 4:5

Na Instagram lahko naložiš katerokoli velikost fotografije (ali grafike, videa), a je možno, da bodo raztegnjene ali obrezane in s tem izgubile na kakovosti.

Datoteke s širino med 320 in 1080 px bo Instagram pustil v enaki ločljivosti, dokler je razmerje med širino in višino med 1.91:1 in 4:5 (višina med 566 in 1350 px). Če Instagram ne podpira razmerja uporabljene fotografije, bo le-ta obrezana v primeren format.

Če bo fotografija v nižji ločljivosti, jo bo Instagram povečal (raztegnil) na širino 320 px. Če bo fotografija višje ločljivosti, jo bo Instagram zmanjšal na širino 1080 px.

Priporočljivo je, da za Instagram uporabljaš kvadratne fotografije (1080 x 1080 px) ali pokončne v razmerju 4:5 (1080 x 1350 px). Ležečim fotografijam in videom se izogibaj!

 

Instagram story

Najmanjša velikost: 500 x 500 px

Optimalna velikost: 1080 x 1920 px
Razmerje: 9:16

Lahko naložiš tudi manjše slike, a tvegaš slabšo kakovost prikaza. Če naložena slika ne bo v razmerju 9:16, bo Instagram avtomatsko prilagodil ozadje. Sliko lahko znotraj storyja zmanjšaš ali povečaš in obračaš ter premikaš po želji.

Izogibaj se besedilom in pomembnim grafičnim elementom zgoraj in spodaj (približno 14 % oz. 250 px), saj jih bodo prekrivale funkcionalnosti in elementi storyja. V ta prostor prav tako ne dodajaj gumbov s hashtagi ali uporabniškimi imeni.

Velikosti slik za Pinterest

Pinterest profilna slika

Priporočena velikost: vsaj 180 x 180 px

Optimalna velikost: 600 x 600 px
Razmerje: 1:1

Profilna slika je prikazana v velikosti 180 x 180. Priporočam, da uporabiš velikost 600 x 600, večje slike bodo zmanjšane na to velikost.

 

Pin

Najmanjša velikost: 100 x 200 px

Optimalna velikost: 1000 x 1500 px
Razmerje: 2:3

Pinterest po novem priporoča le pine v razmerju 2:3 v velikosti 1000 x 1500 px. Številni blogerji pa še vedno vztrajajo pri višjih pinih (npr. razmerje 1:2,1), saj jim ti dajejo več uspeha.

Če na Pinterestu nimaš veliko izkušenj, je najbolje, da se držiš priporočenih mer. Šele kasneje poskusi z ekperimentiranjem, da ugotoviš, kaj najbolje deluje na tvojem profilu. Poskusiš lahko naslednja razmerja:

  • 1:1 (kvadrat)
  • 2:3 (pokončni format, ki ga Pinterest priporoča)
  • 1:2,1 (zmerno visoko)
  • Višina po želji, a bo na feedu fotografija obrezana.

Velikosti slik za X

X profilna slika

Najmanjša velikost: 200 x 200 px

Optimalna velikost: 400 x 400 px
Razmerje: 1:1

Kot pri vseh ostalih družbenih omrežjih, je tudi profilna slika na X-u obrezana v krog, ostalih posebnosti pa ni.

 

X naslovnica (cover)

Priporočena velikost: 1500 x 500 px

Optimalna velikost: 1500 x 500 px
Razmerje: 3:1

Na vseh napravah se uporablja priporočena velikost 1500 x 500 oz. razmerje 3:1.

 

X s fotografijo

Najmanjša velikost: 600 x 335 px

Optimalna velikost: 1200 x 675 px
Razmerje: 16:9

X priporoča uporabo razmerja 16:9 in ločljivost 1200 x 675 px. V aplikaciji fotke v običajnih razmerjih (npr. 1:1, 2:3 ali 4:5) ne bodo obrezane.

Na računalniku bodo vse fotografije obrezane v razmerju 16:9, bodo pa v originalni velikosti in razmerju vidne ob povečavi.

 

X z več fotografijami

Najmanjša velikost: 600 x 335 px

Optimalna velikost: odvisna od števila fotografij
Razmerje: od 2:1 do 7:8 (za mobilne telefone) oz. 16:9 (desktop)

X za objave z več fotografijami v svoji mobilni aplikaciji uporablja drugačna razmerja fotografij kot na računalniških ekranih. Ob kliku na fotografijo bo ta vedno prikazana v originalni ločljivosti (in razmerju).

V mobilni aplikaciji bodo fotografije prikazane:

⇒ dve fotografiji: ena ob drugi v razmerju 7:8 (700 x 800 px),

⇒ tri fotografije: na levi v razmerju 7:8 (700 x 800 px), na desni pa dve fotografiji v razmerju 4:7 (1200 x 686 px),

⇒ štiri fotografije: vsaka v razmerju 2:1 (1200 x 600 px).

Na računalniku bodo fotografije prikazane v naslednjih razmerjih:

⇒ dve fotografiji: ena ob drugi v razmerju 8:9,

⇒ tri fotografije: na levi v razmerju 8:9, na desni pa dve fotografiji v razmerju 16:9,

⇒ štiri fotografije: vsaka v razmerju 16:9.

Razmerja fotografij v mobilni aplikaciji
Razmerja fotografij na računalniku

Twitter card (slika povezave s spletne strani)

Najmanjša velikost: 800 x 418 px

Optimalna velikost: 1200 x 628 px
Razmerje: 1.91:1

X za prikazno fotografijo povezave s spletno strani podpira ležeči (1.91:1) ali kvadratni format (1:1).

Če že imaš oblikovano fotografijo za uporabo v Facebook povezavah, ti ni potrebno oblikovati nove. Uporabiš lahko isto fotografijo, saj razlika v 2 px ne bo opazna.

Velikosti slik za LinkedIn

LinkedIn profilna slika

Najmanjša velikost: 400 x 400 px

Optimalna velikost: 400 x 400 px
Razmerje: 1:1

Kot pri vseh ostalih družbenih omrežjih, je tudi profilna slika na LinkedInu obrezana v krog, ostalih posebnosti pa ni. Uporabiš lahko katero koli velikost od 400 x 400 naprej.

 

LinkedIn naslovnica (cover)

Priporočena velikost: 1128 x 191 px

Optimalna velikost: 1400 x 350 px
Razmerje: 4:1

LinkedIn priporoča naslovnico v velikosti 1128 x 191 px, a opozarja, da je zaradi prilagoditve med napravami možen obrez fotografije po višini ali dolžini.

Trenutno je optimalna velikost naslovnice 1400 x 350 px, saj se v tem razmerju prikaže tako na računalniku, kot tudi na telefonu. Uporabi kakovostno fotografijo, tekstu se izogibaj oz. ga uporabi minimalno. Naslovnico lahko naložiš v formatu JPEG ali PNG.

 

LinkedIn naslovnica članka

Najmanjša velikost: ni podatka

Optimalna velikost: 744 x 400 px
Razmerje: 93:50

LinkedIn za najboljši rezultat priporoča velikost 2000 x 600 px in v razmerju 10:3, a če pogledamo članke in njihove naslovnice, hitro ugotovimo, da se naslovnica ne prikazuje v tej velikosti, kaj šele razmerju, kar pomeni, da bo naslovnica prilagojena in obrezana, če boš uporabila priporočeno velikost.

Fotografija bo prikazana v velikosti 744 x 400 px, če boš naložila pokončno fotografijo, pa bo LinkedIn uporabil sredino slike v višini 400 px. Fotografije, manjše od 744 px, bodo raztegnjene na to velikost.

Pozor, če za oblikovanje uporabljaš Canvo! Canva za naslovnico uporabi priporočeno velikost 2000 x 600 px. Priporočam, da za oblikovanje namesto “LinkedIn Article Cover Image” uporabiš “Custom size”.

 

LinkedIn slika

Najmanjša velikost: 200 x 200 px

Optimalna velikost: 1200 x 1200 px
Razmerje: 1:1

Priporočena velikost za sliko je 1200 x 627, dejansko pa LinkedIn podpira tudi kvadratne in pokončne fotografije in jih ne obreže.

Če za ostala omrežja uporabljaš kvadratne slike, bodo delovale tudi na LinkedInu, še boljše so pa seveda pokončne (npr. razmerje 2:3 ali 4:5), saj zavzamejo več prostora in tako bolj pritegnejo pozornost.

 

LinkedIn deljena povezava

Najmanjša velikost: 200 x 200 px

Optimalna velikost: 1200 x 627 px
Razmerje: 1.91:1

Vsa družbena omrežja, ki podpirajo Open Graph, priporočajo velikost slike, ki se bo prikazala ob delitvi povezave na spletno stran, v razmerju 1.91:1 (z razliko par px).

Slike za LinkedIn ni treba posebej nastavljati, saj se avtomatsko uporabi fotografija, ki je nastavljena za delitev na Facebooku.

Ležeče ali pokončne fotografije?

Glede na to, da večina uporabnikov družbena omrežja uporablja preko aplikacij, to ne bi smelo več biti vprašanje.

X je edino omrežje, ki fotografije obreže v ležeč format, pa še to le za uporabnike na računalnikih, vsa ostala omrežja prikažejo fotografijo, kot je bila naložena.

Se sprašuješ, zakaj je pokončni format boljši? Ker so telefoni pokončni, v aplikaciji pokončna fotka zasede več prostora in tako bolj pritegne pozornost. Zato če je le možno, vedno uporabljaj pokončne ali vsaj kvadratne fotografije, ležečim pa se izogibaj!

2 komentarja

  1. Prebral sem vsa vaša navodila, vendar na FB nikakor ne morem naložiti več naslovnih fotografij. Ko kliknem na ‘Uredi naslovno fotografijo’ in nato na ‘naloži fotografijo’ ali ‘izberi fotografijo’, lahko spremenim samo prvo naslovno fotografijo, nikakor pa ne morem dodati več fotografij. Vedno mi ostanejo samo tri, že prej nastavljene fotografije. Včasih pa sem jih imel deset, kar bi rad obnovil.
    Prosim za nasvet
    Lp
    Peter

    • Namesto ‘naloži fotografijo’ poskusite z ‘Ustvari diaprojekcijo’ – to vam dovoljuje, da naložite 5 fotografij. Mislim, da možnosti desetih fotografij ni več.
      Lp, Andreja

Dodaj odgovor

Vaš elektronski naslov ne bo objavljen. Zahtevana polja so označena z *

Objavi komentar