Optimizacija za družbena omrežja lahko pomaga, da bo povezava na spletno stran ali blog hitreje opazna, bolj privlačna in jo bodo uporabniki z veseljem kliknili.
Kaj je optimizacija za družbena omrežja?
Optimizacija za družbena omrežja je proces, v katerem določimo, kako se bo vsebina z naše spletne strani ob deljenju povezave prikazala na družbenih omrežjih.
Optimizacijo sestavljata dva dela – tehnični in vsebinski. Tehnični del zahteva dodajanje Open Graph meta oznak na vsako stran tvoje spletne strani, vsebinski pa urejanje in prilagajanje vsebine znotraj teh meta oznak.
Če je vaša spletna stran že optimizirana za SEO, je tehnični del optimizacije najverjetneje že urejen.
Kaj je Open Graph?
Open Graph je Facebookov protokol, ki v svojih meta oznakah določa, kako se bo URL povezava prikazala ob deljenju na družbenih omrežjih. Poleg Facebooka ga uporabljajo tudi Pinterest, LinkedIn in Twitter (če na spletni strani ne najde Twitter Cards). Deluje na enakem principu kot meta oznake za SEO.
S tem ko prilagodimo vsebino znotraj Open Graph meta oznak, prilagodimo tudi videz predogleda povezave.
Zgornja koda se bo na Facebooku prikazala takole:

Kako uporabljati Open Graph meta oznake za optimizacijo?
Facebook v svoji uradni dokumentaciji navaja kar nekaj Open Graph meta oznak, a so med predstavljenimi spodaj obvezne le prve štiri.
og:url
URL povezava strani, ki jo želite deliti.
Na kaj je treba biti pozoren?
Uporabite kanonični URL – glavno povezavo brez spremenljivk ali parametrov za identifikacijo. V primeru, da se objavijo duplikati URL povezave, kanonični URL poskrbi za združitev podatkov, kot so všečki in delitve.
og:title
Naslov strani.
Na kaj je treba biti pozoren?
- Osredotočite se na jasnost, točnost in vrednost, ki jo ima vsebina za uporabnika. Z naslovom ne zavajajte!
- Dolžina je omejena! Na računalniku se v prvi vrstici pokaže približno 60, na telefonu pa 40 znakov. Če je naslov daljši, bo v drugi vrstici nadomestil opis.
- Uporabite samo naslov brez brandinga (naslova strani). To je ključna razlika optimizacije naslova za družbena omrežja od SEO.
og:description
Opis strani.
Na kaj je treba biti pozoren?
- Facebook priporoča kratek opis vsebine v enem ali dveh stavkih, a izkušnje kažejo, da je manj več.
- Priporočena dolžina je 60-65 znakov, a se opis pogosto skrajša ali pa sploh ni prikazan (izrine ga lahko naslov).
- Pomembne vsebine ne zapisujte v opis, ampak v naslov. Opis naj služi le kot dodatna informacija.
og:image
URL povezava fotografije ali grafike, ki jo želite deliti v predogledu povezave.
Na kaj je treba biti pozoren?
- To je najpomembnejša meta oznaka od vseh! Fotografija zavzame največji del predogleda in zato tudi najbolj pritegne pozornost.
- Velikost je pomembna! Če bo uporabljena prevelika fotografija, jo bo Facebook avtomatsko obrezal. Fotografijo, manjšo od 600 x 315 px, bo Facebook prikazal na levi strani, s tem pa se bo izgubila vsa prednost velikega predogleda vsebine.
- Optimalna velikost fotografije je 1200 x 630 px!
og:locale
Definira jezik, v katerem je vsebina napisana.
Na kaj je treba biti pozoren?
Če na strani ne bo nastavljen slovenski jezik, bo Facebook sklepal, da je vsebina v privzetem jeziku – ameriški angleščini (en_US).
Če imate večjezično spletno stran, je potrebno poskrbeti, da bo v kodi označen pravi jezik.
og:type
Vrsta vsebine, ki jo delite (npr. članek, blog objava, spletna stran itd.).
Na kaj je treba biti pozoren?
- Privzeta vrsta vsebine je spletna stran (website). Če delite članke in blog objave, je dobro uporabiti tip članek (article).
- Pri člankih in blog objavah lahko označite tudi avtorja objave.
Kako nastavim Open Graph oznake?
Je treba vse te kode vedeti na pamet? Seveda ne! Izdelovalec spletne strani lahko kode za Open Graph kot vsako drugo kodo vstavi v zasnovo spletne strani.
Mora pa seveda biti omogočeno, da lahko znotraj administracije vi nato nastavljate in spreminjate vsebino znotraj njih. Nekateri sistemi omogočajo spreminjanje le določenih podatkov, drugi pa v OG oznake avtomatsko prepišejo obstoječe podatke (npr. naslov strani ipd.).
A vas ne zanima tehnična plat, temveč vsebinska. Kako vsebinsko nastaviti Open Graph oznake, je v prvi vrsti odvisno od sistema, ki ga uporabljate. Spodaj sem zajela nekaj najbolj priljubljenih.
OpenGraph v WordPressu
Če ga še nimate, potrebujete SEO vtičnik za WordPress, na primer All in One SEO, RankMath, SEOPress ali Yoast, ki bo poskrbel za tehnični del optimizacije. Torej za dodajenje Open Graph meta oznak vsaki vsebini na spletni strani.
Za vsebinsko optimizacijo morate poskrbeti sama, saj se pri vseh vtičnikih v OG oznake avtomatsko prepiše vsebina, ki je nastavljena za SEO optimizacijo. To pa ni bistvo optimizacije za družbena omrežja!
Vsi našteti vtičniki omogočajo splošne OG nastavitve ter nastavitev privzete fotografije na vseh straneh, kjer fotografija za deljenje na družbenih omrežjih ni posebej nastavljena.
V vseh vtičnikih lahko v zavihku “social” posebej nastavite vsebino znotraj meta oznak za Facebook, ki bodo uporabljene tudi na LinkedInu in Pinterestu, ter Twitter cards za uporabo na Twitterju.
Vsi našteti vtičniki, razen Yoast, omogočajo tudi predogled povezave na Facebooku in Twitterju.



OpenGraph in Wix
Znotraj “Social share” nastavitev lahko za vsako stran posebej nastavite OG naslov, opis in fotografijo.
Wix omogoča tudi, da nastavite privzeto OG fotografijo za celotno spletno stran. Za nastavitev obiščite: Settings > Social Share.
OpenGraph in Shopify
Shopify ne omogoča nastavitve OG meta oznak, lahko pa za vsak izdelek posebej nastavite naslov in opis za SEO (Search engine listing preview > Edit website SEO). Če to ne bo nastavljeno, bo pri deljenju uporabljena privzeta fotografija, privzet naslov in opis izdelka/strani.
Edina OG oznaka, ki jo Shopify omogoča, je nastavitev privzete fotografije za deljenje na družbenih omrežjih, a to pomeni, da se bo pri vseh povezavah prikazala enaka fotografija. Za nastavitev obiščite: Online Store > Preference > Social sharing image > Add image.
Blogger in WordPress.com
Če uporabljate Blogger ali WordPress.com (in nimate zakupljenega vsaj Business paketa) meta oznak za SEO in OG ne morete posebej nastavljati. To pomeni, da morate še več pozornosti posvetiti naslovu in prvim 60-70 znakom besedila v objavah ter na vseh straneh nastaviti naslovno fotografijo.
Pozor! Če bo naslovna fotografija večja od 1200 x 630 px, jo bo Facebook avtomatsko prilagodil/obrezal na to velikost.
Optimizacija za družbena omrežja: zakaj jo potrebujem, če že imam SEO?
Kljub temu da imata obe optimizaciji enak cilj – obisk vaše spletne strani – enak princip optimizacije ne bo enako deloval. Pri SEO optimizaciji je pomembno, kako najprej spletni iskalniki preberejo stran, nato pa še uporabniki.
Običajno se pri optimizaciji meta naslova posvetimo glavni ključni besedi, pogosto pa dodamo tudi podjetje/naslov strani. Več informacij pa uporabniku predstavimo v opisu.
Ta formula bo na družbenih omrežjih, kjer je v ospredju uporabnik, imela veliko manjši učinek.

Pri optimizaciji za družbena omrežja lahko (skoraj) pozabite ključne besede, saj je veliko bolj pomembno, da se osredotočite na uporabnika. Kako hitro bo opazil prikazano vsebino in ali mu bo dovolj zanimiva, da bo povezavo kliknil, torej obiskal spletno stran?
Če uporabljate WordPress in katerega od SEO vtičnikov, bodo besedila, nastavljena za SEO, avtomatsko uporabljena tudi za OG. Glede na to da so pri SEO omejitve dolžine besedil drugačne, je možno, da bo na družbenih omrežjih vsebine krajšana in lahko sploh ne bo imela smisla.
Če že imate sistem, ki omogoča spreminjanje meta podatkov, si vedno vzemite čas in sestavite naslov ter opis posebej za družbena omrežja. Vzelo vam bo samo dodatno minutko ali dve, lahko pa ima odločilno vlogo pri tem, ali bo uporabnik povezavo kliknil, ali ne.
Kaj se zgodi, če ne uporabim Open Graph oznak?
Facebook za generiranje predogleda povezave uporabi vsebino, ki mu je dostopna!
Prednost ima vedno vsebina znotraj OG meta oznak. Če teh na strani ni določenih, so pa definirane druge meta oznake (npr. naslov in opis za SEO), bo uporabil te.
Če na strani ni meta oznak, bo uporabil naslov strani in prvih 60-70 znakov vsebine (lahko tudi več, če fotografija ni definirana ali je premajhna za velik predogled).
Če meta oznaka og:image ni definirana, bo Facebook avtomatsko uporabil naslovno fotografijo. Če ta ni nastavljena, pa prvo fotografijo, ki jo bo na strani našel. Možno je tudi, da se fotografija sploh ne bo prikazala.
To pomeni, da je lahko precej prepuščeno naključju in zanemarjan pomemben del vizualne predstavitve tvoje spletne vsebine. Lahko se vam, na primer, zgodi tudi tole:

Ni tako redko, da se namesto opisa dejanske vsebine prikaže vsebina iz opozorila o uporabi piškotkov ali pravno opozorilo o komentiranju vsebine.
Tudi če sami ne delite vsebine na družbena omrežja, je vedno možnost, da jo bo delil nekdo drug. In to si v bistvu vsak ustvarjalec vsebin tudi želi.
Še posebej če gre za zanimivo, uporabno vsebino. Če je vsebina dovolj zanimiva, bodo uporabniki nanjo seveda kliknili tudi brez optimiziranega predogleda, a zakaj bi kvarili prvi vtis, ko pa optimizacija dobesedno vzame le minuto ali dve.
Preverite, kako bo povezava prikazana!
Ko na spletni strani objavite novo vsebino, je vedno dobro preveriti, kako se bo prikazala na različnih družbenih omrežjih. Vsako od njih je za to razvilo svoje orodje.
Facebook: https://developers.facebook.com/tools/debug/
Twitter: https://cards-dev.twitter.com/validator
LinkedIn: https://www.linkedin.com/post-inspector/
Ta orodja uporabite tudi vsakič, ko spremenite katerega od meta podatkov, npr. naložite novo fotografijo. Družbena omrežja namreč strani ne indeksirajo tako pogosto in možno je, da se bo še nekaj časa prikazovala stara vsebina.
Če omrežju z uporabo zgornjega orodja poveste, da mora vsebino ponovno preveriti, bo poskrbljeno, da bo vedno prikazana najnovejša različica.
Optimizacija za družbena omrežja: dobra praksa
- Vedno sklepajte, da se bo vsebina delila na družbena omrežja, tudi če je ne boš delila ti.
- Meta podatke je dobro spreminjati! Testirajte različne kombinacije fotografij in naslovov, da ugotovite, kaj najbolj deluje.
- Nastavite privzeto fotografijo za deljenje, ki se bo prikazala pri vsebinah, pri katerih og:image ni definiran.
- Za vsako stran naložite posebno fotografijo, optimizirano za Facebook v velikosti 1200 x 630 px.
- Naslov se prikaže z odebeljenimi črkami, zato mu posvetite več pozornosti. Omejitev za Facebook je 55-60 znakov, za Twitter pa 70 znakov.
- Na Facebooku lahko daljši naslov zavzame prvo in drugo vrstico, kar lahko izkoristite za res vpadljive naslove. Na Twitterju bo predolg naslov skrajšan.
- Takoj po objavi preverite, ali se bo vsebina ob deljenju na družbenih omrežjih pravilno prikazala.
Če vaša spletna stran ali trgovina deluje v WordPressu in imate težave z nameščanjem in nastavitvami vtičnika za optimizacijo, lahko Spletkarije priskočijo na pomoč!