Ponovna uporaba in reciklaža vsebine

Vsebinska reciklaža ni nič drugega kot preoblikovanje in uporaba obstoječe vsebine. Gre za najenostavnejši del vsebinskega marketinga, ki ima ogromno koristi.
Recikliraj obstoječo vsebino in povečaj doseg ter uspeh
Vsebina članka

Recikliranje in ponovna uporaba vsebine ti ne le olajša pripravo novih vsebin, prihrani čas in pomaga doseči širšo publiko, temveč je ključnega pomena v vsaki strategiji vsebinskega marketinga.

Zakaj? Ker s pomočjo reciklaže vzamemo obstoječo vsebino, jo spremenimo in jo napravimo edinstveno, drugačno od originala. 

Drugačnost je pri vsebinskem marketingu pomembna. Lahko povemo isto stvar, a če to povemo na različne načine, bomo razširili svoj doseg in ciljno publiko.

Recikliranje vsebine ni samo kopiranje, prepisovanje in premikanje stavkov ali kadrov. Gre za globljo spremembo, ki iz obstoječe vsebine ustvari nekaj povsem novega.

Isto stvar povej na več načinov

Čeprav imajo posamezniki znotraj tvoje ciljne skupine veliko skupnega, pa se razlikujejo v svojih preferencah sprejemanja vsebine. Glavni razlog je, da ima vsak od nas drugačen slog učenja.

Ljudje se učimo in sprejemamo informacije na več različnih načinov. Medtem ko eni obožujejo branje, drugi raje poslušajo. Nekateri raje vidijo stvari skozi ilustracije, drugi pa potrebujejo osebno izkušnjo, da lahko začutijo stvari, preden jih razumejo.

Slogi učenja delimo na:

Vizualni učenci imajo raje grafične načine učenja informacij, medtem ko morajo slušni učenci slišati  informacije, da si jih lažje zapomnijo. Spet drugi raje berejo in pišejo besede, ki se jih morajo naučiti. Medtem ko se morajo mnogi učiti tako, da informacije doživijo na praktičen način.

Seveda pa mora občinstvo najprej biti zainteresirano za informacije in vsebino, ki jim jo ponujaš. Ni ga preoblikovanja in recikliranja, ki bi pritegnilo pozornost posameznika k vsebini, ki ga ne zanima

Če občinstvo želi izvedeti več o načrtovanju obrokov, ti pa objaviš informacije o plastični kirurgiji – ne glede na to, v kateri obliki jih predstaviš – jih preprosto ne bodo zanimale.

Ustvarjanje uporabnikom koristne vsebine najbolj deluje, ko najdemo način, kako informacije, ki jih zanimajo, podati na več različnih načinov in s tem nagovoriti vsakega od slogov učenja.

Pošiljanje sporočila skozi različne kanale in v različnih formatih nam omogoča, da enostavneje dosežemo vse tipe ‘učencev’, hkrati pa lahko z manj truda ustvarjamo več vsebine.

V oglaševanju velja pravilo, da mora občinstvo oglas videti sedemkrat, preden ga zares opazi. Ljudje morajo določeno sporočilo videti več kot sedemkrat, da le-to napravi vtis.

Z uporabo interneta in digitalnega marketinga pa je povprečen uporabnik tako zasičen z informacijami, da se je ta številka še povečala. To pomeni, da ima predstavitev iste vsebine na več različnih načinov še toliko pomembnejšo vlogo.

Isto vsebino lahko uporabiš ponovno

Ne samo, da lahko vsebino recikliraš, lahko jo tudi v nespremenjeni obliki ponovno uporabiš. Se ti zdi, da si kot pokvarjena plošča, ko deliš isto vsebino znova in znova? Treba je pomisliti na naslednje …

Sledilci ne vidijo informacij, ko jih objaviš

Družbena omrežja so nasičena z informacijami, poleg tega vsi tvoji sledilci družbenih omrežij ne uporabljajo istočasno.

Zgodi se tudi življenje in čeprav vsebino morda bvidijo, se ji niso vedno pripravljeni (ali nimajo časa) posvetiti v tistem trenutku, ki jo deliš.

Potem pa so tukaj še algoritmi. Medtem ko dober SEO z dokaj malo angažiranosti lahko dolgoročno prinaša redne oglede vsebine na spletni strani, dokler uporabniki to vsebino iščejo, je na družbenih omrežjih drugače.

S strmim padanjem dosega na družbenih omrežjih je nujno, da isto stvar deliš večkrat, če želiš, da bo dosegla več ljudi. To ne pomeni, da deli isto objavo 5-krat zaporedoma, ampak isto stvar povej v petih različnih objavah, različnih formatih, ob različnih dneh, ob različnem času. 

Ponovne delitve in recikliranje vsebine so ključni, če želiš razširiti krog oseb, ki jih bo vsebina dosegla.

Ne smeš pa pozabiti, da na družbenih omrežjih sledilci redko obiščejo tvoj profil, kjer so zbrane vse objave, tam pa tudi ne preživijo veliko časa. To pomeni, da lahko popolnoma nespremenjeno objavo čez nekaj časa ponovno objaviš in ji ponudiš novo možnost za doseg publike.

E-sporočila ostanejo neodprta

Pomisli, koliko e-sporočil dobiš v enem dnevu? Prepričana sem, da vseh ne odpreš in razlog najverjetneje ni izključno to, da te vsebina ne zanima.

Če smo zelo zaposleni, se pogosto osredotočimo samo na najpomembnejša sporočila, ostala pa spregledamo. Zgodi se tudi, da vsebina tvojega sporočila osebe na drugi strani ne zanima – trenutno. A to ne pomeni, da se stanje ne more spremeniti. Če tej osebi isto informacijo ponudiš ob drugi priložnosti, boš morda zadela terno.

Način, ki se v email marketingu preverjeno dobro obnese, je pošiljanje istega e-sporočila osebam, ki prvega niso odprle, v roku 24-48 ur.

Uporabniki so raztreseni

Tisti dan, ko si svojo skrbno načrtovano in pripravljeno vsebino poslala v svet, tvoji bralci, sledilci ali gledalci morda niso bili pri volji ali jim preprosto ni zneslo, da bi vsebino preverili, kaj šele se nanjo odzvali. Z deljenjem iste informacije drug dan lahko dosežeš prav tisto osebo, ki vsebino najbolj potrebuje.

Ustvarjalci vsebin po mojih izkušnjah zamujajo ogromno priložnosti s tem, ko se jim zdi, da bodo “tečni” svojemu občinstvu, če bodo isto informacijo, povezavo, temo itd. delili večkrat.

Ne boj se! Ja, morda boš izgubila nekaj sledilcev ali naročnikov na novičke, a pridobiš lahko veliko več. Sledilci, ki nikoli ne reagirajo na tvoje objave in naročniki na novičke, ki jih nikoli ne odprejo, niso veliko vredni. Pravzaprav lahko tvoji vsebini onemogočajo uspeh. Veliko bolj pomembno je, da imaš zvesto publiko, ki se s tvojo vsebino dejansko poveže in nanjo tudi odzove.

Recikliranje vsebine je močna strategija, ki ponuja številne prednosti, če želiš povečati učinek svojih vsebin.

S preoblikovanjem obstoječe vsebine v različne formate in njeno distribucijo po različnih platformah lahko razširiš doseg, izboljšaš SEO, prihraniš čas (in denar), okrepiš svojo prepoznavnost, dosežeš širše občinstvo, izboljšatš kakovost vsebine in dobiš dragoceni vpogled v preference svojega občinstva.

Spreminjanje namena vsebine nam ne omogoča le, da kar najbolje izkoristimo obstoječo vsebino, ampak tudi zagotavlja, da sporočilo bolje učinkuje na tvoji ciljni publiki.

Ne dovoli, da gre tvoja dragocena vsebina v nič – preoblikuj jo in izkoristi njen polni potencial za doseganje boljših rezultatov in prepoznavnost svoje blagovne znamke.