SEO strategija je tisto, kar najpogosteje loči uspešno optimizacijo za spletne iskalnike od neuspešne (ali manj uspešne).
Povečanje obiska spletne strani brez dobre SEO strategije je podobno vožnji s približno destinacijo v mislih, vendar brez navodil, kako priti do tja. Sčasoma vam morda lahko uspe priti na cilj, a bo trajalo veliko dlje in zahtevalo veliko več truda, kot če bi imeli svojo pot začrtano vnaprej.
Enako velja za spletni promet in še posebej za optimizacijo za iskalnike. S trdno strategijo boste imeli v mislih cilj in načrt, kako ta cilj doseči. Tudi če ste povsem novi v SEO in vam ni povsem jasno, kaj potrebujete, da se določena ključna beseda uvrsti v rezultate iskanja, ali kaj je za vas realistični cilj, povezan s ključnimi besedami, je dobro imeti načrt. Vedno lahko prilagodite in izboljšate tako načrt kot strategijo, ko boste bolje spoznali SEO.
A preden se lotite načrtovanja, je potrebno poznati trenutno stanje. Kako boste spremljali napredek, če ne veste, kje se trenutno nahajate? Tudi vožnja iz Celja do Ljubljane ne traja enako dolgo kot iz Maribora ali Murske Sobote.
Analiza obiska spletne strani
Zato je prvi pomemben korak SEO strategije beleženje trenutnega obiska spletne strani in pregled ključnih besed, ki prinašajo promet iz spletnih iskalnikov (predvsem Google in Bing).
Če dostopa do teh podatkov nimate, najprej uredite analitiko na spletni strani (namesto priljubljene Google Analytics priporočam Matomo) ter povezavo vaše strani z orodji za spletne skrbnike (Google Search Console in Bing Webmaster Tools), da boste lahko merili, koliko prometa ima vaša spletna stran trenutno in od kod ta promet prihaja.
Za začetek spremljajte:
- Koliko obiska ima vaša spletna stran in od kod prihaja (kolikšen del ga prihaja iz organskega iskanja in iz katerih iskalnikov)?
- Na katere strani pride iz iskalnikov največ uporabnikov?
- Kako dolgo uporabniki ostanejo na vaši strani?
- Koliko uporabnikov zapusti vašo stran ne da bi odprlo dodatno stran (bounce rate)?
- Preko katerih iskalnih izrazov (query) uporabniki pridejo na vašo stran?
SEO cilji: kaj želite doseči?
Ko boste s pomočjo analitike spoznali trenutno stanje, pričnite s postavljanjem ciljev, ki jih želite doseči. Začetni cilj naj vam bo povečanje obiska strani s spletnih iskalnikov. Kasneje, ko vam bo SEO postal že navada, pa lahko preidete na bolj specifične cilje, kot je pridobivanje potencialnih strank (leadov), povečanje prodaje itd.
SEO strategija: kako jo oblikovati
Ko imate definiran cilj (ali več), bo vaš naslednji korak oblikovanje strategije. To je običajno postopek v (vsaj) petih korakih:
- Določite svojo idealno ciljno publiko
- Ugotovite, kaj iščejo in katere ključne besede uporabljajo (analiza ključnih besed)
- Ustvarite kakovostno in poglobljeno vsebino okrog teh izrazov ali obstoječo vsebino primerno preoblikujte
- Optimizirajte vsebino za spletne iskalnike
- Sledite rezultatom in po potrebi strategijo prilagodite
Ko imate zastavljene cilje in strategijo, kako jih doseči, sledi merjenje in spremljanje rezultatov. Ko začnete izvajati SEO, je potrebno redno (vsaj 1x mesečno) ponovno napraviti analizo obiska in primerjati številke. Je obisk na strani, ki ste jo optimizirali, boljši, slabši ali enak? Kateri parametri so se spremenili?
Ko boste stanje spremljali dovolj dolgo (vsaj 3-6 mesecev), bo postalo veliko enostavneje ugotoviti, ali vaša strategija deluje. Brez tega v najboljšem primeru samo ugibate in to ni dobra poslovna praksa.
Ko boste med spremljanjem ugotovili, kaj deluje, lahko identificirate več ciljnih skupin, več ključnih besed, ki jih želite ciljati in ustvarite še več vsebine. Pri zadevah, ki ne delujejo, lahko poskusite spremeniti strategijo ali se drugače lotite optimizacije itd.
Katere strani optimizirati?
Vedno je najbolj smiselno najprej optimizirati obstoječe vsebine, šele nato dodajati nove vsebine okrog ključnih besed, ki jih želite ciljati. Se pa verjetno ne boste lotili kar vseh strani, saj bi na samem začetku to bila izguba časa. Veliko bolje se je posvetiti stranem, ki se jih dejansko splača optimizirati
Vedno je treba optimizirati prvo (vstopno) stran – optimizirajte jo za ime podjetja oz. ime strani. Tako bodo uporabniki, če vas bodo iskali po imenu, vedno prišli na prvo stran.
Pomembna je tudi optimizacija strani, ki predstavlja vaše podjetje (o nas) ter strani s storitvami oz. izdelki. Medtem ko na blogu morda ne boste takoj želeli optimizirati vsega, niti to ne bi bilo smiselno.
Poglejte analizo obiska, ki ste jo opravili. Katere blog objave so najbolj brane in katere dobivajo največ obiska iz iskalnikov? Katere med njimi imajo visok bounce rate?
To so vsebine, ki jih želite optimizirati, da bodo prinašale in na vaši strani obdržale več uporabnikov.
Pomembno je, da se zavedate, da je SEO tek na dolge proge in uspeha ne bo takoj. Dajte si vsaj 3 – 6 mesecev časa, preden obupate nad določeno ključno besedo in/ali strategijo.
Ugled spletne strani se gradi počasi, a vztrajno, zato je pomembno, da ne obupate prehitro in še naprej objavljate kakovostno vsebino.
2 komentarja
Odlično napisana navodila. Končno mi postaja SEO jasen.
Vzela bom blokec in vanj zapisovala ključne besede ali besedne zveze.
In ja – še malo, pa me bo postalo kar sram, ko bo objava v blogu napisana brez SEO pravil.
Fantastično in super
hvala
Teorija je lepo in jasno predstavljena. Zdaj sledi uporaba v praksi.