Internet je poln različnih vrst vsebin iz vseh možnih področij. Celo podjetja, ki primarno delujejo na fizičnih lokacijah, veliko vlagajo v vsebinski marketing na spletu – objavljajo bloge, snemajo YouTube videe in usmerjajo promet na svojo spletno stran.
Kako v vsej poplavi vsebin poskrbeti, da bo tvoj glas slišan jasno in glasno? Predstavljam ti enajst načinov, kako poskrbeti, da bo tvoja vsebina, ne glede na vrsto, izstopala v množici.
Ustvari svoj ton in slog
Ton glasu in slog komunikacije sta osnova identitete vsake blagovne znamke in ju je dobro definirati čim prej. Osebnost, ki jo s komunikacijo izražaš, mora biti v skladu s podobo znamke, ki jo želiš projecirati v mislih svojih strank.
Pomembno je, da ustvariš način ustvarjanja vsebin, pa naj gre za vizualno, verbalno ali pisno komunikacijo, ki je po tonu in slogu edinstven zate in tvojo blagovno znamko.
Postani mojstrica pripovedovanja zgodb
Zgodbe so tiste, ki pritegnejo in ohranijo pozornost, zato je pomembno, da se naučiš umetnosti pripovedovanja zgodb. Ko boš spletla pripoved, ki bo začarala tvoje občinstvo, jo uporabi kot osrednji del vsebine. Vsaka zgodba je edinstvena in ti bo pomagala ustvariti bolj privlačno in učinkovito vsebino.
Bodi specifična
Osredotoči se na zelo specifičen segment svoje niše, ki ga druge znamke zapostavljajo. Veliko pozornosti posveti poglabljanju v določene tematike, predvsem tiste ki jih drugi redko omenjajo, a so tvojemu občistvu izjemno pomembne.
Ostani v koraku s časom
Prijavi se na spletne novičke, beri knjige in bloge, poslušaj podcaste in ostale vire, ki ti zagotavljajo pristne in ažurne informacije, povezane s tvojo panogo oz. nišo. Pogovarjaj se z osebami znotraj svojega področja in izmenjuj izkušnje.
Bodi prva, ki poroča o določenih novicah in svoje občinstvo redno obveščaj o novostih in trendih. Pomembno je, da ne spiš na lovorikah, ampak vedno veš, kaj je novega na tvojem področju.
Vedno izhajaj iz občinstva
Ciljno občinstvo in tvoja idealna stranka morata vedno biti v središču pozornosti. Tako ko gre za izbiro tematike, kot tudi pri načinu pripovedovanja. Ko ustvarjaš vsebino, jo ustvarjaj iz strankinega stališča. Ne ker jo želiš ustvarjati, ampak ker jo stranka potrebuje. Vedno razmisli, kako lahko informacije stranki pomagajo, kaj bo imela od določene vsebine in kako se bo skozi njo povezala s tvojo blagovno znamko.
Vključi osebne izkušnje
V poslu je vedno potrebne nekaj previdnosti, ko gre za deljenje osebnih podatkov in izkušenj. A tu in tam je vpogled v tvoje osebno življenje oz. izkušnje lahko izjemno koristen, saj se občinstvo lažje poveže s tabo. To je tudi eden od glavnih razlogov, zakaj so vplivneži in osebne blagovne znamke tako priljubljeni in uspešni.
Tudi če gre za podjetje, ljudje radi poznajo osebo na drugi strani. Seveda ne pretiravati in z njimi deliti vsake intimne podrobnosti, določena osebna prerspektiva ali izkušnja, ki dodatno obogati aktualno vsebino, pa lahko ima zelo pozitiven učinek.
Ne boj se poskusiti nekaj novega
Naj bo “poskusi nekaj novega” redno na tvojem seznamu opravkov, ko gre za pripravo vsebin. Mnogi ustvarjalci se ujamejo v “dokler deluje, ne popravljaj” past, še posebej ko gre za spletne vsebine. Na spletu se vse odvija nekajkrat hitreje kot v resničnem svetu in hitro lahko ostaneš zadaj.
Pogosto zasledim podjetnice, ki tarnajo, da na družbenih omrežjih počnejo isto kot vedno, rezultati pa so veliko slabši ali pa jih ni. In točno tu tiči problem. Nekaj, kar je še včeraj super delovalo, bo jutri morda že popolnoma passé.
Zato bi celotna zbirka tvoje vsebine vedno morala biti pisana mešanica preizkušenih taktik in novih pristopov. Pri vsebinah je vedno tako, da ne vemo, kaj (najbolje) deluje, dokler ne poskusimo. Ko preizkušaš vedno nove taktike, lahko mimogrede odkriješ neizkoriščen potencial in edinstven pristop, ki se ga nihče pred tabo še ni uporabil.
Ideje išči na neobičajnih mestih
Spremljaj vsebino tudi v drugih nišah, saj nikoli ne veš, od kod pride naslednji navdih. Vedno bodi odprta za ideje, ko bereš (ali poslušaš) novice, gledaš TV, streamaš najnovejšo serijo, se pogovarjaš s prijateljicami, telovadiš ali si sredi dolgočasnih vsakodnevnih opravkov.
Prav vse v tvojem življenju je lahko povod za idejo za tvojo naslednjo uspešno vsebino.
Prepusti se brainstormingu
Če ti to ustreza, v svoj običajni urnik vključi nekaj časa samo za ustvarjanje idej za vsebine. Uporabiš lahko različne tehnike brainstorminga in zapišeš vsako najmanjšo idejo. Kasneje greš skozi ta seznam in objektivno oceniš, katere je najbolje realizirati.
Če si kot jaz in ideje pod prisilo nikoli ne pridejo, bodi na njih vedno pripravljena, še posebej v primerih, navedenih v prejšnji točki. Jaz recimo največ idej za poslovne vsebine dobim, ko delam nekaj povsem nepovezanega s poslom, zadnje čase pa so tudi osebna svetovanja izjemno bogata z idejami vseh vrst.
Če ne želiš, da ti ideje uidejo, imej vedno ob sebi beležko ali poseben dokument na telefonu, v katerega lahko vedno vpisuješ ideje, ko se pojavijo.
Zavzemi nasprotno stališče
Poišči nekaj, kar je v tvoji niši splošno znano in temo obdelaj z nasprotnega stališča. Ali pa razbijaj zakoreninjene mite.
Na primer: “Blog je mrtev!” Pa je res? Glede na to da ta članek bereš na blogu, ne moremo ravno trditi, da je mrtev. Se je pa spremenil. To je lahko odlična iztočnica za ustvarjanje, hkrati pa s provokativnim naslovom pritegneš pozornost svoje publike.
Odkrivaj nove platforme in marketinške kanale
Kljub temu da nisem pristašica skoka na vsak nov vlak, ki se pripelje mimo, je dobro vedeti, kaj se dogaja v svetu družbenih omrežij. Vsako omrežje zagotovo ne bo primerno zate, a boš to težko ugotovila, če se ne boš vsaj do neke mere spoznala z njimi.
Če so tvoja ciljna publika mladi, pa je ne samo priporočljivo, ampak nujno, da si v stiku z novimi omrežji in tehnologijami in si vedno na tekočem, kaj uporabljajo.
Ostani odprta za nove pristope k ustvarjanju vsebin in bodi na preži za načini, ki ti pomagajo biti bolj avtentična in unikatna. Poskusi resnično razumeti, kaj je tisto, kar te loči od ostalih, še posebej znotraj tvoje niše. Nato pa te faktorje svoje unikatne vrednosti izkoristi v svojem vsebinskem marketingu.