Kaj je vsebinski marketing, katere vrste obstajajo in zakaj ga potrebuješ? V tej objavi razkrivam, kako se ga lotiti v letu 2024 in izboljšati prepoznavnost svojega podjetja ali blagovne znamke!
A preden se potopimo v ustvarjanje vsebin, naj vam razložim, kaj je sploh bistvo marketinga s pomočjo vsebin …
Kaj je vsebinski marketing?
Vsebinski marketing je preprosto ustvarjanje in deljenje koristnih, relevantnih in privlačnih vsebin svojemu zelo specifičnemu občinstvu. Njegov namen je prepričati uporabnike, da se odzovejo našemu klicu k akciji (call to action).
Vsebinski marketing je ena najpomembnejših oblik trženja. Pogosto se ga zamenjuje z drugimi oblikami digitalnega marketinga, a ima v primerjavi z njimi nekaj ključnih razlik. Največja in najpomembnejša je, da gre pri vsebinskem trženju za ustvarjanje informacij, ki so koristne za stranko ali potencialno stranko (lead).
Glavni namen vsebinskega marketinga ni prodati, temveč pridobiti zaupanje in vzpostavitev trajnega odnosa s potencialno stranko. To pa lahko, če je vsebinsko trženje učinkovito, kasneje seveda vodi tudi do povečanja prodaje.
Trije stebri vsebinskega marketinga so:
- ustvarjanje koristnih vsebin za ciljno občinstvo,
- deljenje teh vsebin na profilih družbenih omrežij in drugih kanalih,
- optimizacija vsebin za spletne iskalnike (SEO).
Zakaj podjetje potrebuje vsebinski marketing ?
S vsebinskim marketingom lahko pritegnemo pozornost ciljnega občinstva, zgradimo bazo strank, spodbudimo bralce, sledilce in stranke, da postanejo zagovorniki naše blagovne znamke in še veliko več. Ko gre za trženje, lahko skoraj vse, kar želimo doseči, dosežemo s vsebinskim marketingom.
Obstaja več vrst učinkovitega vsebinskega trženja, ki jih lahko vključiš v svojo strategijo. Zelo verjetno je, da nekaj od opisanih dejavnosti že počneš, a se nisi zavedala, da je to vsebinski marketing (ali vsaj del njega).
A samo ustvarjanje in objavljanje vsebine še ni vsebinski marketing! Za uspešno uporabo vsebinskega marketinga je namreč izjemno pomembno postaviti cilje, razumeti svoje občinstvo in svoje vsebine ter rezultate redno analizirati in prilagajati strategijo.
Vsebinski marketing je lahko zelo koristno orodje, ki ga uporabljamo za povečanje prepoznavnosti blagovne znamke, ustvarjanje potencialnih strank, usmerjanje prometa na spletno stran in posledično povečanje prodaje.
Vsebinsko trženje je tudi odličen način, da se podjetje s svojimi strankami poveže na čustveni ravni.
Vrste vsebinskega marketinga
Obstaja ogromno vrst vsebinskega marketinga in vsaka ima svoje prednosti in slabosti. Katere vrste vsebinskega trženja boš uporabljala, je odvisno od vrste podjetja in panoge v kateri deluje ter predvsem ciljne publike.
Spodaj so predstavljene najpogostejše in najpomembnejše vrste …
Blog in vsebinski marketing
Pisanje bloga je ključna sestavina vsebinskega marketinga! Spletna stran podjetja potrebuje blog, kamor lahko redno dodajaš posodobljene informacije in privlačne vsebine in z njo prepričaš uporabnike o svoji kompetenci in avtoriteti znotraj svojega poslovnega področja.
Pravzaprav bi morala večina tvojih vsebin izvirati iz spletne strani/bloga in se od tam deliti na druge platforme. Bistvo je pritegniti ciljno publiko na spletno stran, saj imaš tam več nadzora in nisi omejena z algoritmi, kot na primer na družbenih omrežjih.
Če želiš svoje objave deliti na družbena omrežja ali spodbujati svoje bralce, da vsebine delijo, moraš nujno poskrbeti za optimizacijo za družbena omrežja. Samo tako lahko zagotoviš čim boljšo uporabniško izkušnjo in povečaš možnost, da bodo uporabniki povezavo kliknili!
Vsebinski marketing na družbenih omrežjih
O uporabi vsebin na družbenih omrežjih za prepričevanje občinstva sploh ni treba razmišljati, saj se tam zadržuje tvoje občinstvo.
En del vsebinskega marketinga na družbenih omrežjih bi moralo biti povezovanje s publiko in krepitev dobrih odnosov, drugi del pa objave, povezane z obstoječo vsebino, na primer blog objavami ali produkti oz. storitvami.
Uporaba družbenih omrežij za vsebinski marketing je zelo razširjena, bi pa po mojih izkušnjah podjetnice morale vložiti nekoliko več truda v to, katero vsebino delijo in kakšen je njen namen, saj je le tako lahko vsebinski marketing učinkovit.
Cilj družbenih omrežij je, da uporabnike čim dlje zadržijo na svoji strani, vaš cilj pa bi moral biti, da jih prepeljete na svojo spletno stran in poskrbite, da se redno vračajo. Če jim vse vsebine servirate samo na družbenih omrežjih, nimajo razloga, da bi vam sledili še kje drugje, kar pomeni, da je ves vsebinski marketing odvisen izključno od določenega družbenega omrežja.
Vsebinski marketing + elektronska pošta = email marketing
Kaj imajo skupnega uporabniki vseh družbenih omrežij? Za prijavo uporabljajo elektronski naslov! Ne bi bilo krasno, če bi lahko zaobšla družbena omrežja in svoje sledilce dosegla neposredno?
To ti omogoča zbiranje e-naslovov in ustvarjanje t.i. mailing liste oz. seznama elektronskih naslovov. Pri tem moraš sicer upoštevati GDPR in druge zakone, a obstajajo ponudniki email marketinga (npr. MailerLite), ki ti pravne zadeve zelo olajšajo.
Naročnikom, ki so se prijavili na tvoj seznam oz. prejemanje e-novic, lahko periodično pošiljaš elektronska sporočila z zanimivo vsebino, lahko pa uporabiš tudi avtomatizacijo. To so sporočila, ki se naročnikom pošljejo avtomatsko.
Najpogosteje se avtomatizacijo uporablja za pošiljanje “freebijev”, lahko pa jo uporabiš tudi za predstavitev izdelkov, ki jih niso kupili, jim pomagaš uporabljati izdelke, ki so jih kupili, itd. Avtomatizacija omogoča ogromno načinov uporabe in je lahko zelo uspešna.
Ko se ga uporablja pravilno, lahko email marketing izdatno izboljša zadovoljstvo strank in poveča prodajo!
Video vsebine za vsebinski marketing
Uporabniki obožujejo video in če je v živo ali se vsaj zdi kot da je v živo, še toliko bolje. Izjemna stvar pri ustvarjanju videoposnetkov in spletnih seminarjev je, da jih lahko preprosto spremenimo v druge formate, z malo truda pa lahko iz enega posnetka napravimo ogromno vsebin, na primer kratke reelse, storije, TikToke, utrinke, napovednike, teaserje itd.
Poleg tega video vsebine pomagajo razložiti težje razumljive koncepte na bolj enostaven način.
Druge vrste vsebinskega marketinga
- Študije primerov in intervjuji
To je odličen način za pripravo prepričljive vsebine! Študije primerov pokažejo, da je tvoja teorija uresničljiva tudi v praksi in ti dajejo kredibilnost. Intervjuji prikazujejo resnične scenarije, ki pomagajo ljudem, da se postavijo na mesto osebe, ki si ji s svojim znanjem pomagala. - E-knjige in poročila
Ko želiš podati več informacij, je uporaba daljših vsebin zelo koristna. E-knjige in e-poročila so lahko sestavljene iz številnih vrst informacij, ki uporabnike na določenem področju dodatno izobražujejo. - Kontrolni seznami in triki
Kadar koli želiš svojemu občinstvu ponuditi koristno vsebino, so to vedno odlični dodatki, s katerimi lahko nekoga prepričaš, da se prijavi na vaše novičke. Lahko jih tudi uporabiš kot bonus gradivo pri nakupu določenega izdelka in dodatno razveselite svoje stranke. - Infografike, GIF-i, memi in slike
Vsaka grafika je v pomoč, ko želiš povedati svojo zgodbo in razložiti različne koncepte. Infografika pa pomaga razložiti tudi objave, osredotočene na večje količine podatkov, kot so e-knjige in e-poročila.
Brez učinkovite uporabe različnih vrst vsebinskega marketinga resnično zamujaš neverjetno priložnost za povečanje prepoznavnosti svoje znamke!
8 korakov za učinkovito strategijo vsebinskega marketinga v letu 2024
Če se boste vsebinskega marketinga lotili pravilno, boste povečali doseg svoje blagovne znamke, izkazali svojo verodostojnost, izboljšali strokovno znanje o določenih temah, izobrazili občinstvo in še veliko več.
A le če boste zasnovali dobro stategijo, ki vključuje tudi jasno določene cilje vsebinskega marketinga. Tako se boste lahko izognili opravkom, ki tratijo vaš čas in upočasnjujejo produktivnost ter se posvetili zadevam in vsebinam, ki so res pomembne.
Da bi zagotovili uspeh, je pomembno, da še pred ustvarjanjem vsebine ustvarite osnovni koncept, ki ti bo pomagal pri razvoju in implementaciji kampanje vsebinskega marketinga. Ta zajema:
- namen vsebine,
- ciljno publiko,
- prostor za vsebino,
- obliko vsebine,
- promocijo vsebine,
- cilj,
- ključne kazalnike uspešnosti (KPI),
- postavitev cilja v realni čas.
Določi namen vsebine
Prvi korak pri postavljanju ciljev je ugotoviti namen vsebine (oz. kampanje znotraj katere je več različnih vsebin). Kaj želite z njo doseči? Nekateri potencialni nameni vsebine vključujejo:
- več povezav na spletno stran,
- več obiska spletne strani,
- gradnja seznama za pošiljanje e-novic ("mailing liste") ,
- višjo uvrstitev v rezultatih iskanja,
- grajenje prepoznavnosti blagovne znamke,
- izobraževanje (ali osveščanje) sledilcev oz. uporabnikov,
- spodbujanje odzivov in akcij na družbenih omrežjih,
- večji zaslužek itd.
Namen vsebine je prvi korak na poti do cilja, za katerega želite, da ga določena vsebina doseže.
Ciljna publika - komu je vsebina namenjena?
Kdo so osebe, ki sestavljajo ciljno publiko, kateri je tvoja vsebina namenjena?
Z vsako vsebino zagotovo ne ciljate povsem enakih oseb. Ustvarite profil ciljne publike in si zapišite njihove glavne karakteristike, kot so:
- spol,
- starost,
- izobrazba,
- poklic,
- cilji,
- vrednote,
- hobiji …
Kje bo vsebina objavljena?
Ko definirate cilje za vsebino, je pomembno tudi kje bo vsebina objavljena. Pri tem morate pozornost posvetiti namenu vsebine ter ciljni publiki.
Kje se vaša ciljna publika zadržuje? Na katerih družbenih omrežjih, kdaj?
Z odgovori na ta vprašanja boste lahko za svojo vsebino izbrali pravo platformo, kjer bo občinstvu najbolj privlačna in bo najbolje služila svojemu namenu.
V kakšni obliki bo vsebina?
Ko veste, kakšen je namen in kje bo vsebina objavljena, je lažje določiti prvotno obliko in format vsebine.
Če načrtujete daljšo vsebino za YouTube, bo to video v ležeči obliki. Če načrtujete YouTube shorts, TikTok ali reel za Instagram, mora video biti pokončen.
To je pomembna informacija, ki jo morate vedeti še preden se lotite ustvarjanja vsebine. Vedeti morate, ali boste posneli en posnetek (fotografijo ali video) in ga iz ležečega pretvorili v navpičnega (ali obratno) in to upoštevati pri kompoziciji, sicer se lahko pri urejanju znajdete v težavah.
Za video je najlažje, da istočasno uporabite dve napravi – eno, ki snema leže in eno, ki snema pokončno (običajno telefon).
Če vsebino ustvarjate za svoj blog, je to še vedno lahko videoposnetek, ampak mu je treba obvezno dodati besedilo, pa naj bo to prepis posnetka ali dodatne vsebine, ki razširijo tisto, kar je povedano ali prikazano v videu.
Ko razmišljate o prvotni obliki vsebine, je dobro razmisliti tudi, kako jo boste lahko pretvorili v druge oblike ali uporabili na drug način.
Kje in kako bo vsebina promovirana?
Za vsebine na blogu bi glavna promocija vedno morala biti optimizacija za iskalnike (SEO), ki se jo kombinira z objavami na družbenih omrežjih in v spletnih novičkah.
Pri tem pa je pomembno, da poskrbite tudi za optimizacijo za družbena omrežja, da bodo povezave pritegnile čim več pozornosti.
SMART metoda postavljanja ciljev
Vedno, ko si moraš za karkoli postaviti cilje, ti bo v pomoč SMART metoda postavljanja ciljev. Pomaga ti namreč ustvariti cilje tako, da izpostaviš tisto, kar je res pomembno ter ustvariš načrt, kako jih doseči.
SMART je kratica, ki pomeni:
- specifičen (Specific),
- merljiv (Measurable),
- dosegljiv (Attainable),
- ustrezen (Relevant) in
- časovno omejen (Timely)
Določi ključne kazalnike uspešnosti
Ključni kazalniki uspešnosti (key performance indicators ali KPIs) so metrike, ki ti pomagajo slediti in meriti uspešnost kampanj vsebinskega marketinga. Če si cilje določala po SMART metodi, si kazalnike uspešnosti verjetno določila v drugem koraku (merljivost).
Ključnih kazalnikov uspeha je ogromno, določamo pa jih glede na namen in cilj, ki ga želimo doseči. To je lahko na primer …
- Število zbranih email naslovov (leadov): je ena od najpomembnejših metrik, ki jih želimo meriti, saj predstavlja število novih kontaktov ali leadov, ki jih je vsebina generirala (na primer kampanja na družbenih omrežjih, ali blog objava z možnostjo prenosa brezplačne vsebine v zameno za prijavo na e-novice).
- Dohodek: koliko prodaje določenega izdelka ali storitve nam je prinesla določena vsebina ali kampanja (a ne pozabi, da prodaja je sekundarni cilj vsebinskega marketinga!).
- Odziv na družbenih omrežjih: koliko odzivov (engagement) je določena vsebina dobila na družbenih omrežjih, kar je lahko kazatelj kakovosti oz. priljubljenosti vsebine. Odziv v obliki všečkov, komentarjev in delitev se običajno meri pri vsebinah in kampanjah, katerih namen in cilj je povečanje prepoznavnosti znamke.
Prenesi svoje cilje v realni čas
Če ne načrtuješ dela, ki ga moraš opraviti, da dosežeš postavljene cilje, se hitro zgodi, da dela ne opraviš.
Vse pomembne opravke in naloge, potrebne za doseganje cilja, zapiši v koledar ali planer in si daj na voljo dovolj časa, da jih opraviš do zastavljenega roka.
Pomembno je tudi, da redno spremljaš napredek in pomembne metrike, ki ti povedo, ali tvoj vsebinski marketing deluje v skladu s ciljem, ki ga želiš doseči.
Če si ustvariš jasno določene cilje in načrtuješ, kako jih boš dosegla, boš na koncu dosegla veliko boljše rezultate. Postavljanje ustreznih ciljev za vsebinski marketing bo zagotovilo, da vsebine ne ustvarjaš samo zaradi ustvarjanja vsebine. To ne deluje in te bo samo razočaralo.
Skoraj vsaka vsebina, ki jo ustvariš, mora imeti namen in ta namen moraš jasno opredeliti, preden jo sploh začneš razvijati. Ko to storiš, si veliko bližje končnemu uspehu!