Kaj se je zgodilo z Mailchimpom?
Pred leti je bil Mailchimp glavni med ponudnik email marketinga predvsem za mala podjetja. Nudil je izjemno kakovostno storitev, uporaba je bila preprosta tudi za začetnike, hkrati pa je njihov brezplačni paket marsikateremu podjetniku omogočil enostaven začetek v svetu email marketinga.
S svojo brezplačno ponudbo je bil Mailchimp svetlobna leta pred ostalimi in je postal sinonim za email marketing za začetnike in mala podjetja. Vsi smo ga uporabljali. Potem so pa leta 2019 prišle spremembe: brezplačni paket je postajal vedno bolj okrnjen, cene plačljivih paketov so zrasle v nebo, Mailchimp pa naenkrat ni bil več najboljši na brezplačni sceni.
Zdaj pa prihaja največja sprememba v Mailchimpovi zgodovini. Od 10. marca 2023 bo v brezplačnem paketu namesto 2.000 dovoljeno imeti le do 500 kontaktov (med katere še vedno štejejo tudi naročniki, ki so se odjavili), mesečno pa bo dovoljeno poslati le 1.000 sporočil (torej dve sporočili na kontakt).
Ogromno uporabnikom tako ne bo preostalo drugega kot da zakupijo plačljivi paket ali svoj seznam preselijo k drugemu ponudniku.
Če imaš na svojem seznamu med 500 in 1.500 naročnikov, te bo najcenejši Mailchimpov paket Essentials mesečno stal 25,09 € + DDV. Z imenom so dobro zadeli, saj res nudi le najnujnejše. Mesečno boš lahko poslala 15.000 sporočil in imela dostop do osnovnih funkcij. Po mojem mnenju ni vreden tega denarja, odločitev je pa seveda tvoja.
Kateri brezplačni paket je (naj)boljši?
Tako kot se ponudniki že sicer med seboj razlikujejo po splošni ponudbi, se razlikujejo tudi po tem, kaj vse ti omogočajo z brezplačnim paketom. Pomembno je, da veš, kaj vse ti nudijo preden moraš za uporabo njihovega orodja plačati.
Preden se odločiš za brezplačni paket pri drugem ponudniku, je dobro, da razmisliš o naslednjih zadevah …
Število naročnikov
Večina brezplačnih paketov omejuje število naročnikov, ki jih lahko imaš na svojem seznamu. Upoštevaj velikost seznama in se prepričaj, da brezplačni paket, ki ga izbereš, ustreza tvojim trenutnim in prihodnjim potrebam. Če veš, da boš kmalu presegla dovoljeno mejo, izberi ponudnika, ki ti ponuja več brezplačnih uporabnikov ali ugodnejši plačljivi paket. Pri tem pa seveda upoštevaj tudi ostale dejavnike.
Omejitve števila poslanih sporočil
Brezplačni paketi vedno omejujejo število sporočil, ki jih lahko pošlješ v enem mesecu. Nekateri ponudniki omejijo tudi število dnevno poslanih sporočil. To je številka, ki je pogosto še bolj pomembna od števila naročnikov.
Če veš, da boš pošiljala veliko avtomatizacij z veliko koraki, je bolje izbrati ponudnika, ki ponuja več poslanih sporočil kot tistega z več uporabniki.
Napravi načrt, kako pogosto se bodo sporočila pošiljala, koliko različnim skupinam (ali segmentom) in koliko avtomatizacij s koliko koraki boš imela.
Pri tem upoštevaj tudi število naročnikov in oceni, koliko poslanih sporočil potrebuješ in koliko jih boš potrebovala čez tri mesece, če bo tvoj seznam še naprej rasel s približno isto hitrostjo. Ta številka naj ti bo za orientacijo pri izbiri ponudnika brezplačnega paketa.
Funkcije
Ima brezplačni paket vse funkcije, ki jih potrebuješ? Brezplačni paketi pogosto nudijo le delček tistega, kar nudijo plačljivi.
Napravi seznam funkcij, ki jih res potrebuješ in izberi ponudnika, ki ti jih nudi največ v svojem brezplačnem paketu.
Integracije
Boš svoj seznam lahko povezala s svojo spletno stranjo in/ali drugimi orodji, ki jih uporabljaš? Preveri integracije, ki so na voljo v brezplačnem paketu in se prepričaj, da so vključujena orodja, ki jih potrebuješ. Pri tem ti lahko pomaga tudi oseba, ki ti je izdelala spletno stran.
Cena plačljivih paketov
Če bo tvoj email marketing uspešen, boš slej kot prej verjetno morala brezplačni paket nadgraditi na plačljivega. Zato že pri izbiri brezplačnega paketa upoštevaj cene plačljivih paketov, če ne želiš kasneje menjati ponudnika. Menjava ponudnika je namreč lahko zelo zamudna, saj je potrebno vse nastaviti od začetka, hkrati pa izgubiš statistiko poslanih sporočil!
Brezplačne alternative Mailchimpu
Predstavljam moj izbor ponudnikov brezplačnih paketov email marketinga, ki so alternativa Mailchimpu. Izbira ni velika, ker ogromno podjetij trenutno enako kot Mailchimp ponuja brezplačne pakete le do 500 ali celo 250 kontaktov. Želela sem tudi, da so ponudniki evropski ali imajo urejeno vse, kar v skladu z GDPR mora biti.
Vsi trije ponudniki imajo enostaven uporabniški vmesnik in omogočajo drag and drop oblikovanje e-sporočil ter so tako primerni tudi za začetnike. Prednosti in slabosti omenjene spodaj v glavnrm veljajo za brezplače pakete.
Vse predstavljene cene veljajo za najugodnejši paket brez letne vezave, z do 2.500 naročniki in ne vsebujejo DDV. Cene so informativne narave in veljajo v trenutku pisanja te objave (marec 2023).
MailerLite je nastal leta 2010 in je hitro postal resna konkurenca Mailchimpu. Verjamejo v preprostost, brez nepotrebnih funkcij in zapletenih procesov. Ustvarjajo izdelke z napredno funkcionalnostjo, ki sledijo potrebam strank, hkrati pa poskrbijo, da so orodja preprosta za uporabo.
MailerLite trenutno uporablja že več kot 1.440.000 zadovoljnih uporabnikov, med katerimi so tudi Spletkarije.
- neomejeno število občinstev
- do 12.000 poslanih sporočil na mesec
- nastavitev jezika za posamezno kampanjo (priročno za večjezične strani)
- uvoz fotografij tudi iz URL povezave ali Google Drive
- več možnosti za nastavitev odjave od novic
- neomejeno število avtomatiziranih sekvenc e-sporočil
- nastavitev privzetih možnosti (npr. pošiljatelj, logotip, besedilo v nogi)
- MailerLite akademija - brezplačen spletni tečaj, v katerem se naučiš uporabe
- ugodne cene plačljivih paketov z neomejenim število mesečno poslanih sporočil
- nizko število brezplačnih uporabnikov (do 1.000)
- za email predloge potrebuješ plačljiv paket
- podpora samo v obliki dokumentacije, je pa ta zelo obsežna
Plačljivi paketi: od 15 €/mesec, neomejeno število poslanih sporočil
Sender je evropsko podjetje iz Litve, ki poleg pošiljanja email sporočil omogoča tudi pošiljanje SMS in MMS sporočil. Pohvalijo se z visoko dostavljivostjo sporočil in hitro odzivnostjo ekipe za podporo uporabnikom.
- do 2.500 brezplačnih uporabnikov
- do 15.000 poslanih sporočil na mesec
- zelo odzivna 24-urna podpora preko klepeta
- nastavitev slovenskega jezika
- dodajanje fotografij v sporočila direktno iz Unsplah baze (če nimaš svojih)
- najugodnejši plačljivi paketi
- nima avtomatskega double opt-ina (potrjevanje prijave)
- omejene možnosti nastavitev
- pomanjkljiva avtomatizacija
- vsega besedila ni možno prevesti v slovenščino (na prijavnem obrazcu, na primer)
- baza znanja za naprednejše uporabnike verjetno ne bo zadoščala
- plačljivi paketi imajo omejeno število mesečno poslanih sporočil
Plačljivi paketi: od 9,37 €/mesec, do 30.000 poslanih sporočil mesečno
EmailOctopus je podjetje, ki je nastalo leta 2015. Je etično, trajnostno podjetje, ki vrača skupnosti.
Sodelujejo z Big Blue Ocean Cleanup, eno največjih svetovnih neprofitnih organizacij za čiščenje oceanov. Vsako leto donirajo delsvojega dobička za pomoč pri financiranju čiščenja obal za reševanje divjih živali in zaščito naših oceanov.
- do 2.500 brezplačnih uporabnikov
- do 10.000 poslanih sporočil na mesec
- omogoča uporabo lastne HTML kode za pošiljanje e-sporočil
- možno nastavljanje double opt-ina za posamezni seznam naročnikov
- podpora preko emaila ali klepeta v živo
- omejeno število avtomatizacij
- poročila (statistika) so na voljo samo 30 dni
- nima WordPress integracije, možna samo API integracija
- ne omogoča dvostopenjske avtentikacije (2-FA)
Plačljivi paketi: 14 €/mesec, do 25.000 poslanih sporočil mesečno
Preizkusila sem brezplačne pakete vseh treh in je MailerLite še vedno moj najljubši. Ima sicer najnižje št. dovoljenih uporabnikov in je pri plačljivih paketih najdražji od vseh treh, a nudi res kakovostno storitev, veliko maneverskega prostora za razne nastavitve in veliko več naprednih funkcij kot ostala dva.
Veliko pove tudi to, da v štirih letih uporabe niti enkrat nisem potrebovala njihove pomoči uporabnikom. Pri Senderju sem jo morala uporabiti v roku 10 minut, pa moje težave z avtomatizacijo niso rešili.
Za tiste, ki imate na seznamu več kot 1.000 naročnikov in si ne morete (ali ne želite) privoščiti MailerLite plačljivega paketa, raje priporočam EmailOctopus kot Sender. EmailOctopus ima sicer manj možnosti (slike recimo lahko naložiš samo z računalnika), ima pa zato tiste pomembne. Meni recimo sta double opt-in in učinkovita avtomatizacija (to je velik minus pri Senderju in pri meni samo iz tega razloga odpade) veliko bolj pomembna kot nalaganje fotografij ali več poslanih sporočil mesečno.
Kot sem že povedala, pa mora vsaka pri sebi ugotoviti, kaj ji je najbolj pomembno in se na podlagi tega odločiti. Upam, da sem ti vsaj malo pomagala pri izbiri!